همدان تبدیل به شهر تاکسی شده است.
کد خبر: ۴۲۲۳۵۸
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۳ 12 May 2017
همدان شهر تاكسي‌ها شده است/ مشكل جانمايي تاكسي‌ها بعد از انتخابات بررسي مي‌شود
فرماندار شهرستان همدان با بيان اينكه همدان شهر تاكسي‌ها شده است، گفت: مشكل جانمايي تاكسي‌هاي همدان بعد از انتخابات بررسي خواهد شد.

به گزارش فارس علی تعالی با اشاره به اعتراض تعدادی از تاکسیرانان همدان مبنی به خاطر تعداد بالای خودرو در ایستگاه‌های تاکسی و نبود فضای توقف و یا بروز مشکلاتی چون جریمه، اظهار کرد: مشکل کلانی در شهر همدان داریم که شاید در هیچ یک از شهرهای کشور وجود نداشته باشد.

وی با بیان اینکه متاسفانه طی دورانی به تعداد تاکسی‌های همدان بیش از ظرفیت شهر اضافه شده است، گفت: در دولت قبل فراخوانی شد آن هم بدون ضابطه که هر فردی خودروی شخصی دارد در سازمان تاکسیرانی و به منظور اشتغالزایی فعالیت کند، بدون اینکه ظرفیت شهر همدان در نظر گرفته شود.

فرماندار شهرستان همدان با بیان اینکه در این زمینه حقی ایجاد کرده‌اند که ما نتوانسته‌ایم آن را تعدیل کنیم، افزود: اکثر افرادی که خودرو داشتند حال فرسوده و غیر فرسوده، وارد خطوط تاکسی شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه شهر همدان تماماً تاکسی شده و ما نمی‌توانیم آنها را کم کنیم، گفت:‌ هنگامی که ظرفیت بیش از حد باشد طبیعی است که درآمد تاکسیداران کاهش یابد و در نتیجه مشکلاتی ایجاد شود.

تعالی با اشاره به اینکه مشکل جانمایی تاکسی‌ها نیز تقصیر سازمان تاکسیرانی نیست، افزود:‌ در برخی مناطق تهران برخلاف شهر همدان هیچگاه اجازه استقرار تاکسی‌ها در میدان یا نزدیک میدان را نمی‌دهند.

وی بیان کرد: از گذشته در شهر، تاکسی‌ها نزدیک میدان جانمایی شده و از طرف دیگر چون اتوبوس‌ها نیز نزدیک میدان استقرار دارند با این جریان تداخل ایجاد شده و مدیریت این مسئله بسیار سخت است که علت نیز افزایش تاکسی‌هاست.

فرماندار شهرستان همدان با اشاره به اینکه در ساعات غیر پیک ترافیک صف تاکسی‌ها کشیده شده و تا محدوده استقرار اتوبوس تجاوز می‌کند، خاطرنشان کرد: وظیفه راهنمایی و رانندگی بوده تا هر تاکسی که در محل استقرار اتوبوس توقف کرد، جریمه کند.

وی با بیان اینکه اکنون سازمان تاکسیرانی به تعداد تاکسی‌ها اضافه نمی‌کند چراکه در گذشته بیش از حد مجوز تاکسی داده شده است، افزود:‌ در حال حاضر تاکسیرانی تنها به کسانی مجوز تاکسی می‌دهد که تاکسی آنها فرسوده شده و می‌خواهند دوباره تبدیل شوند.

تعالی با بیان اینکه باید به تدریج در این زمینه کار مهندسی صورت گیرد، خاطرنشان کرد: کارگروه ترافیک شهرستان و استان باید ورود کنند و راهکارها ارائه شود و تاکسیداران نیز باید همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه چندین بار به سازمان تاکسیرانی توصیه کرده‌ام که تاکسی‌ها را کمی از مکان چهارراه‌ها و میدان‌ها به عمق ببرید تا حداقل میدان‌ها دچار دردسر ترافیکی نشوند، افزود: قرار بود جانمایی شود و اتفاقی خوبی صورت گیرد که اجرایی نشده است.

فرماندار شهرستان همدان با بیان اینکه پس از انتخابات در این زمینه تصمیم‌گیری‌هایی خواهیم کرد، گفت: ظرفیت تاکسی وقتی بیش از حد شد مدیریت سخت می‌شود و مهمترین مشکل ما اکنون اضافه شدن بدون ضابطه تاکسی‌هاست.

وی با بیان اینکه هنگامی که معضلی ایجاد می‌شود فضای عمومی جامعه را تحت تاثیر قرار می‌دهد و گاهی مجادلات بین راننده و مسافر و بین راننده و مامور راهنمایی  و رانندگی ایجاد می‌شود، افزود:‌ حل معضل ساده نیست و باید به سمتی پیش رویم که تعداد تاکسی در شهر همدان تعدیل شود.

تعالی ادامه داد: یا باید اینکه خطوط جدا شود و جاهایی که کمتر تاکسی است جانمایی صورت گیرد تا تعدادی از این تاکسی‌ها از مرکز شهر جدا شوند که البته تاکسیداران نیز همراهی لازم را باید داشته باشند.

وی افزود: با توجه به اتفاقات گذشته و اعتراض تاکسیرانان قصد داریم تا اقدامات خوبی در این زمینه صورت گیرد.

به گزارش فارس، اعتراض تاکسیرانان‌ در حالی از سوی فرماندار همدان تأیید می‌شود که مدیرعامل تاکسیرانی همدان این اتفاق را رد کرده بود و با ارسال جوابیه به رسانه‌ها، درصدد تکذیب آن برآمده بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار