معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان به شرح ماجرای متوقف کردن خودروی فرماندار ملایر در جاده پرداخت.
کد خبر: ۴۲۲۳۰۷
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹ 12 May 2017
معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه اصل قضیه متوقف شدن خودروی فرماندار ملایر که با سرعت غیرمجاز در حال تردد بوده، صحت دارد، گفت: این موضوع در تاریخ 4 اردیبهشت اتفاق افتاده بود اما در 16 اردیبهشت‌ماه در فضای مجازی منتشر شد.

به گزارش ایسنا، محمدابراهیم الهی‌تبار 20 اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه برخی در فضای انتخابات با عَلم کردن چنین موضوعاتی در پی تسویه‌حساب‌های سیاسی هستند، افزود: مأمور نیروی انتظامی و بخشدار جوکار هر یک ادعایی در این جریان دارند که من از رئیس پلیس‌راه خواهش کردم شخصا پیگیر قضیه شود.

وی با تأکید بر اینکه نیروی انتظامی استان همدان از بهترین نیرو‌های کشور محسوب می‌شود، ادامه داد: این پرونده وارد سیستم قضایی شده و مرجع قضایی تصمیم‌گیری لازم را انجام خواهد داد به طوریکه اگر همکار ما مقصر باشد تصمیم‌گیری لازم را انجام خواهیم داد اما اگر مقصر نباشد از وی حمایت می‌کنیم.

الهی‌تبار درباره بازداشت شدن بخشدار جوکار نیز گفت: دیروز دادگاه وی تشکیل شده بود اما به علت پایان وقت اداری بازداشت شد و امروز به دنبال ارائه وثیقه بودند تا او را آزاد کنند و به کارش ادامه دهد.

وی در پایان با اشاره به اینکه از این موضوعات بسیار اتفاق می‌افتد، تأکید کرد: متأسفانه برخی در فضای انتخابات از این نمد خواستند برای خود کلاهی بسازند.

جانشین پلیس‌راه استان همدان نیز در گفت‌وگو با ایسنا، از بازداشت بخشدار جوکار به همراه دو تن از کارمندان فرمانداری شهرستان ملایر خبر داد و تصریح کرد: در پی برخوردی که بخشدار جوکار با یکی از مأموران پلیس راه داشته، پرونده قضایی این موضوع تشکیل شد و اکنون در حال پیگیری است.

سرهنگ سعید اسماعیلی با بیان اینکه دیروز پس از برگزاری دادگاه بخشدار جوکار به همراه دو تن از کارمندان فرمانداری شهرستان ملایر بازداشت شد، خاطرنشان کرد: اطلاعاتی درباره رأی صادره دادگاه و حبس احتمالی آنها در اختیار ندارم.

جانشین پلیس‌راه استان همدان با تأکید بر اینکه قانون برای تمامی افراد فصل‌الخطاب است و رجل سیاسی یا عوام‌الناس نمی‌شناسد، تصریح کرد: چند روز گذشته یکی از مأموران پلیس‌راهور به بخشدار جوکار به هنگام تردد در محور ملایر به سمت جوکار به علت سرعت غیرمجاز ایست داده بود که با مقاومت مسئول مواجه می‌شود.

وی با بیان اینکه این موضوع بلافاصله به مرکز گزارش شده است، ادامه داد: متأسفانه این مسئول اجازه اعمال قانون از سوی مأمور پلیس‌راهور را نمی‌دهد و با اصرار مأمور مواجه می‌شود.

اسماعیلی درباره اینکه گفته می‌شود بخشدار پس از زیر گرفتن مأمور متواری شده، اینک حال مأمور چطور است؟ خاطرنشان کرد: از جزئیات حادثه اطلاعی ندارم اما در حال حاضر وضعیت جسمانی مأمور پلیس‌راهور مساعد است و در خدمت به سر می‌برد.

وی تأکید کرد: در صورت تخلف از سوی هر شخصی اعمال قانون انجام می‌گیرد و هیچ کجای قانون افراد عادی از رجل سیاسی و دولتمران مستثنی نشده‌اند.

فرماندار شهرستان ملایر نیز در گفت‌وگو با ایسنا از آزادی بخشدار جوکار و دو کارمند فرمانداری ملایر از بازداشت موقت خبر داد.

عبدالعظیم رضایی به کلیت موضوع پرداخت و اظهار کرد: مأموران پلیس راه در مورخ 4 اردیبهشت‌ماه‌جاری دستور توقف خودروی ما را دادند که فقط درگیری جزئی صورت گرفت و هیچ ضربه و اهانتی به مأموران صورت نگرفت.

وی با بیان اینکه 90 درصد موارد مطرح شده در زمینه درگیری مأمور پلیس راه با بخشدار جوکار به علت اینکه در آستانه انتخابات هستیم، ساختگی است، عنوان کرد: این اتفاق به صورت طبیعی در همه جای کشور بارها و بارها روزانه رخ می‌دهد.

رضایی ادامه داد: با وجود اینکه مأمور پلیس راه مقصر بود اما بنده از ماشین پیاده شدم و از او دلجویی کردم و حتی زمانی‌که بخشدار جوکار قصد شکایت از وی را داشت اجازه چنین کاری را ندادم و گفتم ما نقش پدری در شهرستان داریم.

وی تصریح کرد: بعد از گذشت 12-13 روز از قضیه، افرادی که از انتصاب بخشدار در دو ماه گذشته ناراحت بودند به قصد تلافی به این ماجرا دامن زدند که هیچ چیزی عایدشان نمی‌شود جر اینکه اعتبار عمومی و حیثیت مسئولان و خدمتگزاران نظام در بخش‌های مختلف چون نیروی انتظامی و وزارت کشور آسیب می‌بینند و به ضرر همه است.

وی با بیان اینکه روز گذشته، آخر وقت ساعت اداری به بخشدار گفتند بازداشت هستی، دیگر امکان کفالت و آزادسازی نبود، عنوان کرد: قضیه حل شد و امروز بازداشت موقت تمام می‌شود و بخشدار جوکار به همراه دو تن از کارمندان فرماندرای با قرار کفالت آزاد می‌شوند.

وی با بیان اینکه فقط بازداشت با قرار موقت صادر کردند، تصریح کرد: دیروز حکم خاصی صادر نشد و فقط بازداشت بود که اگر قبل از پایان ساعت اداری بود، آزاد می‌شدند اما به علت اطلاع دیرهنگام امکان کفالت و آزادسازی نبود.

سخنگوی نیروی انتظامی نیز در حاشیه مراسم فارغ‌التحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی امین جزئیاتی از ماجرای اعمال قانون خودروی حامل فرماندار ملایر را تشریح کرد و از دلجویی و عذرخواهی فرماندار از مأمور پلیس بلافاصله پس از حادثه خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار سعید منتظرالمهدی درباره خبری که چندی پیش از سوی رسانه‌ها با عنوان زیر گرفتن مأمور پلیس از سوی فرماندار ملایر منتشر شده بود، گفت: این حادثه مربوط به چند روز پیش است و اینطور نیست که خودرو به مأمور ما بزند و پرتاب کند و برود. فرماندار پشت فرمان نبوده و بخشدار پشت فرمان خودرو قرار گرفته و چند متری مأمور وظیفه‌شناس راهور با خودرو جابه‌جا شده که بلافاصله فرماندار از ماشین پیاده شده و از این مأمور دلجویی کرده است.

وی در مورد جزئیات این ماجرا اظهار کرد: آنچه که مسلم است، این است که همه باید در برابر قانون یکسان بوده و در مدار قانون حرکت کنند. مسئولیت برای کسی مصونیت نمی‌آورد و همه در برابر قانون برابرند. چند روز پیش در جاده‌ای که سرعت مجاز آن 50 کیلومتر در ساعت بوده، خودرویی با سرعت 138 کیلومتر در ساعت در حال حرکت بوده که مأمور وظیفه‌شناسمان نیز بر حسب قانون این خودرو را متوقف کرده و قصد اعمال قانون آن را داشته است.

سخنگوی نیروی انتظامی با بیان اینکه بخشدار پشت فرمان خودرو نشسته بود، گفت: این موضوع در حال پیگیری قضایی است و ما نیز شکایتمان را ثبت کرده و در این زمینه پرونده‌ای تشکیل شده که در حال رسیدگی است.

به گزارش ایسنا و به نقل از دادستانی کل کشور، دادستان عمومی و انقلاب همدان نیز 17 اردیبهشت‌ماه، از احضار فرماندار ملایر و بخشدار جوکار به دادستانی همدان در پی شکایت مأموران پلیس راه بخش جوکار خبر داد.

کامران حمزه با اعلام این خبر گفت: پرونده مربوط به شکایت مأموران پلیس‌راه بخش جوکار از فرماندار ملایر و بخشدار جوکار روز گذشته به دست ما رسیده و متهمان پرونده احضار شده‌اند و باید به مرجع قضایی مراجعه کنند.

دادستان همدان در تشریح این پرونده گفت: بنا به گزارش تنظیم شده، راننده خودرو حامل فرماندار ملایر و بخشدار جوکار به علت سرعت بالا با اعلام ایست مأمور پلیس‌راه بخش جوکار مواجه می‌شود و پس از توقف، همین موضوع موجب بگو مگو میان طرفین شده است. پس از آن بخشدار جوکار پشت فرمان می‌نشیند و بدون توجه به فرمان ایست مأموران، اقدام به حرکت می‌کند، یکی از مأموران نیز با انداختن خود روی کاپوت ماشین، مانع حرکت وسیله نقلیه می‌شود که در این بین به علت حرکت خودرو دچار مصدومیت جزئی شده است.

حمزه افزود: پزشکی قانونی نیز صدمات وارده را تأیید کرده و به دنبال شکایت مأمور، فرماندار ملایر، بخشدار جوکار و راننده همراه احضار شدند و پرونده در حال رسیدگی است.

دادستان ملایر نیز با اعلام اینکه پرونده برای رسیدگی به مرکز استان ارسال شده است، گفت: با اعلام موضوع به رئیس حوزه قضایی بخش جوکار طرفین برای مصالحه دعوت شدند اما مصالحه‌ای صورت نگرفته و پرونده در حال رسیدگی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار