مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان به آغاز مبارزه به سن غلات از ۲۶ فروردین‌ماه در شهرستان تویسرکان اشاره کرد و اظهار داشت: اکنون در ۵٬۶۶۲ هکتار در اراضی گندم و جو مبارزه سن غلات صورت گرفته که پیش‌بینی می‌شود سطح مبارزه باسن غلات امسال به ۱۲ هزار هکتار برسد.
کد خبر: ۴۲۱۸۷۷
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰ 10 May 2017
مدیر جهادکشاورزی تویسرکان با اشاره به مبارزه با سن غلات در ۵۶۶۲ هکتار از سطح زیرکشت شهرستان گفت: پیش‌بینی می‌شود مبارزه با سن غلات به بیش از ۱۲ هزار هکتار برسد.

به گزارش تسنیم، مسعود اکبری در تویسرکان به آغاز مبارزه به سن غلات از 26 فروردین ماه در شهرستان تویسرکان اشاره کرد و اظهار داشت: اکنون در 5662هکتار در اراضی گندم و جو مبارزه سن غلات صورت گرفته که پیش‌بینی می‌شود سطح مبارزه با سن غلات امسال به 12 هزار هکتار برسد.

وی سطح زیر کشت گندم و جو درسال زراعی 96-95 را بیش از 24831 هکتار اعلام کرد و افزود: از این میزان 6115 هکتار گندم و جو آبی و 18716 هکتار گندم و جو دیم است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تویسرکان سطح مبارزه به علف هرز درگندم و جو در شهرستان را 5300 هکتار عنوان کرد و گفت: 4شبکه مراقبت دولتی در این زمینه فعال است.

وی با اشاره به امکانات موجود سمپاشی در شهرستان گفت: 283 مورد سمپاش پشت تراکتوری بدون بوم، 60مورد سمپاش پشت تراکتوری بوم‌دار، یک عدد سمپاش توربینی، 213 سمپاش پشتی موتوری، 409 عدد سمپاش پشتی ساده و 61 مورد سمپاش زنبه‌ای فرقونی از جمله این امکانات هستند.

مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان با اشاره به اینکه کاربری 60هزار هکتار از اراضی زراعی و باغات شهرستان تویسرکان با گشت‌ها و بازرسی‎‌های انجام شده در سال 95حفظ شدند، گفت: 24 مورد تغییر کاربری غیرمجاز شناسایی و معرفی به مراجع ذیصلاح شد که 7 فقره از این تعداد در سال 95 بر اساس نظر مراجع قانونی مربوطه قلع و قمع شد.

اکبری از صدور بیش از 90 مجوز تبصره یک و چهار قانون و 150 نظارت بر تبصره مذکور در سال گذشته خبر داد و افزود: بیش از 100 مورد اسناد مشاعی نقل‌وانتقال صورت گرفته است.

وی با اشاره به نظارت بر 66 مورد از واگذاری اراضی تصریح کرد: 38 پلاک رفع تداخل نیز شناسایی شده است.

اکبری با اشاره به فعالیت‌های اداره بهبود تولیدات دامی از تولید 335هزار قطعه ماهیان زینتی در سال 95 خبر داد و افزود: در سال گذشته 104 تن ماهیان سردآبی و گرم آبی تولید و توزیع شده است.

وی با تأکید بر اینکه شهرستان تویسرکان در سال 95 بالاترین اعتبار مکانیزاسیون در سطح استان در بخش دام و طیور را جذب نموده است، گفت: در سال گذشته در سطح 29 هزار و 800 هکتار نظارت و کنترل آفات و بیماری‌های مزارع گندم، جو، ذرت، حبوبات، یونجه کلزا و سبزی و صیفی صورت گرفته است.

وی به نظارت بر عملیات توزیع مواد بیولوژیک در سطح 100 هکتار از مزارع زیرکشت گوجه فرنگی اشاره کرد و افزود: در سطح 400 هکتار از مزارع زیر کشت ذرت نیز نظارت بر عملیات توزیع مواد بیولوژیک صورت گرفته است.

وی به بازدید مستمر از اماکن سن غلات و مبارزه با سن غلات در سطح 11هزار و 321 هکتار و نیز مبارزه با علف‌های هرز مزارع مذکور در سطح 9187 هکتار اشاره کرد و افزود: در سطح 2هزار هکتار از باغات گردو نظارت بر عملیات کنترل آفات و بیماری‌ها صورت گرفته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار