رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: قرار بود برای ارتقا تکنولوژی و نوسازی صنایع بخشی از یارانه‌ها داده شود و داده نشد و امروز کالایی با تکنولوژی پایین تولید می‌گردد و رقابت و فروش با مشکل مواجه می‌شود.
کد خبر: ۴۲۱۳۸۷
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴ 10 May 2017
 رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: امروز بخش خصوصی نیازمند صدای رسا و یکپارچه و ائتلاف سازی بزرگ است.

به گزارش ایرنا،  غلامحسین شافعی در همایش فعالان اقتصادی استان همدان با موضوع اقتصادی مقاومتی، تولید و اشتغال افزود: تولید در دهه گذشته نتوانسته از شرایط جهانی پیروی کند اما مصرف از مصرف جهانی پیروی کرده که این یک شکاف عمیق برای ما در رقابت جهانی ایجاد خواهد کرد که بخش خصوصی و دولت باید در برنامه قرار دهند. 

وی با بیان اینکه محدودیت های فراوان ناشی از تحریم و تکنولوژیکی وجود داشته است افزود: قرار بود برای ارتقا تکنولوژی و نوسازی صنایع بخشی از یارانه ها داده شود و داده نشد و امروز کالایی با تکنولوژی پایین تولید می گردد و رقابت و فروش بامشکل مواجه می شود.

شافعی افزود: بسیاری از تولیداتی که داریم ممکن است در چند سال آینده در مصرف داخلی حذف شود و نباید منابع را برای چنین تولیداتی هزینه کنیم بلکه باید به آن بیندیشیم.

رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید اتفاقات مثبتی در تولید رخ داد افزود: از دولت باید تشکر کرد، چرا که حسابرسی از تامین اجتماعی حذف شد و در مورد خرید و فروش نیز تامین اجتماعی وارد این مقوله نمی شود و فقط وارد حقوق و دستمزد می شود .

رئیس اتاق صنعت معدن و تجارت استان همدان نیز گفت: چهار سال گذشته 360 کارت بازرگانی و عضویت در خانه صنعت و معدن استان همدان وجود داشت که موجب شد فقط چهار کرسی را در اتاق ایران بیشتر نتواند کسب کند.

علی اصغر زبردست افزود: در حال حاضر 2 هزار فعال اقتصادی در سه بخش در استان داریم و 115 هزار نفر هم در بخش کشاورزی فعال هستند که قابلیت فعالیت بیش از 20 هکتار را دارند.

وی با بیان اینکه عملیات ساخت ساختمان اتاق بازرگانی صنعت معدن و تجارت استان همدان امروز آغاز شد افزود: زیربنای ساختمان 10 هزار متر مربع خواهد بود و یک‌هزار و 200 متر مربع برای سالن کنفرانس در نظر گرفته شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار