مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 13 گفت : خرید گندم نسبت به سال 94،رشد 74 درصدی داشته است.
کد خبر: ۴۲۱۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵ 09 May 2017
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 13 گفت: بر اساس پیش‌بینی‌ها مقدار تولید گندم در استان همدان 530 هزار تن خواهد بود.

به گزارش ایسنا، علیرضا رنجبرضرابی با بیان اینکه خرید گندم سال گذشته بدون هیچ‌گونه تنش و شکایتی در فضای آرام انجام شد، اظهار کرد: در سال گذشته533 هزار تن گندم از کشاورزان استان همدان به ارزش بیش از 679 میلیارد تومان خریداری شد.

وی  با اشاره به رشد 74 درصدی خرید گندم نسبت به سال 94، تصریح کرد: این میزان گندم در بیش از 60 مرکز تحویل‌گیری با بیش از 250 نفر نیروی مستقر در مراکز و ستادی خریداری شد که نسبت به مدت مشابه در سال 94 مقدار 74 درصد رشد داشته است.

وی خاطرنشان کرد: در سال‌جاری نیز با هماهنگی‌های به عمل آمده لیست مراکز خرید در شرف جمع‌بندی شده است تا اکیپ کارشناسی به منظور آماده‌سازی كليه مراكز خريد ملکی سیلوهای بخش خصوصی، کمیسیون کارخانجات و انبارهای مباشرین از ساختمان و تجهيزات مراكز انباری و سيلويی شامل باسکول، تجهيزات تخليه، بارگيری، نگهداری و لوازم آزمايشگاهی و نرم‌افزار و رايانه و چاپگرهای موجود بازديد و بررسی به عمل آورده و نسبت به تعمير و رفع نواقص و كمبودهای موجود اقدام شود.

رنجبرضرابی با بیان اینکه بر اساس پیش‌بینی‌ها مقدار تولید گندم در استان همدان 530 هزار تن خواهد بود، تأکید کرد: تعدادی دوره آموزشی و بازآموزی برای نیروهای مستقر در مراکز خرید گندم از جمله کارشناسان آزمایشگاه، کاربران رایانه و عوامل تشخیص و ذیحساب درنظر گرفته شده که طی روزهای آینده انجام خواهد شد .

وی ادامه داد: در سال‌جاری نیز طبق سنوات گذشته اولويت استقرار مراكز خريد در سيلوها و انبارهای ملکی و بلندمدت بوده و گندم‌هايی قابل خريداری و تحويل‌گيری است كه توليد داخل كشور و محصول توليدی سال زراعی‌جاری باشد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 13 عنوان کرد: نرخ خريد تضمينی گندم معمولی و دوروم بر اساس 4 درصد افت مفيد و 2 درصد افت غيرمفيد به ترتيب از قرار هر كيلوگرم 1300 تومان و 1330 تومان است.

وی یادآور شد: بانک کشاورزی به عنوان بانک عامل مسئول پرداخت مطالبات کشاورزان گندم‌کار خواهد بود که بر این اساس هماهنگی‌های لازم با این بانک انجام گرفته شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار