قائم مقام مدیرعامل شرکت شیشه همدان در جمع خبرنگاران گفت: کوره‌هایی که در این صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرند عمر مفیدی دارند و این عمر به نوع نگهداری بستگی دارد و به طور میانگین عمر کوره‌ها 8 تا 10 و گاهی تا 12 سال است.
کد خبر: ۴۱۳۷۵۵
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵ 26 April 2017
شرکت شيشه همدان (سهامي عام) در سال 1354 با مشارکت بانک صنعت و معدن (بانک اعتبارات صنعتي سابق) به صورت شرکت سهامي عام تحت شماره 587 مورخه 11/2/1354 در همدان تأسيس گرديد و با همت متخصصين و مهندسين ايراني در سال 1361 با ظرفيت 40000 تن در سال مورد بهره برداري قرار گرفت.

 به گزارش تابناک همدان این شرکت دارای دو کوره با ظرفیت تولید سالانه 75 هزار تن است که این کوره‌ها عمر مفید چندین ساله دارند که با پایان یافتن عمر مفید کوره‌ها باید تعمیر شوند.

در پی حادثه ای که چند شب پیش به هنگام تخلیه مواد مذاب ،آجرهای  یکی از این کوره ها در حین تخلیه به یکباره ریزش پیدا کرد که  با ورود تیم آتش نشانی  خوشبختانه هیچ گونه خسارتی در پی نداشت. 

خبر این حادثه در فضای مجازی با شایعاتی همراه بود که با حضور خبرنگاران در صحنه حادثه و گفتگو با مسئولین و کارگران این کارخانه بر تمام شایعات پایان بخشیده شد.

قائم مقام مدیرعامل شرکت شیشه همدان در جمع خبرنگاران گفت: کوره‌هایی که در این صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرند عمر مفیدی دارند و این عمر به نوع نگهداری بستگی دارد و به طور میانگین  عمر کوره‌ها 8 تا 10 و گاهی تا 12 سال است.

حمید رضا رهبر درباره حادثه و حضور آتشن نشانی در محل افزود:سرازیر شدن یکباره مواد مذاب سبب ایجاد دود ناشی از بخار آب شد و برای جلوگیری از وقوع حریق گسترده احتمالی نیروهای آتش‌نشانی حضور یافتند. 

وی خاطر نشان ساخت: عملیات استخراج مواد مذاب به میزان 230 تن از کوره آغاز شده بود که به دلیل جدا شدن یکباره قسمتی از آجرهای نسوز کف ‌کوره و سرازیر شدن مواد مذاب و دود ناشی از بخار آب موجودباعث حادثه شد وبا وجودی که آتش‌سوزی رخ نداده بود اما برای جلوگیری از وقوع حریق گسترده احتمالی نیروهای آتش‌نشانی فرا خوانده شدند.

رهبر تصریح کرد: پیش‌بینی سرازیر شدن مواد مذاب از قبل  انجام شده بود و برای جلوگیری از آتش‌سوزی یک استخر آب زیر کوره تعبیه کرده بودیم تا مواد با خارج شدن سریع سرد شوند که مشکلی ایجاد نشود.

وی با تأکید بر اینکه خبر آتش‌سوزی در کارخانه شیشه همدان توسط رسانه‌ها را تکذیب می‌کنم، گفت: درخواست ما از آتش‌نشانی برای خاموش کردن آتش نبود بلکه برای پیشگیری از آتش‌سوزی بود که از وقوع حادثه ناگوار جلوگیری به عمل آمد.

جانشین مدیر عامل شرکت شیشه همدان افزود: خوشبختانه ‌هیچ یک از عوامل و پرسنل شرکت شیشه همدان در این اتفاق مصدوم نشده اند و از حضور فعال پرسنل آتش‌نشانی تشکر ویژه داریم.

وی درپایان از راه‌اندازی فاز سوم کارخانه شیشه همدان در سال 97 خبر داد و اظهار گفت: ظرفیت فاز سوم کارخانه شیشه 95 هزار تن و تعداد پرسنل آن نیز 180 نفر خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار