دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر آذربایجان‌شرقی، از اقامت ۱۶۱ هزار و ۲۸۷ نفر از ۲۵ اسفند تا ۹ فروردین در مراکز اقامتی استان خبر داد.
کد خبر: ۴۰۰۱۲۷
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰ 29 March 2017
مرتضی آبدار گفت: میزان اقامت میهمانان نوروزی، در مراکز اقامتی استان نسبت به سال گذشته 13 درصد افزایش یافته است.


آبدار در خصوص تعداد بازدید از موزه ها و مراکز تاریخی تحت نظارت اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی نیز  سخن به میان آورد و گفت: در سال جدید و با توجه به حضور گسترده گردشگران در استان بازدید از موزه ها و مراکز تاریخی ۲۰ درصد افزایش یافته است، بطوریکه تا روز 9 فروردین ماه  ۱۵۳ هزار و ۲۶۹ نفر از این مراکز بازدید کرده اند.


وی از ۱۵۸۸ مورد بازدید نظارتی، هیات نظارتی ستاد خدمات اجرایی سفر از تاسیسات گردشگری و سایر مراکز ارائه دهنده خدمات به گردشگران در سطح استان خبر داد و گفت: ستاد نظارتی خدمات سفر آذربایجان شرقی، در طول ایام عید از ۳۵۹ مورد از مراکز اقامتی، ۸۶۶ مورد تاسیسات گردشگری بین راهی و ۱۴۳ دفتر خدمات مسافرتی، بازدید به عمل آورده اند که بازدید های مذکور منجر به صدور ۳۵ تشویق، ۱۰۷ تذکر و ۱۳ اخطار کتبی شده است.


آبدار اظهار کرد: بنا به اعلام اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان از تاریخ ۲۵ اسفند الی ۹ فروردین میزان تردد در جاده های مواصلاتی استان ۸ میلیون و ۹۷۰ هزار و ۵۳۹ خودرو بوده که نسبت به سال گذشته 15 درصد افزایش یافته است.


دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر آذربایجان شرقی در پایان سخنان خود، خاطرنشان کرد: کلیسای سنت استپانوس با ۲۵ هزار و ۸۰۴ نفر، رتبه اول بازدید در میان مراکز گردشگری استان را به خود اختصاص داده است و پس از آن موزه قاجار و موزه آذربایجان به ترتیب در دومین و سومین رتبه، مراکز پر بازدید استان قرار گرفته اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :