عضو هیأت رئیسه اتحادیه کیف و کفش همدان با تأکید بر اینکه گاهی برای تأمین نقدینگی مجبور هستیم که از سود خود گذشت کنیم، تصریح کرد: برای تأمین حقوق‌ها به برگشت اصل هزینه راضی می‌شویم.
کد خبر: ۳۹۷۶۸۴
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲ 22 March 2017
با حمایت واقعی و نظارت دقیق چند گامی بیشتر باقی نمانده است تا همدان به قطب تولید کفش زنانه در کشور تبدیل شود.

به گزارش فارس، این روزها بیش از گذشته همدان نیاز دارد تا بتواند ظرفیت‌های خود را در سطح کشور و حتی جهان به برند تبدیل کند و با استفاده از این برندها مشکل اشتغال  و تولید ثروت خود را برطرف سازد.

یکی از این ظرفیت‌ها که البته قدمت دیرینه‌ای نیز دارد تولید کفش به ویژه کفش‌های زنانه است. پیش از این کفش‌های چرم تولید شده در همدان آوازه بلندی در کشور و حتی جهان داشت که به مرور زمان به دلیل بی توجهی به آن این ظرفیت خود را از دست داد و حتی تولیدکنندگان کفش نیز رسیدن به جایگاه سابق چرم همدان را طولانی می‌دانند اما امروز با توجه به ظرفیت‌های ایجاد شده، وجود طراحان، کارگران زبده و تولیدکنندگان قدر در حوزه تولید کفش زنانه، می‌توانیم همدان را در این بخش در کشور مطرح کنیم.

البته امروز بسیاری از فعالان حوزه کفش زنانه می‌دانند که تولیدکنندگان همدانی در این حوزه حرف‌های زیادی برای گفتن دارند اما هنوز این مسئله به متن جامعه منتقل نشده است.

یکی از تولیدکنندگان کفش زنانه در همدان و عضو هیأت رئیسه اتحادیه کیف و کفش همدان حمایت واقعی و نظارت دقیق را دو عاملی می‌داند که همدان را به قطب تولید کفش زنانه کشور بدل کند. طبیعی است که این اتفاق نه تنها کارگران بیشماری را مشغول به کار خواهد کرد بلکه در طول سال به یکی از جاذبه‌های گردشگری همدان بدل خواهد کرد. اما حمایت در حوزه بیمه کارگران، تأمین مکان مناسب برای تولیدی و تسهیل در حوزه تأمین تجهیزات؛ خواسته‌های تولیدکنندگان در این حوزه است.

تولید با کیفیت، همیشه مشتری دارد

یک تولیدکننده کفش در استان همدان در گفت‌و‌گو با فارس با بیان اینکه با حمایت عملی و نظارت دقیق می‌توان در چند سال آینده همدان را  در تولید کفش زنانه در کشور مطرح کنیم، اظهار کرد: بیشتر کارگاه‌های تولید همدان مشکل نقدینگی دارند که اگر در این حوزه مورد حمایت قرار گرفته و یک نظارت دقیق نیز بر آن‌ها انجام شود، همدان در تولید کفش زنانه سخن بسیاری در سطح کشور خواهد داشت.

 پرویز موقرپاک با بیان اینکه برای تولید کفش زنانه از مدل‌ها به روز و رنگ سال بهره‎ می‌بریم، افزود: در حال حاضر مد و رنگ سال در سطح جهان تعیین می‌شود و با گسترش دنیای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در سراسر جهان به اشتراک گذاشته می‌شود و به ایران نیز می‌رسد.

وی با تأکید بر اینکه به صورت مداوم، بازارهای داخل به ویژه شهر‌های بزرگ کشور و مدل‌های جدید را رصد می‌کنیم، تصریح کرد: در واقع باید اعلام کرد که بازار هیچ گاه خراب نیست زیرا وقتی فعال باشیم و کالای مطلوب و به‌روز تولید شود هیچگاه مشکلی رخ نخواهد داد، البته شرایط فعلی دشوار شده است اما نمی‌توان تنها از سختی بازار سخن گفت و اقدامی نکرد.

عضو هیأت رئیس اتحادیه کیف و کفش شهرستان همدان  با بیان اینکه باید مدل‌ها به روز شوند، ادامه داد: وقتی کالای با کیفیت تولید می‌کنیم با استقبال مصرف‌کنندگان نیز مواجه می‌شود.

موقرپاک با بیان اینکه در حال حاضر کفش چینی به مانند گذشته وارد بازار نمی‌شود، خاطرنشان کرد: پیش از این ورود اجناس بی‌کیفیت و ارزان قیمت چینی باعث ایجاد چالش برای واحدهای تولیدی داخل شده بود که امروز این اتفاق روی نمی‌دهد و تنها اجناس با کیفیت راهی بازار ایران می‌شوند که قیمت آنها نیز بالاتر بوده و تهدیدی برای تولید داخل نیستند.

کاهش قیمت کفش نسبت به سال‌های گذشته

وی با تأکید بر اینکه قیمت کفش  نسبت به سال‌های اخیر کاهش یافته است، گفت: از آنجا که قدرت خرید مردم کاهش یافته، فروشندگان سود را کاهش دادند و  به فروش بیشتر روی آوردند.

عضو هیأت رئیسه اتحادیه کیف و کفش همدان با بیان اینکه همدان 700 تولیدی کفش دارد، افزود: باید آموزش‌هایی برای تولیدکنندگان  در نظر گرفته شود تا  تفکر  حاکم‌ که به تولید کالای ارزان قیمت تأکید دارد،  تغییر کند و از اجناس با کیفیت استفاده شود.

وی با تأکید بر اینکه کلاس‌های آموزشی برای افراد در نظر گرفته شود که توسط اتحادیه دنبال خواهد شد، تصریح کرد: پیش از این کیفیت کالاهای همدان مطلوب نبود، اما امروز تولیدات همدان در کشور صاحب نام شدند و تولیدی ها باید دست به دست هم بدهند و اجناس با کیفیت تولید کنند.

موقرپاک با اشاره به اینکه تولید کفش چرم سیستم جداگانه‌ای را می‌طلبد چرا که نحوه تولید و تیراژ آن متفاوت است، اظهار کرد: البته در برنامه‌های درازمدت به دنبال تولید کفش چرم هستیم زیرا خانم‌ها مدتی است که به خرید کفش چرم روی آورده‌اند.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های آتی ما  تقویت وضعیت بسته بندی هستند، تا بتوانیم در بازارهای خارجی نیز ورود کنیم، افزود: زیرا صادرات پایدار نیاز به زیرساخت‌هایی دارد تا بتوانیم برند کفش خود را شناسانده و در بازارها خارجی برای مدت طولانی حضور داشته باشیم.

عضو هیأت رئیسه اتحادیه کیف و کفش همدان با اشاره به اینکه به طور مستقیم 45 نفر و غیر مستقیم 40 نفر در کارگاه تولیدی او مشغول به کار هستند، تصریح کرد:  در حال حاضر در یک شیفت مشغول به کار هستند که در صورت تأمین فضا خواهیم توانست، کارگران را به چند شیفت ارتقا دهیم.

وی با بیان اینکه روزانه یک‌هزار جفت کفش تولید می‌شود و چهار کارگاه دیگر نیز برای ما تولید می‌کنند، ادامه داد: از این تعداد 500 جفت به بازار تهران و نیم دیگر آن روزانه به بازارهای غرب کشور ارسال می‎شود.

این تولیدکننده با تأکید بر اینکه 15 سال است که به تولید کفش مشغول هستم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر مشکل سفارش و فروش نداریم و تا برج سوم امسال نیز سفارش دریافت کردیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر از بندرعباس، شیراز و یزد مشتری داریم، گفت:  از تبلیغاتی که انجام دادیم متوجه شدیم که از سراسر کشور مشتریان با ما تماس می‌گیرند.

عضو هیأت رئیسه اتحادیه کیف و کفش همدان با اشاره به اینکه کفش زنانه همدان در سراسر کشور شناخته شده است، اظهار کرد: سعی کردیم که مدل‌های جدید را تولید و بر اساس روز به پیش برویم و موفق شدیم تا برند خود را به مشتریانمان بشناسانیم.

وی  با بیان اینکه در 90 درصد شهرها نمایندگی داریم، افزود: اگر تولید کفش را به 4 هزار جفت برسانیم در برند سازی موفق‌ خواهیم شد.

موقرپاک تأکید کرد: در یک سال گذشته به دلیل انجام تبلیغات تعداد مشتری‌ها افزایش یافته و اگر به تأثیر تبلیغات واقف بودم، زودتر کار خود را آغاز می‌کردم.

چک برگشتی، مانع بزرگ تولید

وی با بیان اینکه  مشکل ما چک‌های برگشتی و کمبود نقدینگی است، افزود: در هر ماه 120 میلیون تومان حقوق پرداخت می‌کنیم و در کل ماهانه 200 میلیون تومان نقدینگی نیاز داریم.

عضو هیأت رئیسه اتحادیه کیف و کفش همدان با تأکید بر اینکه گاهی برای تأمین نقدینگی مجبور هستیم که از سود خود گذشت کنیم، تصریح کرد: برای تأمین حقوق‌ها به برگشت اصل هزینه راضی می‌شویم.

وی با بیان اینکه به دلیل اتفاقی که برای ساختمان پلاسکو رخ داد دو نفر نگهبان به مجموعه کارگاه اضافه شده است، اضافه کرد: بارها تقاضای برق سه فاز ارائه دادیم که پاسخ مناسب ندادند، در این حوزه حمایتی صورت نگرفته و امروز با مشکل جدی مواجه هستیم.

موقرپاک با بیان اینکه مشکل دیگر ما سقف تعیین شده برای بیمه کارگران است، گفت: سقف بیمه ما تنها پنج نفر است و بقیه افراد به صورت آزاد باید بیمه شوند که این موضوع برای کارفرما سنگین است، در حالی که انتظار داریم حداقل حمایت از تولید کننده به شکل ممکن در این حوزه رخ دهد.

وی افزود: از بهبودیافتگان مواد مخدر نیز افرادی را به کار گرفتیم و انتظار داریم که حداقل حمایت نیز از تولید صورت گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار