عبدالعظیم رضایی فرماندار ملایر
فرماندار ملایر از آغاز ثبت‌نام کاندیدهای شورای اسلامی از ۳۰ اسفند خبر داد و گفت: طبق آمار به‌دست‌آمده پیش‌بینی می‌شود ۱۴۰ نفر در شهر ملایر برای انتخابات شورای اسلامی ثبت‌نام کنند.
کد خبر: ۳۹۷۱۴۵
تاریخ انتشار: ۳۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۱ 20 March 2017
فرماندار ملایر از آغاز ثبت‌نام کاندیدهای شورای اسلامی از ۳۰ اسفند خبر داد و گفت: طبق آمار به‌دست‌آمده پیش‌بینی می‌شود ۱۴۰ نفر در شهر ملایر برای انتخابات شورای اسلامی ثبت‌نام کنند.

به گزارشتابناک همدان ازملایر: عبدالعظیم رضایی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ملایر در جمع خبرنگاران انتخابات را یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های وزارت کشور دانست و عنوان کرد: نظام ما یک نظام مردم‌سالار دینی است و اصل انتخابات در این نظام بسیار مهم و حائز اهمیت است.

وی اظهار داشت: انتخاب در کشور ما بر مبنای رأی مردم و قواعد و چارچوب قانون اساسی برگزارشده و تاکنون ۳۵ انتخابات در کشور برگزار گردیده که اصل برگزاری انتخابات نهادینه شدن اصل مردم‌سالاری و حاکمیت دینی بوده است.

رضایی عنوان کرد: با توجه به‌پیش رو بودن دو انتخابات مهم ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی در سال ۹۶ در بحث اجرایی باید مسئولان شهرستان اهتمام ویژه‌ای را برای برگزاری باکیفیت و بدون اشکال داشته باشند.

وی با اشاره به مباحث انتخاب اعضای هیئت نظارت و هیئت اجرایی انتخابات در شهرستان ملایر افزود: پس از طی مراحل قانونی انتخاب معتمدین از سوی استان از بین ۳۰ نفر معتمدینی که در استان تأیید صلاحیت شده بودند جلسه هیئت اجرایی در شهرستان برگزار گردید و از بین آنها ۸ نفر انتخاب شدند.

وی افزود: با احتساب فرماندار و دو عضو دیگر به مدیریت آموزش‌وپرورش و مدیر ثبت‌احوال ملایر این ۸ نفر در حال حاضر یک هیئت اجرایی ۱۱ نفره برای انتخابات شوراهای اسلامی ملایر و پنج شهر دیگر این شهرستان برگزیده شدند و در ۴ بخش این شهرستان متناسب با این هیئت اجرایی و نظارت ملایر هیئت اجرایی و نظارت تشکیل می‌شود.

وی بیان کرد: ثبت نام کاندیداهای پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی همزمان با سراسر کشور از ۳۰ اسفند سال جاری شروع می‌شود و داوطلبان می‌توانند از ۳۰ اسفندماه تا پایان وقت اداری ششم فروردین‌ماه سال آینده برای ثبت‌نام به فرمانداری مراجعه کنند.

فرماندار ملایر تصریح کرد: فرایند انتخابات در همه مراحل به‌صورت الکترونیکی انجام خواهد شد و تنها در دو مرحله انتخاب نام کاندیداها در موقع رأی‌گیری توسط مردم و شمارش آرا به‌صورت دستی انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بعد از ثبت‌نام پایان هرروز استعلام افراد ثبت‌نام کننده از مراجع چهارگانه انجام می‌شود و بعد از پایان ثبت‌نام نتیجه تأیید صلاحیت‌ها بعد از مراحل مختلف توسط هیئت نظارت و اجرایی اعلام می‌شود.

رضایی با اشاره به اینکه یکی از شرایط کاندیداها نداشتن سو پیشینه است گفت: تاکنون ۳۵۰ نفر درخواست سو پیشینه داده‌اند و پیش‌بینی می‌شود ۱۴۰ نفر در شهر ملایر برای انتخابات اسلامی شورا ثبت‌نام کنند.

رضایی با اشاره به اینکه در انتخابات شورای اسلامی شهرستان ملایر ۲۲۱ شعبه اخذ رأی پیش‌بینی‌شده است عنوان کرد: از این تعداد ۱۳۴ شعبه روستایی و ۸۷ شعبه شهری است که در نقاط روستایی ملایر در تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار و یا حداقل ۱۰۰ نفر جمعیت برگزار خواهد شد.

وی به انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: بحث انتخابات ریاست جمهوری از ۱۲ فروردین‌ماه ابلاغ می‌شود و طبق قانون هیئت اجرایی باید همان روز تشکیل شود.

رضایی با اشاره به تمهیدات انجام‌شده برای برگزاری انتخابات سالم و باکیفیت در شهرستان ملایر اظهار کرد: محدودیت‌هایی را در رینگ مرکزی شهر برای کاندیداها قائل شدیم که کروکی محدودیت‌ها در زمان ثبت‌نام به آنها ارائه می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه کمیته پیگیری تخلفات نیز توسط دادگستری شهرستان تشکیل‌شده گفت: پلیس فتا نیز در فضای مجازی موارد لازم را رصد می‌کند و با توجه به اصل کار ما که پیشگیری از تخلف است اگر مواردی مشاهده شود بلافاصله با آن برخورد قانونی می‌شود.

وی اعلام کرد: طبق آخرین سرشماری تعداد جمعیت شهر ملایر ۱۷۰ هزار و ۲۳۱ نفر می‌باشد و تعداد نفرات شورای اسلامی شهر ملایر در این دوره هفت نفر عضو اصلی و پنج نفر علی‌البدل می‌باشند.

رضایی در ادامه افزود: جابجایی اخیر در ملایر هیچ‌گونه ارتباطی با انتخابات ندارد و این جابجایی‌ها از ماه‌های پیش در دستور کار بوده است.

رضایی با اشاره به فعالیت ستاد تسهیلات نوروزی شهرستان ابراز امیدواری کرد و گفت: همه پیش‌بینی لازم انجام‌شده و اکیپ‌های بازرسی در مراکز عمومی مستقرشده‌اند و در روز اول عید استقبال از مسافرین نوروزی و بدرقه مسافران مشهد مقدس درراه آهن را در دستور کارداریم و امیدواریم مسافران با سفر به این شهرستان با خاطره خوشی این شهرستان را ترک کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار