محمدرضا بیاناتی تصریح کرد: وظایف آتش‌نشانان فقط مربوط به خاموش کردن آتش نیست بلکه این مجموعه ۴۴ وظیفه دارد و در شرایط مختلفی مانند بارش باران، برف و حتی در مهار حیوانات موذی درگیر هستند.
کد خبر: ۳۹۴۲۹۵
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰ 14 March 2017
امروز ایستگاه مرکزی شهدای آتش نشان همدان با حضور مسئولان استان و شهرستان همدان افتتاح شد.

به گزارش ایسنا، مدیرعامل سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی همدان  دراین آئین اظهار کرد: با راه اندازی این ایستگاه و تجهیزات به روز آن، از این پس خدمات بهتر و بیشتری را به مردم ارائه خواهیم  کرد.

محمدرضا بیاناتی تصریح کرد: وظایف آتش نشانان فقط مربوط به خاموش کردن آتش نیست بلکه این مجموعه 44 وظیفه دارد و در شرایط مختلفی مانند بارش باران، برف و حتی در مهار حیوانات موذی درگیر هستند.

وی عنوان کرد: به طور میانگین مردم روزانه 400 تماس با سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی برقرار می کنند که معمولا 10 مورد منجر به عملیات، 30 مورد مربوط به مشاوره و متاسفانه مابقی مزاحمت های تلفنی است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی همدان اعلام کرد: از ابتدای سالجاری تا پایان بهمن ماه 3161 عملیات توسط نیروهای سازمان به سرانجام رسیده که 2053 مورد از عملیاتها مربوط به اطفای حریق بوده است.

وی با تاکید بر اینکه عملیات اطفای حریق از اهمیت زیادی برخوردار است، عنوان کرد: نمونه آن آتش سوزی مراتع دانشگاه بوعلی بود که اگر آتش نشانان به موقع وارد نمی شدند زیرساخت های آن کاملا از بین می رفت.

وی با بیان اینکه ما در محدوده خدماتی و در حریم شهر ارائه خدمات می دهیم، اعلام کرد: در صورت نیاز به خارج از استان و حتی خارج از کشور هم خدمت رسانی خواهیم کرد.

بیاناتی با اشاره به اینکه طی 11 ماه سالجاری  979 عملیات امداد و نجات انجام شده است، تصریح کرد: خوشبختانه نوع نگاه مردم به آتش نشانی مانند کشورهای خارجی شده است به طوریکه در هرکجا که احساس خطر می کنند با این سازمان تماس می گیرند.

وی با بیان اینکه نخستین دستگاهی که در هنگام حادثه به حادثه می رسد آتش نشانی است، اظهار کرد: زمان خروج نیروها از ایستگاه تا رسیدن به محل حادثه بین 3 تا 6 دقیقه است.

وی با اشاره به اینکه 129 عملیات احتیاط حریق به مناسبت های مختلف  داشته ایم، ادامه داد: آمار آموزش های ما به مردم  70000 مورد بوده است.

بیاناتی گفت: پس از حادثه پلاسکو حساسیت مردم نسبت به ایمنی اماکن مسکونی و تجاری زیاد شده و تقاضای مردم از  ما برای کارشناسی ساختمان ها در یک ماهه گذشته زیاد بوده است.

وی افزود: از سال 1380 افراد برای دریافت پایان کار  ساختمانی باید به سازمان آتش نشانی مراجعه و پروانه ایمنی را دریافت کنند و ما هم برای پایان کار پروانه ایمنی  سخت گیرانه برخورد می کنیم تا آرامش مردم حفظ شود به طوریکه  از ابتدای امسال تا کنون از 575 مورد پروانه صادر شده 464 مورد از ما استعلام گرفته اند.

بیاناتی از پایش بافت های تجاری خبر داد و گفت: این پایش  را از ساختمان های شهرداری شروع کردیم به طوریکه 161 مورد پایش ایمنی انجام شد که  95 درصد آن غیر ایمن بود. 

وی افزود: در گذشته هرگونه تغییر و تحولی در بافت تجاری نیاز به پروانه ایمنی داشت که متاسفانه دو سال است که دیگر این اتفاق نمی افتد بنابراین  این مشکل باید در حداقل زمان ممکن حل شود تا مردم با آرامش و ایمنی بیشتری زندگی کنند.

وی از انجام بیش از 3000 عملیات در سالجاری یاد کرد و گفت: در این عملیات سعی شده برای حفظ آرامش مردم کمترین آژیر به صدا در آید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار