کد خبر: ۳۹۲۳۱۶
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۸ 11 March 2017
شهر، به‌عنوان مکانی مشخص برای زندگی وفعالیت افرادبایستی دارای شاخصه‌ها و امکاناتی باشدتا مثل کالبد انسان دریک نظم تعریف‌شده،شرایط مطلوبی برای زیست ساکنانش فراهم آورد.

ساخت‌وساز، خیابان‌هاومعابر، حمل‌ونقل، پارک‌ها، واحدهای تجاری، مبلمان شهری، واحدهای آموزشی، خدماتی، بهداشتی، نمادها، فضای سبز و در سال‌های اخیر (که حمل‌ونقل شکل و شمایل جدیدی پیداکرده وتعداد خودروها روزبه‌روز به‌گونه‌ای سرسام‌آور زیاد شده) توقفگاه‌ها از این جمله‌اند.

چند وقتی است در نقاطی از شهرمان (کوچه شهید شیرزادی، خیابان سعدی، ابتدای خیابان شهید رجایی،خیابان شهید طلوعی، خیابان فرهنگ،خیابان شهدا کوچه کلانتری ۱۱ و....) در پی تخریب بناهای قدیمی و تسطیح آنها، مکانی(البته با دریافت پول‌هایی متفاوت و بی‌ضابطه) برای توقف  خودروها فراهم آمده است. 

ازجمله وظایف شهرداری وشورای شهر و اتحادیه حمل‌ونقل شهرستان (وصد البته با همراهی و مشارکت شهروندان)ایجاد توقفگاه و نظارت بر آن است که متأسفانه تاکنون شاهد اعمال این نظارت نبوده‌ایم.شاید توجیه دوستان شورای شهر، فقدان کاربری خدماتی برای این‌گونه اماکن و غیررسمی بودن فعالیت آنها باشد، اما آنچه در این میان بایستی موردتوجه باشد، امنیت شهروندان است که شهرداری و شورای شهر، نیروی انتظامی و اتحادیه مربوطه متولی بلافصل آن هستند.

در برخی مواقع به دلیل عدم دسترسی شهروندان به وسایل نقلیه عمومی، انجام کارهای خاص و...ضرورت استفاده از خودروهای شخصی اجتناب‌ناپذیر است که شهروندان به دلیل شلوغی خیابان‌های مرکزی شهر مجبور به استفاده از این توقفگاه‌ها هستند.

اگرچه این اماکن را به دلیل فقدان حریم و سیستم حفاظتی، نداشتن کف سازی، فقدان تابلو، عدم استفاده از قبوض رسمی، ناشناخته بودن بهره‌برداران و متصرفان و.... نمی توقفگاه نامید، اما انتظار می‌رود شهرداری و شورای اسلامی شهر با ساماندهی این اماکن خصوصاً با توجه به در پیش بودن تعطیلات نوروز و تمایل مسافران نوروزی برای حضور در ملایر نسبت به ایجاد اطمینان خاطر برای شهروندان اقدام نمایند.

قنائی. نماینده تابناک همدان در ملایر
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
همشهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
امید است که هر چه زودتر مسولان نسبت به این امر مهم اقدام کنند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار