کد خبر: ۳۹۰۳۷۵
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲ 07 March 2017
‍ به ملایر هم "بالگرد امداد هوایی" بدهید!

کمتر از دوه هفته‌ی  دیگر، سال ۱۳۹۵ به‌پایان می‌رسد. همزمان با همین اتفاق، معدل کارکرد ۴ ساله دولت توسط مردم مشخص خواهد شد، همچنین نمرات کارنامه [نزدیک به یک سال] مجلس دهم در شهرها و بخش‌های مختلف کشور.

امسال را از سر گذراندیم با همه فراز و نشیب‌هایش؛ خسارات معنوی، انسانی و مادی برخی حوادث، تیتر دُرشت رسانه‌ها شد، درحالی‌که وجود زیرساخت دُرست، می‌توانست ماجرا را طور دیگری رقم‌زده و از شدت و حدّت آن بکاهد... از اشاره صریح پرهیز می‌کنم چون هنوز فاصله زمانی چندانی از حادثه مزبور نگرفته‌ایم.

ماه‌های آغازین امسال، رسانه‌ها از لغو تحریم‌ها در بخش صنایع هوایی کشور خبر دادند و این موج خبری به‌موازات برخی تردیدها و اماواگرهایش تا همین امروز هم ادامه یافته که انتظار می‌رود در این خصوص، گزارشی مبسوط توسط مسئولین ذی‌ربط به افکار عمومی داده شود، اگر چنین امری محقق گردیده، می‌بایست اثرات مثبت آن در کشور آشکار شود و شاهد "خدمت‌رسانی برابر" به مناطق و شهرهای حائز شرایط ازنظر جمعیت، موقعیت و دیگر فاکتورهای لازم باشیم.

خبرهای اخیر، حاکی از اختصاص بالگرد امداد هوایی به دلفان در استان هم‌جوار ما - لرستان - است، پیش‌تر نیز خرم‌آباد و الیگودرز در همین استان به این امکان دست یافتند تا در شرایط اضطرار و خطر، بالگردهای امدادرسان را به کمک طلبیده و یاری‌رسان به هم‌وطنان عزیزمان باشد که جای خرسندی دارد.
‍ به ملایر هم


نکته قابل‌اعتنا و شاید انتقاد، نادیده گرفتن شهرستان ملایر است که با جمعیتی قابل‌توجه و وسعت جغرافیایی و دربرداشتن شهرها و بخش‌ها و روستاهای نسبتاً پرجمعیت، مجموعه‌های صنعتی، کوره‌های آجرپزی و...  تا امروز مشمول این خدمات‌رسانی قرار نگرفته است! این در حالی است که همین ماه گذشته، شاهد آتش‌سوزی در "بافتینه" بودیم که خوشبختانه با تلاش نیروهای بومی و مسئولیت شناس، حریق مهار گردید، اما قطعاً اولین و آخرین حادثه نبوده و نخواهد بود... بنابراین باید قبل از هر سانحه و حادثه‌ای آماده و مجهز باشیم و از امکانات قابل‌قبول، برخوردار - زیرا مرثیه‌خوانی و ملامت این‌وآن، مشکلی را حل نمی‌کند... و "بالگرد امدادی یا آتش‌نشان" در دنیای امروز کاربرد بسیار مؤثری در مواقع مذکور خواهد داشت.

از سویی"ملایر" حقیقتاً از هر حیث، استحقاق برخورداری از این امکان رادار است، در مقام مقایسه با شهرهای هم‌جوار که صاحب این بالگرد شده‌اند و جمعیت آنها تقریباً یک سوم جمعیت شهرستان ملایر است نیز، این مهم را بیشتر درمی‌یابیم...

امیدوارم در این زمینه به شهرستان توجه شود تا هم طیب خاطر همشهریانمان در شرایط خاص و هنگام بروز خطرات احتمالی تأمین گردد و هم‌دست سازمان‌ها و ارگان‌های خدمتگزار در این زمینه بازتر باشد... 

اکنون منتظریم ببینیم که تا چه اندازه این مطالبه ضروری و به‌حق شهرستان ملایر جدی گرفته می‌شود؟

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار