نسرین نازئی در گفتگو با تابناک:
مسئوول کمیته آموزش هئیت پزشکی ورزشی استان کرمانشاه اظهار داشت: هدف از برگزاری کلاس آموزشی ورزش ومادران باردار فرهنگ سازی انجام فعالیت های ورزشی درزمان بارداری است.
کد خبر: ۳۸۵۹۱۱
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۸ 28 February 2017

نسرین نازئی در گفتگو با خبرنگار تابناک از کرمانشاه، اظهارکرد:  از جمله اقدامات ما در آموزش مادران باردار برگزاری دوره های آموزشی با هدف  آشنایی  آنان برای انجام ورزش های مفید در زمان پیش از بارداری حین بارداری و بعد از زایمان است.

مسئول کمیته آموزش هیئت پزشکی ورزشی استان کرمانشاه گفت:  این کلاس ها با همکاری بیمارستان امام رضا(ع)، بیمارستان حضرت معصومه (س)  وهیئت پزشکی و ورزشی استان راهکار های پیشگیری از افسردگی در زمان بارداری  وبعد از زایمان به  هفتاد نفر از  مادران  باردار و مربیان سطح استان  آموزش داده ایم.

 وی با بیان اینکه عدم تحرک مادران باردار در زمان  بارداری باعث مشکلاتی برای جنین می شود، افزود: توسط اساتید ورزش و نرمش های مناسب در زمان بارداری به مادران و مربیان آموزش داده می شود.

مسئول کمیته  آموزش هیئت پزشکی و ورزشی استان گفت:  ورزش در زمان بارداری از افسردگی مادران در زمان بارداری و بعد از زایمان جلوگیری می کند که با آموزش مادران باردار را به سوی فعالیت های ورزشی ببریم.

وی ادامه داد:   تغذیه نامناسب و عدم تحرک  باعث افسردگی در مادران و انتقال استرس به جنین می شود که پس از زایمان ابتلا به پیش فعالی و اوتیسم در کودکان افزایش می یابد.

نازئی تصریح کرد: مادران باردار از ماه هشتم به بعد روزانه یک ساعت پیاده روی کنند که ورزش منظم در زمان بارداری به زایمان آسان منجر می شود و از ابتلا مادر به افسردگی پس از زایمان جلوگیری می کند.

او تاکید کرد: انجام ورزش یوگا،  نرمش و پیاده روی برای سلامت مادر و  جنین  مفید است یوگا باعث سلامت مادرو جنین  و جلوگیری  از آسیب به جنین می شود که نشاط خاصی در مادران باردار ایجاد می کند.

گفتگو از حدیث جمشیدی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار