خشوعی با اشاره به افزایش چشمگیر میزان صادرات از گمرک ملایر عنوان کرد: صادرات کالا از گمرک ملایر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۷۶ درصد ازنظر ارزشی و ۱۹۵ درصد ازنظر وزنی رشد داشته است.
کد خبر: ۳۸۵۱۶۷
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۲ 27 February 2017
مدیرکل گمرک استان همدان با اشاره به صادرات ۴۸ میلیون دلاری از گمرک ملایر از افزایش ۷۶ درصدی صادرات از این گمرک خبر داد.

به گزارش تسنیم؛ جمال خشوعی با اشاره به اینکه افزایش صادرات از گمرک همدان و ملایر جز اولویت‌های اصلی امسال محسوب می‌شود اظهار داشت: خوشبختانه با وجود کاهش صادرات از سایر گمرکات کشور، روند صادرات از گمرکات همدان افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه گمرک ملایر در مقایسه با سال‌های گذشته رضد قابل توجهی داشته است، افزود: از ابتدای سال تا پایان آذر ماه 48 میلیون و 534 هزار و 369 دلار از گمرک ملایر به وزن 237 هزار و 761 کیلوگرم به سایر کشورها صادر شده است.

خشوعی با اشاره به افزایش چشمگیر میزان صادرات از گمرک ملایر عنوان کرد: صادرات کالا از گمرک ملایر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 76 درصد از نظر ارزشی و 195 درصد از نظر وزنی رشد داشته است.

وی تصریح کرد: گمرک همدان امسال برنامه‌ریزی دقیقی برای افزایش میزان صادرات داشته ولی مشکلاتی که برای صادرات سیمان ایجاد شده سبب ایجاد اخلال در این برنامه‌ریزی و رسیدن به هدف شده است، مشکلاتی همچون جلوگیری از صادرات سیمان و بالا بردن تعرفه‌ها سبب کاهش صادرات همدان نیز شده است.

مدیرکل گمرک استان همدان اظهار داشت: برای صادرکنندگان سیمان مقرون به صرفه نیست و در حال حاضر در کشورهای دیگر از جمله سومالی و عمان بازاریابی می‌کنند که در آینده نزدیک شاهد رشد صادرات سیمان باشیم.

وی با بیان اینکه صادرات کشمش نیز از نیمه دوم سال قوت می‌گیرد، افزود: صادرات کشمش در آبان ماه در مقایسه با ماه قبل 40 درصد رشد داشته است.

خشوعی با اعلام اینکه تعرفه بالای محصولات صادراتی ایران به عراق یکی دیگر از مشکلات در این بخش محسوب می‌شود عنوان کرد: درخواست گواهی مبدا برای صادرات کالاهای ایران به عراق نیز سبب بروز مشکلاتی برای صادرکنندگان همدانی شده است.

وی ضعف حمل و نقل ترانزیتی یخچال‌دار، جنگ داخلی اوکراین و بروز مشکلات عمده برای صادرات کشمش، جنگ داخلی افغانستان و مشکل عمده برگشت پول حاصل از صادرات را از دیگر مشکلات در این بخش دانست.

مدیرکل گمرک استان همدان با بیان اینکه مسائل بانکی برای تبادل پول صادرکنندگان حل نشده است اظهار داشت: متاسفانه سازمان متولی ساماندهی مشکلات صادراتی و صادرکنندگان در همدان نداشته و مشکلات برطرف نشده است.

خشوعی با بیان اینکه حرکت مثبتی نیز در این زمینه برای رفع مشکلات تجار انجام نشده است اظهار داشت: اگر شرکت تخصصی صادرات راه‌اندازی شود می‌توان اقداماتی همچون بازاریابی در کشورهای مختلف و براساس سلایق بازار و مردم کشورهای هدف را از آنها درخواست کرد.

وی با تاکید بر اینکه باید به دنبال صادرات سفارش‌پذیر حرکت کردف عنوان کرد: این گونه شرکت‌ها باید صادرات را انجام دهند تا تولیدکننده دغدغه برگشت پول و خسارت‌های احتمالی را نداشته باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار