مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تصریح کرد: مبلغ تسهیلات اعطای این طرح تا سقف ۸۰ درصد قیمت خودرو با نرخ سود مصوب (در حال حاضر و با توجه به قرارداد منعقدشده با شرکت ماموت) ۹ درصد سهم متقاضی است.
کد خبر: ۳۸۵۱۵۴
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳ 27 February 2017
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان از آغاز طرح نوسازی ناوگان کالا و مسافر حمل و نقل عمومی برون‌شهری با ارائه تسهیلات ویژه در همدان خبر داد.

به گزارش ایسنا،به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان، محمد رودباری با بیان اینکه ناوگان حمل و نقل کالا و مسافر بین‌شهری نوسازی می‌شوند، گفت: متقاضیان می‌توانند برای نوسازی ناوگان حمل و نقل از تسهیلات ویژه بانکی بهره‌مند شوند.

وی افزود: میزان تسهیلات اعطایی به متقاضیان در دو بخش نوسازی و توسعه به تفکیک نوع ناوگان مشخص شده است و علاقمندان می‌توانند خودرو عمومی فرسوده برون‌شهری خود اعم از انواع کامیون، اتوبوس، مینی‌بوس و سواری کرایه را در مراکز اسقاط معین از رده خارج کنند.

رودباری عنوان کرد: این طرح با همکاری و مشارکت وزارت محترم نفت(شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت) و وزارت راه و شهرسازی(سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای) انجام می‌شود.

وی در ادامه به شرایط این طرح اشاره  و عنوان کرد: کامیون و کشنده‌هایی شامل این طرح می‌شوند که دارای 10 تن وزن و سن بالاتر از 35 سال باشد و در یک سال گذشته حداقل 12 فقره بارنامه و 5000 کیلومتر کارکرد داشته باشند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تصریح کرد: مبلغ تسهیلات اعطای این طرح تا سقف 80 درصد قیمت خودرو با نرخ سود مصوب (در حال حاضر و با توجه به قرارداد منعقد شده با شرکت ماموت) 9 درصد سهم متقاضی است.

وی با بیان اینکه 7 شرکت به عنوان شرکت‌های تأمین‌کننده ناوگان معرفی می‌شوند، گفت: شرکت‌های ماموت، سایپا دیزل، زامیاد، آذهاتیکس، داف و ایران خودرودیزل و کاوه دیزل تأمین‌کننده ناوگان باری هستند و مالک می‌تواند با مراجعه به یکی از شرکت‌های طرف قرارداد نسبت به اسقاط خودرو خود و تشکیل پرونده اقدام کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان درباره ارائه تسهیلات به ناوگان مسافربری نیز گفت: میانگین عمر اتوبوس‌های بین‌شهری استان 11 سال است و میزان تسهیلاتی که به متقاضیان اتوبوس‌های بین‌شهری داده می‌شود، بر حسب نوع وسیله نقلیه است.

رودباری میانگین عمر مینی‌بوس در استان همدان را 29 سال خواند و خاطرنشان کرد: مالکان مینی‌بوس‌های فرسوده استان نیز  می‌توانند برای دریافت تسهیلات بانکی ویژه نوسازی ناوگان حمل و نقل اقدام کنند.

وی افزود: متقاضیان برای نوسازی مینی‌بوس با مدل ایران خودرو دیزل که قیمت تمام شده آن نزدیک به  120 میلیون تومان است، می‌توانند 94 میلیون تومان تسهیلات با مدت 5 سال و نیم و با نرخ 6 درصد دریافت کنند.

وی با بیان اینکه میانگین عمرناوگان سواری کرایه در استان 9 سال است، گفت: سقف وام معادل 70 درصد قیمت وسیله نقلیه از 58 میلیون تا 80 میلیون تومان برای سواری کرایه(برحسب نوع وسیله نقلیه) داده می‌شود.

وی با بیان اینکه متقاضیان واجد شرایط برای استفاده بهینه از فرصت ایجاد شده اقدام کنند، عنوان کرد : هدف از اجرای این طرح افزایش سطح ایمنی در مسافرت با وسایل نقلیه عمومی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: در حال حاضر استان همدان دارای 784 سواری کرایه، 320دستگاه  اتوبوس و 1035 دستگاه مینی‌بوس است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار