قاسمی بابیان اینکه دریافت مهر اصالت از سال ۱۳۸۷ برای همدان رقم خورد، عنوان کرد: توجه به نشان‌های ملی و بین‌المللی گام ارزشمندی در مسیر کیفی بخشی تولیدات صنایع‌دستی، معرفی در گستره داخلی و جهانی، ایجاد درآمد و افزایش تولید و کمک به درآمدزایی و اشتغال پایدار است.
کد خبر: ۳۸۵۱۵۲
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۰ 27 February 2017
معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان با بیان اینکه ۱۰ اثر صنایع دستی همدان مهر اصالت یونسکو دارد گفت: ۷۱ اثر در همدان نشان ملی دارد.

به گزارش تسنیم؛ علیرضا قاسمی با بیان اینکه‌ اعطای نشان اصالت هر دو سال یکبار برگزار می‌شود اظهار داشت: دریافت نشان مرغوبیت کالا می تواند به احیا صنایع دستی، معرفی در بازارهای داخلی و جهانی، فروش بیشتر و تامین حقوق هنرمندان کمک موثری کند.

 وی با بیان اینکه 10 اثر صنایع دستی همدان مهر اصالت یونسکو دارد افزود: "مهر اصالت" با هدف حمایت از صنایع دستی و اشتغال‌زایی بیشتر، در سال 2001 میلادی، به صورت آزمایشی در منطقه جنوب شرقی آسیا اجرا شد و پس از آن در سال 2004 در آسیای مرکزی و غربی و جنوبی ادامه یافت و در سال 2006 با گسترش آن به آسیای شرقی و جزایر کارائیب، به مهم‌ترین پروژه یونسکو در حوزه صنایع دستی تبدیل شد.

قاسمی با بیان اینکه دریافت مهر اصالت از سال 1387 برای همدان رقم خورد، عنوان کرد: توجه به نشان‌های ملی و بین المللی گام ارزشمندی در مسیر کیفی بخشی تولیدات صنایع دستی، معرفی در گستره داخلی و جهانی، ایجاد درآمد و افزایش تولید و کمک به درآمدزایی و اشتغال پایدار است.

وی اظهار داشت: در یک نگاه می‌توان گفت صنایع دستی دارای بعد هویتی، مزیت اشتغال‌زایی، ارزآوری، تمرکززدایی آمایش سرزمین و امنیت ملی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار