مدیرکل بهزیستی استان همدان با اشاره به دغدغه‌های مقام معظم رهبری در خصوص کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: تمام دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی باید نسبت به تکالیف خود البته به‌صورت هماهنگ با مابقی دستگاه‌ها عمل کنند.
کد خبر: ۳۸۵۱۴۶
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۲ 27 February 2017
مديركل بهزيستي استان همدان گفت: اگر تاکنون نتایج خوبی در راستاي مقابله با آسيب‌هاي اجتماعي حاصل نشده است به دلیل ناهماهنگی وحتی تک‌روی برخی دستگاه‌ها بوده است.

به گزارش فارس، کمیته فرهنگی وپیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر به میزبانی بهزیستی استان همدان برگزار شد.

مدیرکل بهزیستی استان همدان دراین مراسم اظهار کرد: با نگاهی هرچند گذرا به تئوری‌های اجتماعی می‌توان به این نتیجه رسید که هماهنگی بین اهداف و ظرفیت‌ها از جمله اصول اساسی در تحقق اهداف است و اگر تاکنون در مقوله پیشگیری از اعتیاد توفیقات چشمگیری حاصل نشده، بخشی از آن به مقوله ناهماهنگی بین اهداف و ظرفیت‌ها بازمی‌گردد.

حمیدرضا الوند افزود: نمی‌توان برنامه‌های پیشگیرانه را بدون در نظر گرفتن شرایط اقلیمی و بافت فرهنگی محیط طراحی و اجرا کرد و در برنامه‌ریزی‌ها باید به این نکات توجه کرد تا متناسب با شرایط محیطی اقدام شود.

وی شیوه‌های قومی و خانوادگی، سنت‌ها و آداب و رسوم، هنجارها و قانون را از جمله عوامل اساسی مطرح شده در تئوری کنترل‌کننده نظم اجتماعی مطرح کرد و گفت: این بدین معنی است که در هر نوع برنامه‌ریزی اجتماعی باید به این مقولات توجه کرد.

مدیرکل بهزیستی استان همدان با اشاره به دغدغه‌های مقام معظم رهبری درخصوص کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: تمام دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی باید نسبت به تکالیف خود البته به صورت هماهنگ با مابقی دستگاه‌ها عمل کنند.

وی اظهار داشت: اگر تاکنون نتایج خوبی حاصل نشده است به دلیل ناهماهنگی وحتی تک‌روی برخی دستگاه‌ها بوده است واین یعنی هماهنگی واجرای مناسب برنامه نتایج مناسبی را به دنبال خواهد داشت.

دبیر شورای هماهنگی مبازه بامواد مخدر استان نیز با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه پیشگیری از اعتیاد این اقدامات را ناکافی قلمداد کرد و خاطرنشان کرد: با اجتماعی کردن برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد می‌توان در این زمینه موفق بود و خواستار حضور اعضای ثابت به نمایندگی از دستگاه‌های عضو کمیته در جلسه شد.

اکبر سوری گفت: با برگزاری مناسب و منظم جلسات، مستندسازی اقدامات صورت گرفته و بهره‌گیری از همه ظرفیت ها توفیقات لازم فراهم خواهد شد.

وی خواستار مشارکت همه دستگاه‌ها در برنامه‌های پیشگیرانه شد و افزود: می‌توان با ایجاد رشته دانشگاهی پیشگیری از اعتیاد در دانشگاه علمی- کاربردی بهزیستی، معرفی مناسب خط ملی اعتیاد، توسعه مراکز مشاوره و... اقدامات اثربخشی در مقوله پیشگیری از اعتیاد انجام داد.





اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار