قرا باغی بابیان اینکه نیاز به جوان‌سازی بدنه شهرداری مسئله‌ای است که کاملاً در شهرداری همدان مشهود است، خاطرنشان ساخت: با توجه به اینکه وزارت کشور اعلام کرده شهرداری همدان نیروی مازاد دارد، لازم است که هر چه سریع‌تر با بازنشسته شدن کارمندان حائز شرایط، ظرفیت جدیدی برای ورود نیروهای جدید ایجاد شود.
کد خبر: ۳۸۴۴۳۴
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲ 26 February 2017
چندی است که زمزمه‌هایی در مورد بازنشستگی کارمندان بالای سی سال خدمت در شهرداری همدان مطرح‌شده است وشنیده‌ها حاکی از آن است که برخی از حائزین شرایط بازنشستگی دارای پست‌های مدیریتی بوده وبا بیش ازسی وهشت سال خدمت مشغول به‌کار هستند و حاضر به ترک سنگر خدمت نیستند.

به گزارش تابناک همدان؛ رییس گروه برنامه،بودجه و امور حقوقی شورای شهر همدان در مورد وضعیت بازنشستگان شهرداری گفت: طبق مستندات موجود شورای شهر همدان سال ۹۳ بحث بازنشستگی کارکنان شهرداری همدان را مورد پیگیری ویژه قرارداد که این امر منجر به بازنشستگی تعدادی از افراد شد.

حسین قرا باغی در گفتگو با تابناک همدان تصریح کرد: پیگیری‌های شورای شهر سبب شد ۲۲۰ نفر در سال ۹۳ بازنشسته شوند وسال ۹۴ نیز ۱۵۵ نفر حکم بازنشستگی دریافت کرده وسال جاری نیز ۶۹نفر حائز شرایط بازنشستگی اعلام‌شده‌اند که تعدادی از این افراد مشغول به‌کار هستند.

وی با اشاره به اینکه فعالیت کردن افراد بازنشسته در شهرداری همدان  تخلف اداری برای خود شهردار محسوب می‌شود، تصریح کرد:  نیروهای بازنشسته در حوزه‌های اداری، خدماتی و سایر قسمت‌ها مشغول به‌کار هستند که برخی از آنها نزدیک به ۴۰سال سابقه خدمت دارند.

قرا باغی بابیان اینکه نیاز به جوان‌سازی بدنه شهرداری مسئله ای است که کاملاً در شهرداری همدان مشهود است، خاطرنشان ساخت:  با توجه به اینکه وزارت کشور اعلام کرده شهرداری همدان نیروی مازاد دارد، لازم است که هر چه سریع‌تر با  بازنشسته شدن کارمندان حائز شرایط، ظرفیت جدیدی برای ورود نیروهای جدید ایجاد شود.

قابل‌ذکر است با استناد به ماده ۸۵ آیین‌نامه استخدامی شهرداری‌ها اگر شهرداری از خدمت هر یک از مستخدمان خود بی‌نیاز باشد و مستخدم حداقل بیست سال سابقه خدمت داشته باشد با تأیید شورای اداری می‌تواند بازنشستگی فرد را صادر کند و اگر گزارشی مبنی بر مشغول به‌کار بودن بازنشستگان محرز شود خلاف قانون محسوب شده و بر اساس قانونی که مجلس شورای اسلامی تصویب کرده حضور و خدمت این بازنشستگان خلاف قانون است و دخل و تصرف در اموال عمومی محسوب می‌شود.

حال این سؤال پیش می‌آیدکه چراتاکنون این ۶۹نفری که حائز شرایط بازنشستگی اعلام‌شده‌اند از بدنه شهرداری جدا نشده‌اند؟ با توجه به اینکه در ماه‌های پایانی سال قرار داریم تکلیف این افراد چیست و چه کسی پاسخگو خواهد بود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار