عارف با اشاره به اینکه به دنبال این موضوع هستیم تا روز شهید بیشتر به آحاد جامعه معرفی شود، بیان کرد: به مناسبت ۲۲ اسفندماه عطرافشانی و غبارروبی مزار شهدا، دیدار با خانواده‌های شهدا که از ۲۲ اسفند آغازشده و تا ۲۲ اسفند ۶۷۰ مورد انجام می‌شود، مراسم رونمایی از کتاب و لوح چندرسانه‌ای و غیره انجام می‌شود.
کد خبر: ۳۸۴۳۸۴
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۱ 26 February 2017
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان از رونمایی و تکثیر لوح چندرسانه‌ای شهید احمد هاشمی در گرامیداشت روز شهید در همدان خبر داد.

به گزارش تسنیم؛ ناصر عارف اظهار داشت: با توجه به اینکه روز بزرگداشت مقام شهید در کشور 22 اسفند ماه است به همین مناسبت برنامه‌های این روز از 22 بهمن ماه الی 22 اسفندماه در سطح استان برگزار می‌شود.

عارف از رونمایی لوح چندرسانه‌ای شهید احمد هاشمی در همدان خبر داد و افزود: به مناسبت روز شهید کتاب زندگینامه و خاطرات5 جانباز بالای 70 درصد همدان با عنوان " درد شیرین" و 7 جلد از وصیتنامه شهدا در همدان نیز رونمایی می‌شود.

وی عنوان کرد: در این لوح چند رسانه‌ای آثار فرهنگی شهید شامل؛ زندگینامه، تصاویر، صوت، خاطرات، دلنوشته، وصیتنامه و آثار مربوط به شهید گردآوری شده است.

عارف با اشاره به اینکه به دنبال این موضوع هستیم تا روز شهید بیشتر به آحاد جامعه معرفی شود، بیان کرد: به مناسبت 22 اسفندماه عطر افشانی و غبارروبی مزار شهدا، دیدار با خانواده‌های شهدا که از 22 اسفند آغاز شده و تا 22 اسفند 670 مورد انجام می‌شود، مراسم رونمایی از کتاب و لوح چند رسانه‌ای و غیره انجام می‌شود.

مختصری از زندگی‌نامه شهید حجت الاسلام احمد هاشمی

حجت‌الاسلام شهید احمد هاشمی در سال1339 در خانواده‌ای متدین و مذهبی در کبودرآهنگ چشم به جهان گشود و از همان ابتدا با محبت خاندان نبوت رشد و پرورش یافت.

مقطع راهنمایی را در پایگاه شهید نوژه گذراند و دوران متوسطه را در دبیرستان ابن سینای همدان سپری کرد. در سال 57 همزمان با اخذ دیپلم به جمع مبارزین انقلابی پیوست و علیه رژیم پهلوی به فعالیت پرداخت.

شهید احمد هاشمی با پیروزی انقلاب اسلامی به قم عزیمت کرده و کسب علوم دینی را برگزید. با شروع جنگ تحمیلی از سوی حوزه علمیه قم به جبهه‌های جنگ عزیمت کرده و عاشقانه در عملیات‌های بزرگی چون ثامن الائمه شکست حصر آبادان، طریق القدس، رمضان و بسیاری دیگر شرکت کرد.

شهید هاشمی همواره در تلاش و تکاپو جهت کسب رضایت حق تعالی بود به همین خاطر در مناطق مختلف جنگی به مجاهدت و پایداری می‌پرداخت و لحظه‌ای از مسیر حق و حقیقت جدا نمی‌‌شد. او آن‌قدر در کسوت یک رزمنده شهادت طلب در جبهه دین خدا مبارزه کرد تا آن که سرانجام در عملیات کربلای یک که به منظور آزادی شهر مهران حاضر شده بود به مقام رفیع شهادت نائل شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار