جام جهانی فوتسال هنرمندان جهان به میزبانی همدان، رویدادی که می‌توانست ظرفیت‌های بی‌نظیر گردشگری همدان را به دیگر کشورها از شرقی‌ترین شور جهان یعنی ژاپن و غربی‌ترین کشور یعنی برزیل معرفی کند که متأسفانه با نواقص بسیاری در شروع و با مشتی انتقاد و گلگی میهمانان به‌کار خود پایان داد.
کد خبر: ۳۸۳۹۰۵
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۲ 25 February 2017
جام جهانی فوتسال هنرمندان جهان به میزبانی همدان، رویدادی که می‌توانست ظرفیت‌های بی‌نظیر گردشگری همدان را به دیگر کشورها از شرقی‌ترین شور جهان یعنی ژاپن و غربی‌ترین کشور یعنی برزیل معرفی کند که متأسفانه  با نواقص بسیاری در شروع و با مشتی انتقاد و گلگی میهمانان به‌کار خود پایان داد.

به گزارش تابناک همدان، این رویداد بزرگ در قالب مسابقه که خروجی آنچنان مثبتی برای استان نداشت می‌توانست جاذبه‌های گردشگری همدان را به اقصی نقاط دنیا معرفی کند اما علاوه به بی برنامه  بدون آب‌وتاب آغاز و به اتمام رسید.

اما چه خوب می‌شد اگر برنامه‌ریزی دقیق‌تری انجام می‌گرفت تا سفیران فرهنگی که از اقصی نقاط دنیا در این محل جمع بودند می‌توانستند بعلاوه بازی‌های بدون استرس، ظرفیت تاریخی، فرهنگی و گردشگری استان را مشاهده کرده و در کشور خود این آثار را معرفی کنند.

اما آنچه که بیشتر ناراحت‌کننده است در دقیقه ۹۰ مجوز بازی‌ها صادر شد همچنین خط‌کشی سالن و رنگ‌آمیزی تیر دروازه‌ها در واپسین لحظات شروع بازی شکل گرفت وبه دنبال اطلاع‌رسانی ضعیف استقبال خوبی از این بازی ها توسط تماشاگران انجام نشد.

ناهماهنگی بسیار در ورود تیم‌ها، عدم استقبال مردم و مسئولان از مسابقات صدای بازیکنان را درآورد و اکثر هنرمندان از میزبانی نامطلوب همدان برای این جام جهانی گله مند بودند.

مدیرعامل باشگاه هنرمندان ایران در گفتگو یی با تابناک همدان در هتل باباطاهر، به پس رفت تیم هنرمندان ایران اذعان کرد و گفت: علاوه بر نبود تمرینات مطلوب حتی یک بازی تدارکی نیز نداشتیم و این بحث به تیم ملی ما لطمه وارد کرد.

حسین یاریار ضمن تشکر از همراهی هتل باباطاهر همدان افزود: تیم هنرمندان ایران با مسئولین همدان نتوانست جفت شود و هر دو اشتباه کردیم چراکه ما در تهران درگیر فعالیت‌های دیگر شده و مسئولین اینجا نیز باور برگزاری این مسابقه در همدان را نداشتند.

یاریار  با تذکر این نکته که از کشورهای مختلفی برای این مسابقه در همدان حضور داشتند افزود: متأسفانه همدان از این موقعیت خوب نتوانست برای معرفی جاذبه‌های گردشگری خود استفاده کند.

وی بابیان اینکه برگزاری این مسابقات در جای‌جای دنیا می‌تواند برای مردم مثمر ثمر واقع شود ادامه داد: عدم نصب چمن مصنوعی در سالن فوتسال به تیم ما لطمه زد چراکه در طول بازی‌ها بازیکنان روی چمن تمرین و بازی داشتند و بازیکنان سالنی نبودند. 

این مدیر با اشاره به پتانسیل‌های قوی همدان، از پویا نبودن این شهر سخن گفت و اضافه کرد: در خصوص میزبانی همدان گلگی ندارم چراکه آب از سرما گذشته و دیگر بی‌فایده است.


استقبال ضعیف نتیجه اطلاع‌رسانی ضعیف 

مربی تیم ملی هنرمندان ارمنستان به خبرنگار ما گفت: خوشبختانه همدان ازلحاظ رفاهی هتل خوبی را برای بازیکنان انتخاب کرد اما بر کیفیت بازی‌ها ایراداتی مثل برگزار نشدن بازی‌ها در موعود مقرر، نبود توپ‌های خوب برای بازی و تمرین، ضعیف بودن تور دروازه و مشکل در انتقال بازیکنان از هتل به ورزشگاه وارد است.

علی آتبین مربی ایرانی تبار ارمنستان به خونگرم بودن مردمان همدان اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه تبلیغات خیلی کم و نا کافی بود لذا از بازی تیم‌ها استقبال خوبی صورت نگرفت.

آتبین افزود: از مسئولین همدان انتظار بود از کسانی که باعث‌ وبانی اجرایی این مسابقات در همدان بودند حمایت معنوی و مالی می کردند تا با تأمین امکانات مورد نیاز از لحاظ کیفیتی مراسمات این‌چنینی بهتر برگزار شود تا نام ایران جاوید همیشه به نیکی بر سر زبان‌ها باشد.
اگر حمایت خوبی می‌شد خروجی مطلوبی به‌دست می‌آمد.

یکی از اعضای باشگاه هنرمندان ایران بابیان اینکه ۱۵ سال است این مسابقات درجاهای مختلف برگزار می‌شود گفت: در مدت این چند سال حدود ۵۸۵ بازی خیریه صورت گرفته که ۵۰ تا از بازی‌ها بین‌المللی بود.

حمید سنایی تصریح کرد: با توجه به مظلوم واقع‌شدن آثار و اماکن تاریخی همدان در بحث گردشگری این رویداد می‌توانست کمک بزرگی به این عرصه داشته باشد که متأسفانه بی‌مهری شامل حال این مسابقه هم شد و با جدی نگرفتن این موضوع از سوی مسئولین استان همدان نتوانستیم اماکن دیدنی همدان را به علت اینکه اتوبوس‌ها از شهر خارج نمی‌شدند به بازیکنان نشان دهیم.

سنایی با اشاره به اینکه بهره‌برداری مطلوبی از این موضوع صورت نگرفت اضافه کرد: اگر بیشتر و بهتر از ما حمایت می‌شد قطعاً می‌توانستیم خروجی خیلی بهتری در شان همدان داشته باشیم.

همچنین محمد مختاری مسئول برگزاری مسابقات هنرمندان از مسئولین همدان برای صورت نگرفتن میزبانی مطلوب انتقاد کرد.

جام جهانی با تمام ضعف‌های میزبانی تمام شد اما سؤال این است که چرا مسئولی از بزرگان برای خوش‌آمد گویی در این جمع بزرگ هنرمندان حاضر نشدند؟ این مسابقات برای کار خیر از ۱۵ سال پیش آغازشده و باید حمایت‌های از آن صورت بگیرید چراکه انجام کار خیر توصیه ادیان الهی است امید است  که از برنامه‌های دیگر به خوبی استفاده کنیم و شهر استان را تبدیل به استان فرصت سوز نکنیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار