کاراندیش بابیان اینکه ۱۵ سال پیش بنیاد فرهنگی هنری رضوی باهدف ترویج فرهنگ رضوی در داخل و خارج از کشور تأسیس شد، تصریح کرد: امروزه بنیاد رضوی با فعالیت‌های مستمر در داخل و خارج از کشور سبب شده تا برنامه‌های رضوی از دهه کرامت خارج شده و در طول سال جاری باشد.
کد خبر: ۳۸۳۶۹۲
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳ 25 February 2017
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به بهره گیری و استفاده درست از فضای مجازی در راستای ترویج فرهنگ رضوی اشاره کرد.

به گزارش ایسنا، علی اصغر کاراندیش در آئین افتتاحیه طرح گسترش برنامه های حوزه فرهنگ رضوی در استان همدان، با بیان اینکه تفاوت عمده انقلاب اسلامی با انقلاب های دیگر در این است که انقلابی فرهنگی است، به سخن مقام معظم رهبری درباره فرهنگ اشاره کرد و گفت: فرهنگ، زیرساخت توسعه های دیگر است و اگر نتوانیم توسعه فرهنگی داشته باشیم، در زمینه های دیگر هم نمی توانیم موفقیت داشته باشیم.

وی با اشاره به عمده فعالیت های وزارت فرهنگ از بدو انقلاب اسلامی در بحث ترویج فرهنگ دینی و ملی، عنوان کرد: فعالیت های وزارتخانه در حوزه معاونت های فرهنگی در راستای فرهنگ سازی و چهارچوب احکام دینی بوده است.

کاراندیش با بیان اینکه 15 سال پیش بنیاد فرهنگی هنری رضوی با هدف ترویج فرهنگ رضوی در داخل و خارج از کشور تأسیس شد، تصریح کرد: امروزه بنیاد رضوی با فعالیتهای مستمر در داخل و خارج از کشور سبب شده تا برنامه های رضوی از دهه کرامت خارح شده و در طول سال جاری باشد.

وی به حضور افرادی از کشورهای خارجی در جشنواره امام رضا(ع) اشاره کرد و گفت: این نشان دهنده رسوخ این فرهنگ و جذب علاقمندان به فرهنگ رضوی است.

کاراندیش در ادامه به انتخاب خراسان رضوی در سال 2017 به مدت 12 سال به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام اشاره و تأکید کرد: این فرصت بسیار مناسبی برای ترویج فرهنگ رضوی است و باید برنامه ها در طول سال استمرار داشته باشد.

وی همچنین به آغاز برگزاری برنامه های بنیاد با افتتاح آن در همدان اشاره کرد و گفت: امیدواریم با آغاز برنامه ها به مدت یکسال، همه مردم بتوانند از این برنامه های متنوع و آموزنده استفاده کرده و مسئولان در 35 دستگاه  در سراسر کشور در انجام وظیفه ترویج فرهنگ رضوی است اقدام کنند.

کاراندیش خاطرنشان کرد: یکی از بحث ها در دنیای کنونی، فضای مجازی است که گسترش پیدا کرده است بنابراین باید از این فضا در جهت فرهنگ سازی غنی دینی و ملی و ترویج آن در دنیا استفاده کنیم.

وی به بهره گیری و استفاده درست از فضای مجازی در راستای ترویج فرهنگ رضوی تأکید کرد و گفت: از فضای مجازی برای تولید محتوا در حوزه فرهنگ رضوی استفاده می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار