معاون برنامه ریزی فرماندار همدان از وجود 480 حلقه چاه غیرمجاز در این شهرستان خبر داد و گفت: تا کنون 329 حلقه چاه غیرمجاز مسدود شده است.
کد خبر: ۳۸۳۶۸۶
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱ 25 February 2017
معاون برنامه ریزی فرماندار همدان از وجود 480 حلقه چاه غیرمجاز در این شهرستان خبر داد و گفت: تا کنون 329 حلقه چاه غیرمجاز مسدود شده است.

به گزارش ایسنا، رضا زمانی چهارشنبه در شورای حفاظت از منابع آب شهرستان همدان، با بیان اینکه در سال زراعی جاری تا کنون شاهد بارش 143 میلیمتری بودیم، افزود: این بارندگیها نسبت به سال زراعی گذشته 9 درصد کاهش و نسبت به بلندمدت 14 درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه خانه کشاورز یک NGO است که به صورت غیررسمی و غیردولتی فعالیت می کند، اظهار کرد: دولت می تواند از این NGOها در مباحث کلان کمک بگیرد به گونه ای که استفاده از تجربیات این سازمانهای مردم نهاد به دولت در تصمیم گیریها کمک می کند.

زمانی با اشاره به اینکه اقدامات زیادی برای حفاظت از منابع آب انجام شده است، تصریح کرد: از 480 حلقه چاه غیرمجاز موجود در سطح شهرستان، 329 حلقه مسدود شده که 17 میلیون مترمکعب در آب صرف جویی شده است.

وی از نصب 562 کنتور هوشمند نصب شده بر روی چاه ها خبر داد و گفت: با نصب این کنتورها 1.4 میلیون مترمکعب از برداشت آب چاه جلوگیری شده است.

معاون فرماندار همدان با بیان اینکه در سال 95 نصب 75 کنتور در دستور کار بوده است، عنوان کرد: از ابتدای سال تا کنون 120 کنتور نصب شده است به گونه ای که 160 درصد پیشرفت داشته ایم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار