شهردار همدان بااشاره به اینکه ناوگان حمل و نقل عمومی نیز باید ضمن شستشو و پاکسازی، برای استقبال از نوروز آماده شوند، به نقش پراهمیت معاونت اجتماعی، فرهنگی و گردشگری شهرداری در استقبال از مسافران و گردشگران نوروزی اشاره و عنوان کرد: هفته آینده جلسه‌ای با دعوت از اثرگذاران حوزه گردشگری برگزار می شود.
کد خبر: ۳۸۳۶۳۵
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۹ 24 February 2017
شهردار همدان گفت: شهرداری همدان با آمادگی کامل به استقبال نوروز می رود.

به گزارش مهر، سیدمصطفی رسولی در جلسه ستاد تسهیلات نوروزی شهرداری همدان که با حضور مدیران سازمان‌های زیرمجموعه برگزار شد، با تأکید بر آمادگی شهرداری همدان به منظور استقبال از بهار، گفت: سال گذشته در استقبال از بهار، اقدامات اثربخشی انجام شد.

وی بابیان اینکه در نوروز پیش رو نیز با آمادگی همه‌جانبه سازمان‌های زیرمجموعه، شهر را برای استقبال از بهار آماده خواهیم کرد، گفت: پاکسازی و شستشوی معابر، اصلاح کف‌نوشته‌ها، رنگ‌آمیزی جداول، تنظیف خیابان‌ها، آماده‌سازی علایم ترافیکی و بازسازی و ترمیم پل‌های عابر پیاده اولویت است.

شهردار همدان بااشاره به اینکه ناوگان حمل و نقل عمومی نیز باید ضمن شستشو و پاکسازی، برای استقبال از نوروز آماده شوند، به نقش پراهمیت معاونت اجتماعی، فرهنگی و گردشگری شهرداری در استقبال از مسافران و گردشگران نوروزی اشاره و عنوان کرد: هفته آینده جلسه‌ای با دعوت از اثرگذاران حوزه گردشگری برگزار می شود.

وی همچنین با اشاره به وعده‌های داده شده برای خرید دوربین‌های کنترل سرعت و ثبت تخلفات، اعلام کرد: در این رابطه سازمان مربوطه، انعقاد قراردادهای لازم به منظور خریداری ۴ تا ۵ دوربین و نصب این دوربین‌ها در آستانه سال جدید را در دستور کار قرار دهد.

شهردار همدان بر ضرورت ترمیم پل‌های عابر پیاده و آماده‌سازی این پل‌ها به منظور استفاده شهروندان و مسافران تأکید کرد و گفت: آماده‌سازی این پل‌ها به نوعی آماده‌سازی مبلمان شهری به منظور استقبال از بهار است.

شیفت‌بندی نیروهای انسانی در سازمان‌های زیرمجموعه شهرداری

رسولی بر شیفت‌بندی نیروهای انسانی در سازمان‌های زیرمجموعه شهرداری برای ایام نوروز تأکید کرد و با تقدیر از فعالان زیرمجموعه ستاد عملیاتی زمستانی شهرداری همدان، مراتب تقدیر و تشکر استاندار و اعضای شورای اسلامی شهر به منظور اقدامات اثربخش در راستای پاکسازی معابر اصلی و فرعی شهر را ابلاغ کرد.

شهردار همدان گفت: با هماهنگی‌های انجام شده، امسال و در ایام بارش برف با مشکل خاصی مواجه نبودیم و حتی توانستیم در کمک به مدیریت شهری شهرستان‌های تویسرکان و ملایر نیز ورود پیدا کنیم.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه مطابق پیش‌بینی‌های اداره هواشناسی، برخلاف سال گذشته، امسال شرایط آب و هوایی پایداری بر همدان حاکم است، گفت: باید سازمان‌های زیرمجموعه شهرداری، برنامه‌ریزی خوبی به منظور آماده‌سازی شهر داشته باشند.

مجید درویشی با بیان اینکه امسال هفتمین سال فعالیت ستاد استقبال از بهار در شهرداری همدان است، اظهار داشت: این ستاد فعالیت خود را به صورت رسمی از ۱۵ اسفندماه آغاز می‌کند و این فعالیت تا ۱۵ فروردین‌ماه ۹۶ ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به فعالیت ۲۱ مجموعه نظارتی و عملیاتی با ۱۵۵ موضوع در هفته مختص پاکسازی، عنوان کرد: فعالیت مجموعه‌ها از بیست و یکم تا بیست و هفتم اسفندماه ادامه خواهد داشت.

اجرای مانور عملیاتی ستاد استقبال از بهار در همدان

درویشی از اجرای مانور عملیاتی ستاد استقبال از بهار در پانزدهم اسفندماه سال جاری خبر داد و گفت: طی دو سال گذشته عملکرد ستاد استقبال از بهار شهرداری مورد استقبال عمومی و مسئول ارشد استان قرار گرفت.

مجید درویشی در خصوص لکه‌گیری آسفالت معابر و خیابان‌ها نیز با اشاره به برودت هوا در زمستان سال جاری و تخریب آسفالت برخی معابر گفت: باید این اقدام به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد، ضمن اینکه به دلیل حجم بالای لکه‌های معابر و خیابان‌ها، گروه‌هایی نیز از سوی مدیران مناطق چهارگانه فعال شوند.

وی همچنین عنوان کرد: سازمان‌هایی نظیر فضای سبز، زیباسازی، سازمان خدمات موتوری، عمران و حمل و نقل و ترافیک شهرداری که پیشانی کار ستاد استقبال از بهار هستند باید با جدیت بیشتری وارد عمل شوند.

وی بر شیفت‌بندی نیروهای انسانی سازمان‌ها، در ایام تعطیل نیز تأکید کرد و گفت: در چهار مناسبت روز درختکاری، چهارشنبه آخر سال، پنجشنبه پایانی سال و روز طبیعت نیز نیازمند همکاری جدی سازمان‌های مربوطه هستیم.

فعالیت دستفروشان در پیاده‌راه بوعلی تنها در ساعات شب امکان‌پذیر است

معاون خدمات شهری شهرداری همدان در خصوص ساماندهی دستفروشان و رفع سد معبر در خیابان‌های اصلی شهر و به ویژه پیاده‌راه بوعلی نیز عنوان کرد: طرح ارائه شده در این رابطه با رأی بالا در شورای تأمین به تصویب رسیده و بر این اساس فعالیت دستفروشان در پیاده‌راه بوعلی تنها در ساعات مقرر در شب امکان‌پذیر است.

درویشی افزود: چنانچه دستفروشان نیاز به فروش در روز را احساس کنند باید در روزبازارهای در نظر گرفته شده مستقر شوند.

وی اعلام کرد: براساس تصمیمات گرفته شده، بساط‌گستری در شش ماهه نخست سال در پیاده‌راه بوعلی از ساعت ۱۰ شب و در شش ماهه دوم سال از ساعت ۹ شب دارای مجوز است.

وی همچنین به عملکرد ستاد عملیات زمستانی در برفروبی معابر اصلی و فرعی شهر اشاره کرد و گفت: این ستاد به طور رسمی از پانزدهم آبان‌ماه سال جاری تشکیل شد و خوشبختانه با مدیریت صحیح در ایام برفی سال با کمترین مشکل مواجه بودیم.

فعالیت ۸ دستگاه ماشین‌آلات مکانیزه در ایام بارش برف

وی همچنین از فعالیت ۸ دستگاه ماشین‌آلات مکانیزه در ایام بارش برف خبر داد و اظهار داشت: طی این ایام سازمان فضای سبز، با به کارگیری ۲۰۰ نفر نیروی انسانی و ۲۸ خودرو، عملیات پاکسازی درخت‌ها و فضای سبز را به خوبی انجام داد.

مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری همدان نیز با اشاره به اقدامات انجام شده در روزهای برفی سال جاری گفت: علیرغم اینکه پیش‌بینی می‌شد، با توجه به بارش‌ها، قطعی دوربین‌های تصویربردار را داشته باشیم اما تمامی ۲۰ دوربین به خوبی به عملکرد خود ادامه دادند.

مریم ثابت افزود: در آستانه نوروز، به دنبال راه‌اندازی رادیوترافیک به منظور ارائه گزارش‌های ترافیکی به صورت روزانه هستیم که در صورت تأمین اعتبار، قراردادهای لازم با مجموعه صدا منعقد خواهد شد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری همدان نیز ضمن اعلام خبر صعود تیم فوتسال شهرداری به مرحله دوم لیگ دسته دو کشور، در خصوص برنامه‌های سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری برای ایام نوروز گزارش داد.

امیرحسین اسکندریان گفت: ۷۰ تخت در سازمان آماده اسکان مسافران نوروزی است ضمن اینکه بیش از ۵۰ چادر نیز می‌توان در سالن‌های ورزشی نصب کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار