دبیر اجرایی همایش ملی همدان شهر سبز پایدار بابیان اینکه امروز مفتخریم دانشگاه بوعلی به‌عنوان دانشگاه سبز و شرکت آب و فاضلاب همدان به‌عنوان آبفای سبز معرفی‌شده است، گفت: در راستای ایجاد شهر سبز، ۶۹ پایه چراغ خورشیدی با اعتباری بالغ‌بر ۷۰ میلیون تومان در آرامگاه بوعلی سینا نصب‌شده است.
کد خبر: ۳۸۲۲۰۷
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۰ 22 February 2017
رئیس مرکز مطالعات و پژوهش شورای شهر همدان گفت: اجرای پیاده‌راه خیابان بوعلی همدان به عنوان نخستین پیاده‌راه در غرب کشور اجرا شده که ظرف مدت پنج ماه و در تحقق شهر سبز پایدار انجام شد.

به گزارش فارس ، ابراهیم مولوی در اختامییه نخستین همایش شهر سبز پایدار اظهار کرد: به دنبال انتخاب شهر همدان به عنوان شهر سبز پایدار که در مجمع جهانی شهرهای اسلامی به همدان داده شد، امروز شاهد برگزاری این همایش هستیم که افتخاری برای همدان بود.

وی با بیان اینکه تلاش‌های زیادی شد که از این برندی که به نام همدان و پایتخت تاریخ تمدن ایران‌زمین ضرب شده بود، استفاده بهینه شود، گفت: با تشکیل مرکز مطالعات و پژوهش که در شورای چهارم شکل گرفت، این مطلب مورد بررسی قرار گرفت و با 250 نفر از نفر نخبگان و اساتید دانشگاهی قرار بر این شد همایشی تحت این عنوان در شهر همدان برگزار شود.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه در این همایش جلسات متعددی تشکیل شد و از پنج ماه پیش سایت همایش طراحی شد، افزود: چهارماه پیش فرایند اجرایی همایش شروع شد.

وی با بیان اینکه 105 مقاله از سراسر کشور به این همایش ارسال شد، بیان کرد: در نهایت 74 مقاله مورد پذیرش قرار گرفت که 28 مقاله در قالب سخنرانی و 48 مورد به شکل پوستر ارائه شد.

مولوی با اشاره به اینکه در راستای لزوم حفاظت از محیط زیست و فضای سبز همدان مقالات خوبی به همایش رسید که امیدواریم اثربخش باشد، یادآور شد: همانطور که در طول تاریخ، همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین پاسدار محیط زیست بوده است، امروز هم به دنبال برداشتن گام بلندی در این زمینه هستیم.

وی اضافه کرد: پیاده‌راه خیابان بوعلی همدان به عنوان نخستین پیاده‌راه در غرب کشور اجرا شده است که ظرف مدت پنج ماه و در تحقق شهر سبز پایدار انجام شد.

*وجود تعدد مدیریتی در مدیریت شهری کشور

دبیر اجرایی همایش ملی همدان شهر سبز پایدار نیز اظهار کرد: موضوع شهر سبز پایدار در سال 93 طی تفاهمنامه‌ای بین محیط زیست، شورای شهر و شهرداری منعقد شد.

حسن محمدی با بیان اینکه از سال 93 دبیرخانه این همایش شکل گرفت، خاطرنشان کرد: اینکه چرا همدان به عنوان پایلوت شهر سبز پایدار انتخاب شد، به دلیل ویژگی‌های منحصر به فردی است که همدان برخوردار بود.

وی اضافه کرد: در تمام کشورهای اروپایی مدیریت واحد شهری حاکم است اما در ایران با وجود تعدد مدیریتی، فرآیند طولانی داریم که شاخصه مراتب مدیریتی ما را به گونه دیگری معرفی شده است.

دبیر اجرایی همایش ملی همدان شهر سبز پایدار با بیان اینکه امروز مفتخریم دانشگاه بوعلی به عنوان دانشگاه سبز و شرکت آب و فاضلاب همدان به عنوان آبفای سبز معرفی شده است، گفت: در راستای ایجاد شهر سبز، 69 پایه چراغ خورشیدی با اعتباری بالغ بر 70 میلیون تومان در آرامگاه بوعلی سینا نصب شده است.

وی با اشاره به احرای منحصر به فرد پیاده‌راه خیابان بوعلی اظهار کرد: امیدواریم با اجرای فازهای بعدی پیاده‌راه‌سازی در میدان امام و 6 خیابان منتهی بتوانیم شهر سبز همدان را محقق کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار