رئیس انجمن صنفی راهنمایان گردشگران همدان با اشاره به اینکه متأسفانه در همدان راهنمایان گردشگر کمتری نسبت به سایر استان‌های کشور وجود دارد، افزود: حضور پررنگ‌تر راهنمایان در نقاط گردشگری استان همراه با ایجاد فضای جذب بیشتر مسافران و نحوه برخورد خوب می‌تواند در جذب گردشگر خارجی به همدان تأثیرگذار باشد.
کد خبر: ۳۸۲۱۵۷
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱ 22 February 2017
رئیس انجمن صنفي راهنمایان گردشگردان همدان گفت: تعداد راهنمایان گردشگري همدان نسبت به ديگر نقاط كشور كم است.

به گزارش فارس، جلسه برنامه‌ریزی برنامه‌های فرهنگی نوروز سال آینده با شرکت معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، فعالان حوزه گردشگری، رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی و فعالان تشکل‌های بخش خصوصی در سازمان میراث فرهنگی همدان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه پس از صحبت‌های مقدماتی معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، رئیس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان با بیان اینکه باید در نوروز سال آینده در خصوص پهن سفره هفت‌سین در شهر تاریخی همدان اهتمام بیشتری شود، اظهار کرد: باید در چند نقطه از شهر همدان بخصوص در اماکن تاریخی و دیدنی نمایشگاه عکس گسترده‌ای برگزار شود.

رئیس انجمن صنفی راهنمایان گردشگردان همدان با اشاره به اینکه متاسفانه در همدان راهنمایان گردشگر کمتری نسبت به سایر استان‌های کشور وجود دارد، افزود: حضور پررنگ‌تر راهنمایان در نقاط گردشگری استان همراه با ایجاد فضای جذب بیشتر مسافران و نحوه برخورد خوب می‌تواند در جذب گردشگر خارجی به همدان تاثیرگذار باشد.

بهنام افتخاریان در خصوص راه‌اندازی تاکسی‌های ویژه گردشگری در همدان نیز ادامه داد: این کار باید با همکاری اصناف، شهرداری و سایر سازمان‌ها در قالب نصب پلاکت هایی برای مشخص شدن مسیر گردشگری به مسافران در همدان اجرا شود.

وی در خصوص لزوم تبلیغات جاذبه‌های گردشگری استان در دیگر نقاط کشور گفت: به دلیل نبود شناخت کافی از ظرفیت‌های گردشگری همدان؛ باید در مکان‌های عمومی و متروهای شهری در خصوص جاذبه های گردشگری همدان برای جذب توریست بیشتر کارها و فعالیت‌های گستره تبلیغاتی انجام شود.

رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی استان همدان نیز با اشاره به اینکه وضعیت آب و هوای همدان در ایام نوروز می‌تواند در جذب گردشگر موثر باشد، خاطرنشان کرد: نکته قابل توجه در ایام نوروز این است در دور میدان باباطاهر مسافربرها به مانند سایر استان‌های دیگر کشور ساماندهی شوند.

محمد فیضی اضافه کرد: وجود نقشه راهنمای شهری، ایجاد کیوسک‌های راهنمای مسافران نوروزی و استقرار یک نماینده ثابت در این ایام در ستاد نواحی یک و 2 آموزش و پرورش همدان نیز حایز اهمیت است.

وی با بیان اینکه تاکنون در بهره بردن از بروشورهای تبلیغاتی و در اختیار قرار دادن نقشه شهری در دست مسافران توسط سازمان میراث فرهنگی دارای یک برد خوب در استان‌های کشور هستیم، پیشنهاد داد از دفاتر گردشگری موجود در همدان برای کار شیفتی در این ایام ثبت نام شود تا کیفیت اطلاع‌رسانی به مسافران در سطح عالی باشد.

همچنین در ادامه یکی از فعالان تشکل‌های بخش گردشگری نیز با انتقاد از اینکه یک برنامه جامع و کامل برای جذب گردشگر در همدان نداریم، بیان کرد: در همدان به جز 12 نقطه گردشگری و تاریخی، دیگر نقاط در سیستم ثبت نشده است در حالی که باید کهن‌شهر ایران زمین یک داستان روایی در بدو ورود برای گردشگران در نظر بگیرد و داشته باشد.

محمد سوزنچی در خصوص طرح ایده خود برای نوروز سال آتی نیز افزود: باید بزرگترین هفت سین سفال ایران در نقطه برجسته‌ای از همدان به نمایش گذاشته شود و فضای تبلیغاتی سالمی در شهرستان‌های استان برای تبلیغ اماکن گردشگری مهیا شود.

وی با بیان اینکه تاکنون در خصوص جذب گردشگر ضعیف عمل شده است، اضافه کرد: نباید چشمانمان را به روی واقعیت‌ها ببندیم.

در ادامه این جلسه مجری طرح کشوری ساماندهی خانه‌مسافر در همدان نیز با بیان اینکه باید برای جذب مسافر بیشتر به همدان با همفکری از المان‌های نو و خلاقانه استفاده شود، ادامه داد: باید در سال آینده از ظرفیت پیاده‌راه بوعلی برای استفاده از طرح‌های جدید استفاده شود.

سجاد آروانه افزود: در حوزه گردشگری شهری با همکاری شهرداری اتوبوس‌های شیک مختص به گردشگری مسافران در این ایام در نظر گرفته شود که تهیه و خرید این گونه اتوبوس های گردشگری در توان شهرداری همدان است.

در پایان این جلسه قرار بر این شد فعالان حوزه گردشگری و علاقه مندان به این حوزه طرح‌های خلاقانه خود را تا هفته آینده به سازمان میراث فرهنگی ارسال کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار