رضوانی جلال با تاکید بر اینکه برای حفظ منابع آبی توسعه کشت‌کم آب‌بر در اولویت قرار گرفته است، بیان کرد: توسعه گلخانه‌ها در دستور کار قرار گرفته و 100 هکتار گلخانه ایجاد شده در سطح همدان ایجاد شده است.
کد خبر: ۳۸۱۷۱۰
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹ 21 February 2017
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از تجهیز ۱۳۱ هزار هکتار از اراضی مستعد آبی استان همدان به سیستم آبیاری مدرن خبر داد.

به گزارش تسنیم، منصور رضوانی جلال بعدازظهر امروز در شورای اداری استان همدان با حضور ابتکار رئیس سازمان محیط زیست اظهار داشت: در سال 2050 جمعیت کره زمین به 9 میلیارد نفر افزایش می‌یابد که برای آنها باید دو برابر غذا تولید شود.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های آینده با محدودیت منابع آب، خاک و سایر نابع مهم مواجه می‌شویم که این امر روند تامین غذای مردم را دشوار می‌کند، افزود: 40 تا 50 درصد اراضی نسبت به جمعیت کاهش پیدا می‌کند که در این شرایط تولید غذا بسیار دشوار است.

رضوانی جلال با بیان اینکه امنیت غذایی، اقتصادی و پایدار کردن تولید با استفاده بهینه از منابع مختلف باید عملی شود، افزود: در استان همدان سالانه 5 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی تولید می‌شود که 4.4 درصد از تولیدات کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه 27 درصد اشتغال 29.4 درصد از ارزش افزوده بخش‌های اقتصادی استان همدان مربوط به بخش کشاورزی است، اظهار داشت: 131 هزار و 519 هکتار از اراضی مستعد آبی استان همدان معادل 81 درصد به سیستم آبیاری نوین مجهز شده‌اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان تاکید کرد: با اجرای سیستم آبیاری تحت فشار 590 میلیون مترمکعب در مصرف آب سالانه صرفه‌جویی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در سطح استان همدان دو هزار و 400 رشته قنات وجود دارد، تصریح کرد: احیا و مرمت قنوات هر ساله در دستور کار و برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی قرار دارد.

رضوانی جلال با تاکید بر اینکه برای حفظ منابع آبی توسعه کشت‌کم آب‌بر در اولویت قرار گرفته است، بیان کرد: توسعه گلخانه‌ها در دستور کار قرار گرفته و 100 هکتار گلخانه ایجاد شده در سطح همدان ایجاد شده است.

وی از اجرای کشاورزی حفاظتی در 156 هزار هکتار از اراضی آبی و دیم استان همدان خبر داد و گفت: در سطح کشور به ازای یک مترمکعب آب 1.4 کیلوگرم محصول تولید می‌شود که در استان همدان به ازای هر مترمکعب آب 2.6 کیلوگرم محصول کشاورزی تولید می‌شود.

رئیس سازان جهاد کشاورزی جلوگیری از تولید و افزایش ضایعات محصولات کشاورزی در دستور کار سازمان است، عنوان کرد: بیش از 143 هزار تن سردخانه در سطح استان همدان ایجاد شده و 175 هزار تن نیز در دست ساخت است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار