کد خبر: ۳۸۰۶۱۱
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶ 19 February 2017
هنرمند نامدار سینما و تلویزیون با تشکر از مجریان برگزاری سومین دوره مسابقات بین‌المللی فوتسال هنرمندان جهان به میزبانی همدان گفت: با توجه به قدمت تاریخی و فرهنگی همدان کیفیت برگزاری این مسابقات می‌توانست خیلی بهتر از این‌ها باشد.

خشایار راد در گفتگو اختصاصی باتابناک همدان درهتل باباطاهر همدان افزود: عدم برنامه‌ریزی صحیح باعث شد بهره‌برداری از پتانسیل‌های موجود شهر برای بالا بردن رضایت مدعویین با موفقیت مطلوب انجام نشود.

راد با گذری بر کاستی‌های ورزشگاه انقلاب افزود: مسئولین اینجا با بودجه و امکانات کمی که دارند خوشبختانه خوب فعالیت می‌کنند و اگر جاهایی نواقصی است به خاطر کسری بودجه یا ذی وقت است.

وی که چندمین باری است که سفر به همدان را تجربه می‌کند از مردم همدان چنین گفت: همدانی‌ها زندگی معمولی داشته و دنبال اتفاقات هیجان‌انگیز نیستند.

این بازیگر با اشاره به نمایش‌های خوبی که در همدان به اجرا درمی‌آید گفت: مسئله مهمی که در نمایش‌های همدان وجود دارد این است که مردم بیشتر دنبال تئاترهای ساده و موزیکال و کودکانه هستند و کسی برای تئاترهای معناگرا که نیاز به تفکر بیشتری دارد هزینه نمی‌کند. 

راد بیان کرد:  در شهر یا جامعه فقط یک عرصه برای پیشرفت آن جامعه یا آن شهر مهم نیست بلکه عوامل دیگری نیز در این موضوع سهیم‌اند برای مثال می‌توان سینما، هنر، ورزش و دیگر عرصه‌ها را نام برد.


هیجان در مردم همدان کمتر دیده می شود/ تئاتر همدان ظرفیت زیادی برای پیشرفت دارد


وی بابیان اینکه در همدان کار فرهنگی را کمتر دیده‌ام ابراز کرد: باوجوداینکه همدانی‌ها دارای استعداد هستند باید هر قصه‌ای را کار نکنند و از ساخت نمایش‌های معمولی که بیشتر شبیه زندگی عادی  است درآمده و بیشتر دنبال وسعت نمایش‌ها باشند.

این بازیگر تصریح کرد: پتانسیل‌های ساخت فیلم باید در این شهر وجود داشته باشد چراکه برای ساخت یک فیلم در همدان حتماً لازم است بسیاری از ابزار از تهران بیاید درصورتی‌که اینجا می‌تواند این پتانسیل ها را داشته باشد و یک برگ برنده‌ای در این موضوع علاوه بر مرکز تاریخی بودنش باشد.

وی بابیان اینکه همدان با این قدمت تاریخی باید الگوی کشور باشد گفت: اما متأسفانه بسیاری از کارهای فرهنگی اینجا کمرنگ است.

بازیگر بنام سینما و تلویزیون دلیل این موضوع را بسته به عوامل متعددی دانست و افزود: در وهله اول بودجه حرف اول و آخر رامی زند به‌عنوان‌مثال اگر در مجلس برای فعالیت‌های هنری همدان کم بودجه ترسیم‌شده یا اصلاً ترسیم نشده این کارخواه یا نا خواه نابود می‌شود چراکه همه  فی سبیل الله کار هنری انجام نمی‌دهند و موضوع فرهنگی و هنری همدان و دیگر استان‌ها باید یک ردیف بودجه داشته باشد.

گفتنی است خشایار راد زاده ۱۳۳۰/۷/۵ بوده و هنرپیشه طنز است که با مجموعه تلویزیونی قطار ابدی کار خود را در سینما آغاز کرد او در تیم فوتسال هنرمندان ایران که به میزبانی همدان بود حضور داشت.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار