مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان از سفر دکتر معصومه ابتکار به این استان خبر داد.
کد خبر: ۳۷۹۰۵۶
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰ 16 February 2017
به گزارش تابناک : محمدرضا محمدی پنجشنبه 28 بهمن ماه در جمع خبرنگاران، افزود: معاون رئیس جمهور ورئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور دوشنبه 2 اسفند ماه به این استان سفر می‌کند.

وی به برنامه‌های ابتکار در استان اشاره کرد و افزود: بازدید از نیروگاه خورشیدی 7 مگاواتی مزرعه احیایی، شرکت در نخستین همایش شهر سبز پایدار، حضور در مزار شهدای گمنام دانشگاه علوم پزشکی، دیدار با مسئولان قضائی مرتبط با محیط زیست، شرکت در شورای اداری و سفر به شهرستان ملایر از جمله برنامه‌های سفر رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به استان است.

‌به گزارش ایسنا،‌ محمدی در ادامه از برپایی شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست 6تا 9 اسفند در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی استان تهران خبر داد و گفت: محیط زیست استان همدان نیز با همراهی 15 واحد صنعتی و تولیدی در 14 غرفه به متراژ 250 متر مربع دستاوردهای خود را حوزه عرضه تولیدات و خدمات محیط زیستی و تلاقی آن با صنعت در معرض دید قرار می‌دهد.

وی به برگزاری نشست فصلی سازمان‌های مردم نهاد محیط زیست و منابع طبیعی کشور در این استان اشاره کردوگفت: نمایندگان 28 استان در این نشست که به میزبانی اداره کل حفاظت محیط استان همدان برگزار شده بود، حضور داشتند.

وی خاطرنشان کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست، دانشگاه علوم پزشکی، شرکت آب منطقه‌ای، شهرداری همدان و برخی از ادارات دولتی و خصوصی آخرین دستاوردها و اقدامات خود را در معرض دید قرار خواهند گذاشت.

محمدی گفت: مدیریت پسماندهای عفونی، مدیریت در حوزه آب، مدیریت حمل و نقل و فضای سبز از جمله اقدامات قابل ارائه توسط دستگاه‌های مختلف در این نمایشگاه هستند.

وی یادآور شد: برای اولین بار در کشور، این اداره کل تشکل‌های غیر دولتی را با خود همراه خواهد کرد.

کتاب محیط زیست در نمایشگاه بین‌المللی رونمایی خواهد شد

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان همدان از رونمایی کتاب محیط زیست در نمایشگاه بین‌المللی خبر داد وگفت: این کتاب به معرفی مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع این استان می‌پردازد.

وی با تاکید بر اینکه سال گذشته استان همدان در رقابت با استان‌های صنعتی، به عنوان غرفه برتر انتخاب شد، ادامه داد: هر ساله 20 استان در این نمایشگاه شرکت می‌کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان از انتخاب 4 واحد خدماتی و صنعتی استان به عنوان واحد صنعتی سبز خبر داد و گفت: این 4 واحد از میان 68 واحد منتخب کشور انتخاب شدند.

وی با بیان اینکه انتخاب این واحدها نشانگر رویکرد جدی محیط زیست در همراه کردن این واحدها با خود است افزود: این اداره کل در راستای تقویت این واحدها گام خواهد برداشت.

محمدی در پاسخ به سوال سوال یک خبرنگار که گفت چرا دکتر ابتکار برای همدردی با مردم خوزستان به این استان سفر نمی‌کند، گفت: دکتر ابتکار طی روزهای گذشته به استان خوزستان سفر کرده و مشکلات این استان را از نزدیک بررسی کرده است.

وی ادامه داد: با سفر چنین اشخاصی به استان، بسترسازی لازم برای اقدامات زیست محیطی در استان فراهم می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان با اشاره به اینکه رویکرد دولت موجب برداشتن سایه تحریم از حوزه محیط زیست شد، افزود: تجهیزات پایش آلودگی هوا باید از سایر کشورها وارد می‌شد که با رفع تحریم‌ها این مشکل برطرف شد.

وی از رشد چندبرابری همکاری سازمان‌های مردم نهاد خبر داد و گفت: 12 تشکل نسبتا غیر فعال در استان اکنون به 31 تشکل فعال ارتقاء یافته است.

محمدی درباره حضور گرگ و یا سایر وحوش در حاشیه شهر گفت: این یک امر طبیعی در فصل زمستان است که برخی وحوش برای تغذیه در سطح حاشیه شهر وارد می‌شوند، اما شهروندان در صورت مواجه با این حیوانات فورا مراتب را از طریق سامانه 1540 به اداره کل اطلاع دهند.

وی ادامه داد: 5 اکیپ در زمینه فوریت‌های زیست محیطی فعال هستند که در صورت تماس شهروندان با این سامانه فورا در محل حاضر شده و حیوان را به محیط اصلی خود هدایت می‌کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان بحران آب و مدیریت پسماند را از مهم‌ترین چالش‌های محیط زیستی استان برشمرد و گفت: برخورد با چاه‌های غیر مجاز و تجهیز مزارع به سیستم آبیاری تحت فشار از جمله اقدامات در برابر بحران آب بوده به طوریکه استان همدان حائز رتبه اول در آبیاری تحت فشار است.

وی ادامه داد: در حوزه پسماندهای ویژه نیز مکان‌یابی لازم انجام شده و در حال پیگیری برای جذب سرمایه‌گذار هستیم.

محمدی درباره تالاب آق‌گل نیز گفت: طی یک سال اخیر اقدامات خوبی در زمینه احیای تالاب انجام شده است که از جمله آنها می‌توان به نصب کنتور هوشمند برچاه های اطراف تالاب وموظف شدن شرکت آب و فاضلاب استان به لایه روبی تالاب اشاره کرد همچنین با استفاده از مراجع حقوقی از برداشت مستقیم آب تالاب جلوگیری شد.

وی خاطرنشان کرد: مشکل تالاب آق گل ریشه در یکی دو دهه اخیر دارد و برای رفع مشکل آن نیازمند زمان هستیم.

آنفلوآنزای پرندگان در همدان رویت نشده است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان خاطرنشان کرد: طی سال جاری موردی از تلفات ناشی از آنفلوآنزای پرندگان و همچنین مرگ ومیر بر اثر سرمای شدید و بارش برف گزارش نشده است.

وی درباره واحدهای آلاینده محیط زیست نیز گفت: از 250 واحد صنعتی که اداره کل حفاظت محیط زیست آنها را پایش می‌کند، 30 واحد صنعتی آلاینده محیط زیست هستند.                                                                                                  

محمدی در پایان با اشاره به وضعیت محیط بانی که طی ماه‌های گذشته با یک شکارچی در منطقه حفاظت شده نشر درگیر شده ‌و منجر به مرگ شکارچی شد، گفت: این محیط‌بان در حال حاضر بازداشت است و اداره کل نیز مستندات لازم را جمع‌آوری واقدام به گرفتن وکیل کرده است همچنین بررسی‌های لازم نیز از سوی سازمان انجام می‌گیرد که در انتظار نتیجه بررسی‌های حقوقی هستیم.


منبع : خبر داغ
برچسب ها: تابناک ، استانها ، خبر روز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار