در حالی که حضور وزیر ورزش و جوانان در جمع اهالی ورزش استان فرصت مناسبی بود تا عالی‌ترین مقام ورزشی کشور از مشکلات و کمبودهای استان در حوزه ورزش مطلع شود و پس از بازگشت به پایتخت برای حل این مشکلات چاره اندیشی کند متولیان ورزش استان در یک اقدام موفق در نشست وزیر با اهالی ورزش همدان بر مشکلات و کمبودهای ورزش استان سرپوش گذاشتند و با پنهان کردن ناکامی‌ها و شکست‌های بی‌شمار 4 سال اخیر استان در عرصه ورزش و مانور دادن بر روی برخی موفقیت‌های مقطعی و کم ارزش از ورزش شکست خورده و ناکام همدان در حضور وزیر قهرمانی شکست ناپذیر و برنده‌ای‌مطلق ساختند.
کد خبر: ۳۷۷۴۰۸
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۶ 14 February 2017
سفر وزیر ورزش و جوانان به استان همدان فرصت مناسبی برای طرح مشکلات و کمبودهای ورزش همدان و چاره اندیشی برای رفع آنها بود، اما متولیان ورزش همدان در اقدامی عجیب بر این مشکلات سرپوش گذاشتند و از ورزش شکست خورده همدان بتی شکست‌ناپذیر ساختند.

به گزارش تسنیم؛ وزیر ورزش و جوانان ‌پنجشنبه هفته گذشته با جمعی از معاونین این وزارتخانه سفری یک روزه به استان همدان داشت تا علاوه بر افتتاح برخی از پروژه‌های استانی در ایام دهه فجر به عنوان وزیر معین رئیس جمهور و سرکشی به تعدادی از زیرساخت‌های ورزشی استان نشستی نیز با اهالی ورزش همدان، روسای هیئت‌های ورزشی، ورزشکاران و سمن‌های فعال حوزه ورزش و جوانان استان داشته باشد.

در حالی که حضور وزیر ورزش و جوانان در جمع اهالی ورزش استان فرصت مناسبی بود تا عالی‌ترین مقام ورزشی کشور از مشکلات و کمبودهای استان در حوزه ورزش مطلع شود و پس از بازگشت به پایتخت برای حل این مشکلات چاره اندیشی کند متولیان ورزش استان در یک اقدام موفق در نشست وزیر با اهالی ورزش همدان بر مشکلات و کمبودهای ورزش استان سرپوش گذاشتند و با پنهان کردن ناکامی‌ها و شکست‌های بی‌شمار 4 سال اخیر استان در عرصه ورزش و مانور دادن بر روی برخی موفقیت‌های مقطعی و کم ارزش از ورزش شکست خورده و ناکام همدان در حضور وزیر قهرمانی شکست ناپذیر و برنده‌ای‌مطلق ساختند.

تعریف و تمجید از مسئولان استان در گزارش عملکرد سمن‌ها

وزارت ورزش و جوانان اگر چه متولی اصلی ورزش در کشور است اما در کنار چند وزراتخانه و دستگاه دیگر وظایفی هم در حوزه جوانان برعهده دارد؛ به همین دلیل بخش عمده ای از این نشست به حوزه جوانان اختصاص یافت، اما نه به طرح مشکلات و دغدغه اصلی جوانان همدانی یعنی افزایش بیکاری و ناتوانی مسئولان استان در رفع آن.

درحالی که بسیاری از جوانان استان به دلیل عدم اطلاع رسانی دقیق از حیطه وظایف، حوزه فعالیت و نحوه تشکیل سمن‌های حوزه جوانان استان اطلاعی ندارند 2 تن از اعضای سمن های حوزه جوانان به بهانه  ارائه گزارش عملکرد سمن‌ها به تعریف و تمجید از مسوولان استان و مدیران اداره کل ورزش و جوانان پرداختند؛ چنان که گویی متنی توسط مسوولان این حوزه در استان به رشته تحریر درآمده تا به عنوان راوی در اختیار این افراد قرار بگیرد.

این ارائه گزارش به قدری به مذاق برنامه ریزان این نشست خوش آمد که استاندار همدان وقت سخنرانی خود را به نماینده دیگری از سمن‌های استان بخشید تا مبادا دو نماینده دیگر سمن‌ها در گزارش عملکردی که ارائه دادند ادای مطلب نکرده باشند و بیان تلاش مسوولان استان برای رفع مشکلات و دغدغه جوانان همدانی نیمه تمام بماند.

معرفی پاس به عنوان مشکل اصلی ورزش همدان و طلب عیدی از وزیر

اما در اندک زمان باقیمانده از جلسه که به حوزه ورزش اختصاص یافت فرصتی دست داد تا رئیس هیئت ورزش‌های همگانی استان همدان به نمایندگی از هیئت‌های ورزشی و نیز نماینده نواب رئیس بانوان هیات‌های ورزشی به نمایندگی از ورزش بانوان در حضور وزیر ورزش و جوانان به طرح مشکلات ورزش همدان بپردازند.

هادی سبزواری، رئیس هیئت ورزش‌های همگانی استان، که از قضا رابطه بسیار نزدیکی با مدیرکل ورزش و جوانان استان دارد و همواره در نشست‌های اهالی رسانه با رسول منعم از سوی وی به عنوان رئیس نمونه هیئت‌های ورزشی همدان معرفی می شود و از طرفی دیگر هیئت مطبوعش برخلاف سایر هیئت‌های ورزشی استان  در زمینه تامین بودجه برای اعزام تیم‌های ورزشی به مسابقات قهرمانی کشور و لیگ‌های کشوری دغدغه‌ای ندارد در یک تحلیل عجیب و ظاهرا سفارش شده همه مشکلات ورزش استان را در انتقال باشگاه پاس به همدان خلاصه کرد و مدعی شد دلیل اصلی مشکلات مالی ورزش همدان باشگاه پاس است که بخش عمده بودجه ورزش همدان را به خود اختصاص داده و این در حالی است که هر فعال حوزه ورزش استان می‌داند بودجه تیم پاس قانونی یا غیرقانونی، درست یا غلط از منابعی به غیر از بودجه اختصاص یافته به ورزش استان تامین می‌شود و اگر هیئت‌های ورزشی با مشکلات مالی دست به گریبانند به خاطر وضعیت بد اقتصادی استان و عدم تمایل بخش خصوصی فعال در حوزه اقتصادی برای حضور در عرصه ورزش به عنوان حامی مالی است.

ضمن آنکه روسای هیئت‌های ورزشی استان در گفتگو با اصحاب رسانه همواره از مشکلات مهمی در حوزه ورزش استان از قبیل کمبود تجهیزات و به روز نبودن ادوات ورزشی، مستهلک بودن زیرساخت‌های ورزشی، تبعیض اداره کل ورزش و جوانان میان هیئت‌های ورزشی و بی‌تفاوتی مسئولان ارشد استان نسبت به ورزش همدان یاد می‌کردند که سبزواری به عنوان نماینده هیئت‌های ورزشی استان در سخنان خود اشاره‌ای به هیچ از این موارد نکرد.‌

نماینده نواب رئیس بانوان هیئت‌های ورزشی استان نیز با پرهیز از بیان اصلی مشکلات ورزش بانوان استان از جمله کمبود سرانه فضای ورزشی، کمبود امکانات، نبود برنامه مدون در این حوزه به عنوان مهم‌ترین خواسته از وزیر ورزش و جوانان برای نواب رئیس بانوان هیئت‌های ورزشی درخواست عیدی کرد که تعجب مدیر روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان را به همراه داشت.

فرصت ندادن به نماینده ورزشکاران استان برای طرح مشکلات

اما درکمال تعجب در این نشست به نماینده یا نمایندگانی از ورزشکاران، مربیان و داوران همدانی که بسیاری از آنها دارای افتخارات ملی و جهانی هستند فرصتی برای طرح دغدغه‌ها و مشکلاتشان داده نشد که همین مسئله تعجب اهالی ورزش همدان را در پی داشت.

شاید متولیان این برنامه از این موضوع هراس داشتند که حمید زورآوند، ورزشکار المپیکی همدان، به عنوان نماینده ورزشکاران در حضور وزیر ورزش و جوانان از بیکاری بسیاری از قهرمانان استان از جمله خودش و بی‌توجهی مسئولان استان به این موضوع بگوید. شاید هراس داشتند حمید اسلامی، ورزشکار پاراالمپیکی همدان، در حضور وزیر بگوید برای طرح مشکلاتش به استانداری همدان مراجعه کرده اما او را به داخل استانداری راه نداند. شاید دغدغه آن را داشتند که پیام حیدری، داور بین المللی فوتبال استان همدان، از عمل نکردن مسئولان استان به وعده استخدامش در یکی از ادارات دولتی سخن به میان بیاورد و بگوید به خاطر این بدقولی قصد دارد از استان همدان مهاجرت کند. شاید نگران بودند یک کشتی گیر به نماینده از کشتی همدان از آنچه که بر ورزش اول استان در این 4 سال گذشته پرده بردارد. شاید هراس داشتند یک فوتبالیست به نمایندگی از فوتبال همدان بگوید با ندانم کاری در عرض 4 سال تیم پاس را به لیگ 2 فرستادند و باعث انحلال تیم الوند شدند و شاید نگران بودند یک والیبالیست به نمایندگی از والیبال همدان بگوید چه بر سر تیم پر امید اتحاد جوان آمد.

یک اشتباه استراتژیک

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان در نشست با وزیر ورزش و جوانان از قرار گرفتن همدان در صدر جدول استان‌های درجه 2 ورزش کشور و کسب چند عنوان ملی و بین المللی توسط ورزشکاران همدانی گفت که بی‌شک چیزی جز حقیقت نبود، اما هیچ فردی در این نشست اشاره ای به نصف شدن سهمیه ورزشکاران همدانی در المپیک 2016 نسبت به المپیک 2012 و بازماندن ورزش همدان از کسب مدال المپیک در ریو برخلاف المپیک لندن نکرد.

 هیچ کس از سقوط  و نابودی قهرمان فوتبال باشگاه‌های آسیا در همدان در سایه بی‌توجهی هیئت مدیره باشگاه حرفی به میان نیاورد. کسی از آبرو ریزی بزرگی که در بازی آخر تیم اتحاد جوان رخداد پرده برنداشت تا برای حفظ جایگاه برخی افراد به دروغ از ورزش شکست خورده همدان قهرمانی بلامنازع و بدون شکست بسازند.

بی‌شک با این اشتباه استراتژیک در ساختن تصویری موفق، پیروز و بدون مشکل از ورزش استان در حضور وزیر ورزش و جوانان و هیئت همراه باید منتظر آن باشیم تا در سال آینده از بودجه ورزش همدان که به اذعان مسئولان استانی مشکلی ندارد کاسته و به بودجه ورزش استان‌هایی که توفیقی نداشته و با مشکلات مالی بی‌شماری مواجه هستند اضافه شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار