اولیاسمیع گفت: سالیانه 400 هزار تماس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان گرفته می شود که تنها 10 درصد از آن منجر به عملیات می شود و 50 درصد از تماس ها مربوط به مزاحمین حرفه‌ای و 40 درصد هم مربوط به تماس‌های متفرقه و سوال‌های نامربوط نظیر، امروز چند شنبه است، و... می‌شود.
کد خبر: ۳۷۷۳۹۵
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۹ 14 February 2017
مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان همدان گفت: از ابتدای سالجاری تا کنون 145 نفر در استان توسط گاز منوکسید کربن،  مسموم شده‌اند.
 
به گزارش ایسنا؛ عباس اولیاسمیع در گفت‌و گو با ایسنا، منطقه همدان، اعلام کرد: از این تعداد متأسفانه 9 نفر بر اثر مسمومیت با این گاز فوت شده‌اند البته این آمار مربوط به تماس‌هایی است که با 115 گرفته شده و در محل حادثه حاضر شده‌ایم.
 
وی با بیان اینکه این مرکز سالیانه در کل استان  38هزار مأموریت را انجام می رساند، اظهار کرد: از ابتدای سال تا کنون 35 هزار مأموریت توسط نیروهای این مرکز به ثبت رسیده است.
 
اولیاسمیع گفت: سالیانه 400 هزار تماس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان گرفته می شود که تنها 10 درصد از آن منجر به عملیات می شود و 50 درصد از تماس ها مربوط به مزاحمین حرفه‌ای و 40 درصد هم مربوط به تماس‌های متفرقه و سوال‌های نامربوط نظیر، امروز چند شنبه است، و...  می‌شود.
 
کمبود پزشک در بخش مشاوره پزشکی
 
وی از کمبود پزشک عمومی در بخش مشاوره مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان خبر داد و گفت: مردم می توانند در مواقع ضروری و زمانیکه به پزشک دسترسی ندارند  با این پزشکان تماس و در خصوص بیماری خود از این پزشکان مشاوره بگیرند.
 
اولیا سمیع افزود: در هرشیفت یک پزشک عمومی در بخش مشاوره حضور دارد که علاوه بر اینکه با مردم در ارتباط است، در صورت ضرروت نیروهای عملیاتی هم از صحنه حادثه با این پزشکان تماس می‌گیرند و راهنمایی می‌جویند.
 
وی از مردم خواست تا هنگام تماس با مشاوران پزشکی از آن‌ها توقع تجویز دارو را نداشته باشند چراکه این امر از طریق تماس تلفنی امکان‌پذیر نیست.
 
اولیا سمیع به امداد و نجات هوایی از طریق بالگرد هوایی اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال گذشته تا کنون 125 امداد و نجات هوایی در استان صورت گرفته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار