رئیس اداره نظارت و بازرسی صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اشاره به اینکه شیر و فرآورده‌های لبنی با افزایش 2.8 درصدی و روغن با افزایش 8 درصدی روبرو بوده است، تصریح کرد: حبوبات 20 درصد افزایش قیمت داشته و این افزایش قیمت بر اثر کاهش واردات نخود بوده است.
کد خبر: ۳۷۷۳۹۴
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۶ 14 February 2017
رئيس اداره نظارت و بازرسي صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اينكه قيمت گوشت مرحله‌ای را گذرانده و اكنون در حال تثبیت‌ شدن است، گفت: پیش‌بینی‌شده قيمت گوشت به حالت سابق برگردد.

به گزارش فارس؛ علیرضا شجاعی با بیان اینکه افزایش و کاهش خاصی در قیمت کالاهای اساسی وجود نداشته است، اظهار کرد: قیمت گوشت مرحله‌ای را گذرانده و اکنون در حال تثبیت‌ شدن است.

وی ادامه داد: پیش‌بینی‌شده قیمت گوشت به حالت سابق برگردد اما در حال حاضر قیمت آن با توجه به نوع عرضه آن متفاوت است.

رئیس اداره نظارت و بازرسی صنعت، معدن و تجارت استان همدان قیمت گوشت مخلوط گوسفندی را بین 32 تا 35 هزار تومان و قیمت گوشت میش را 4 تا 5 هزار تومان پایین‌تر از گوشت گوسفند دانست و بیان کرد: شرایط آب و هوایی هم قیمت گوشت مؤثر بوده چراکه با برف و باران هزینه‌ها مقداری بالا رفته و عرضه کالا مقداری کاهش پیدا می‌کنند.

وی در ادامه به مقایسه قیمت کالاها در دی‌ماه امسال نسبت به دی‌ماه سال گذشته پرداخت و اظهار داشت: در بخش آهن‌آلات 17درصد افزایش قیمت داشته که علت آن نیز عرضه در بورس بوده است.

شجاعی با بیان اینکه مصالح ساختمانی 6درصد افزایش قیمت داشته‌ است، ادامه داد: لوازم‌خانگی چهار درصد و خودرو 6.4 درصد افزایش قیمت داشت.

وی با اشاره به اینکه قیمت برنج 19 درصد افزایش داشت در حالی‌ که افزایش قیمت برنج به 30 درصد در ماه‌های گذشته نیز رسیده بود، بیان کرد: مشکل تأمین برنج وجود داشت اما اکنون رفع شده و در هفته‌های آینده قیمت برنج هم به حالت تعادل خواهد رسید.

رئیس اداره نظارت و بازرسی صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اشاره به اینکه شیر و فرآورده‌های لبنی با افزایش 2.8 درصدی و روغن با افزایش 8 درصدی روبرو بوده است، تصریح کرد: حبوبات 20 درصد افزایش قیمت داشته و این افزایش قیمت بر اثر کاهش واردات نخود بوده است.

وی با بیان اینکه چای 10 تا 12 درصد افزایش قیمت داشته که طبیعی است، بیان کرد: شکر به خاطر کاهش واردات افزایش 20 درصدی قیمت را داشت.

شجاعی با اشاره به اینکه سیگار سه درصد افزایش قیمت داشته است، یادآور شد: اقلام علوفه‌ای 4.5 درصد، منسوجات 9 دهم درصد، لوازم‌التحریر 2.8 درصد، کودهای شیمیایی صفر درصد و روغن‌موتور 17 درصد افزایش قیمت داشتند.

وی در ادامه در خصوص موضوع آجیل و خشکبار، بیان کرد: آجیل و خشکبار به‌ صورت معدلی 15 درصد افزایش قیمت خواهد داشت چراکه یکسری آجیل مانند بادام‌هندی کاملاً وارداتی بوده و تولید داخل ندارد.

رئیس اداره نظارت و بازرسی صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه مرغ و گوشت و برنج ذخیره‌شده و به‌ محض ضرورت وارد بازار می‌شود، ادامه داد: همیشه ذخایر به‌ قدر کفایت برای تنظیم بازار وجود دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار