اصغر نور اله زاده
ایران دومین کشوری که بیشترین نیروی جوان را دارد بنابراین برنامه‌ریزی و ایجاد اشتغال برای طیف عظیمی از جامعه لازم و ضروری است و قاعدتاً دولت با محدودیت‌های موجود امکان ایجاد اشتغال برای همه متقاضیان را ندارد، در این میان صندوق کارآفرینی امید تنها موسسه‌ای است که با ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت درزمینهٔ اشتغال‌زایی بیشترین فعالیت را در این زمینه به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۳۷۳۵۶۸
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰ 07 February 2017
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور با حضور در مراسم تجلیل از طرح‌های برتر و جشن انقلاب در همدان گفت: امکاناتی که بتوان برای تمامی جوانان اشتغال ایجاد کرد وجود ندارد و هر کس باید به سهم خود در زمینه ایجاد اشتغال گام بردارد.

به گزارش تابناک همدان؛ اصغر نورالله زاده با اشاره به اینکه هر کس به سهم و اندازه خود می‌تواند کسب‌وکار راه‌اندازی کند عنوان کرد: با پس‌اندازهای خُرد فرصتی ایجاد می‌شود تا بتوان برای افراد دیگر اشتغال ایجاد و زمینه را برای کسانی که دستی به عرصه کسب‌وکار دارند فراهم کرد.

وی بابیان اینکه صندوق کارآفرینی امید از سال ۹۲ با ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی راهبُردهای خود را تعریف کرده است، تصریح کرد: توان صندوق محدود است و خود مردم باید برای فراهم کردن زمینه اشتغال‌زایی ورود پیدا کنند.

نورالله زاده با اشاره به اینکه ۱۷ میلیون نفر جمعیت جوان کشور بین ۱۵ تا ۲۹ سال هستند، افزود: ایران دو بحران و تحول بسیار بزرگ انقلاب و جنگ را پشت سر گذاشته بود که بدون حضور مردم امکان پیروزی نبود.

وی نرخ رشد جمعیت کشور را  ۱٫۲ درصد اعلام کرد و افزود: صندوق کارآفرینی امید سال گذشته هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به ۱۴۶ طرح و فرد تسهیلات اشتغال‌زایی پرداخت کرده که بیش از ۵۰ درصد سنوات قبل بوده است.

نورالله زاده اظهار داشت: امسال هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از محل بازگشت اقساط در اختیار ۱۰۳ هزار نفر فعال عرصه کسب‌وکار تسهیلات داده‌شده است که آمار قابل‌توجهی است و بعید می‌دانم سایر بانک‌ها به این اندازه در این زمینه ورود پیدا کنند.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور با اعلام اینکه دولت عزم جدی برای اشتغال‌زایی دارد و در این راستا لایحه دو فوریتی برای حمایت از کسب‌وکارهای کوچک تدوین کرده است، افزود: بر اساس این لایحه دولت پیشنهاد داده است که یک میلیارد و پانصد میلیون دلار از منابع صندوق توسعه ملی به ریال تبدیل‌شده و در راستای اشتغال‌زایی هزینه شود که بخشی از آن در اختیار صندوق توسعه کارآفرینی امید قرار می‌گیرد.

نورالله زاده  بابیان اینکه به طرح‌هایی که نظام بانکی از دادن تسهیلات خودداری می‌کند حمایت می‌کنیم افزود: صندوق  کارآفرینی تنها موسسه‌ای است که تسهیلات درزمینهٔ اشتغال ارائه می‌دهد.

مدیر صندوق کارآفرینی امید همدان نیز در این مراسم بابیان اینکه این صندوق در سیاست‌های خود از مصادیق اقتصاد مقاومتی استفاده می‌کند، اظهار داشت: کسب‌وکارهای کوچک دارای نقاط قوت و برخی نقاط ضعف است که باید نقاط قوت آن را تقویت کنیم.

محسن افروخته  زودبازده بودن و سرانه اشتغال متناسب با نیازهای کشور را از مزایای این طرح دانست و تصریح کرد: یکی از مزایای کسب‌وکارهای کوچک این است که به کمترین زیر ساخت‌ها نیاز دارد.

رئیس صندوق کارآفرینی امید استان همدان عنوان کرد: حساس بودن به نوسانات موجود در بازار ازجمله قیمت ارز و پایین بودن میزان نوآوری در این فعالیت‌ها برخلاف طرح‌های بزرگ نقاط ضعف این طرح‌ها محسوب می‌شود که پایداری اشتغال  را کاهش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه طی سه سال و نیم گذشته صندوق کارآفرینی امید ۹۲ میلیارد تومان تسهیلات در استان همدان پرداخت کرده است، افزود: از این رقم حدود ۶۵ میلیارد تومان به ۲ هزار و ۸۸۶ طرح پرداخت‌شده که پیش‌بینی می‌شود این طرح‌ها بتوانند برای ۷ هزار و ۳۵۰ نفر شغل ایجاد کنند.

افروخته حمایت از ایده‌های دانش‌بنیان، حمایت از برندها و ارائه مشاوره و راهنمایی به متقاضیان را از اقدامات انجام‌شده عنوان کرد و افزود: عمده فعالیت‌ها در حوزه اشتغال و به‌ویژه مشاغل خانگی؛ خوداشتغالی و کارفرمایی بوده است درزمینهٔ ارائه تسهیلات برای ازدواج، حمایت از برندها و خوشه‌های اقتصادی نیز اقدامات مثبتی صورت گرفته است.

وی با اعلام اینکه ۵۹ درصد تسهیلات به طرح‌های مشاغل خانگی و مابقی درزمینهٔ پشتیبانی و حمایت از برندها بوده است، عنوان کرد: ۷۶ درصد تسهیلات پرداختی در حوزه اشتغال، ۹ درصد در بخش ازدواج و ۱۵ درصد سایر مشاغل پرداخت‌شده است.

لازم به ذکر است که در پایان این مراسم از طرح‌های برتر اشتغال که از تسهیلات این صندوق برای اشتغال‌زایی بهره‌مند شده بودند تقدیر شد.




منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار