کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری، بزرگ‌ترین و مهم‌ترین گردهمایی راهنمایان جهان است. این رویداد هر دو سال یک‌بار و زیر نظر مستقیم فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری (WFTGA) دریکی از کشورهای عضو برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۷۳۵۶۴
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶ 07 February 2017
دو سال پیش کشور ایران رأی حاضرین در کنوانسیون قبل را به‌دست آورد و میزبان کنوانسیون راهنمایان گردشگری ۲۰۱۷ شد که این خود فرصت مناسبی برای معرفی جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و فرهنگی کشورمان بود و در این میان همدان کهن شهر تاریخی نیز یکی از میزبانان این کنوانسیون بود.

به گزارش تابناک همدان؛ رییس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان همدان درباره این رویداد به خبرنگار سرویس گردشگری ما گفت: خوشبختانه استان همدان، به همت انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان و همکاری بسیار خوب سازمان میراث فرهنگی و حمایت همه‌جانبه پشتیبان‌ها توانست حق میزبانی را به  نحو شایسته‌ای ادا کند.

بهنام افتخاریان با اشاره به فعالیت‌های انجام‌شده درزمینه ی میزبانی و بازخوردهای آن، افزود: ۱۴۳نفر از راهنمایان گردشگری از ۲۱ملیت در روزهای آغازین کنوانسیون در دوگروه وارد همدان شدند که گروه اول روزششم بهمن وارد همدان و پس از بازدید ازجاذبه‌های گردشگری همدان روز ۷بهمن از این شهر خارج شد.

وی تصریح کرد: گروه دوم روز هفتم بهمن ساعت یک بعدازظهر وارد همدان شدند و پس از اقامت، چندساعتی را در سطح شهر از جاذبه‌های تاریخی بازدید کردند و سپس ضیافتی شام به میزبانی مدیریت هتل بین‌المللی باباطاهربرگزار شدکه برنامه‌های اجراشده موردپسند و رضایت همه میهمانان قرار گرفت.

افتخاریان با اشاره به برنامه‌های اجراشده در این ضیافت گفت: یکی از بخش‌هایی که بسیار موردتوجه و استقبال میهمانان قرار گرفت اجرای موسیقی گروه کر نغمه‌های الوند بود چراکه میهمانان به دنبال انواع موسیقی ایرانی بودند.

 وی تأکید کرد: یکی از کارهایی که توجه میهمانان را به خود جلب کرد کتیبه سفالی منقوش به آرم کنوانسیون بود که به امضای میهمانان رسید و این کتیبه به یادگار دریک فضای مناسبی نصب خواهد شد.

افتخاریان بابیان اینکه این میهمانان نمایندگان گردشگری کشورهای خود هستند افزود: گروه راهنمایان گردشگری همدان تلاش کرد تا با خاطره سازی برای این افراد و معرفی جاذبه‌ها و آیین‌های سنتی همدان را به‌عنوان یک شهر گردشگر پذیر معرفی نماید و از بازخوردی که از این گردشگران داشتیم خوشبختانه رضایت کامل داشتند.

وی افزود: یکی از کارهای مبتکرانه‌ای که به همت و ایده پردازی دو نفر از راهنمایان گردشگری همدان داشتیم پک اهدایی به میهمانان بود که به‌صورت کاملاً تخصصی که محتوی آن شامل صنایع‌دستی و گیاهان دارویی و سوغاتی‌های همدان و یک عدد فلش حافظه آرامگاه بوعلی سینا که معرف آثار تاریخی و طبیعی استان بود و همچنین کتابچه انگلیسی معرفی استان بود، که به گفته خود این میهمانان در مقایسه با هدایای دیگر شهرها هدیه متفاوتی بود.

 رییس انجمن راهنمایان گردشگری استان همدان با اشاره به اماکن بازدید شده توسط گردشگران در همدان خاطرنشان ساخت: روز هشتم بهمن یکی از برفی‌ترین روزهای همدان بود که مجموعه الماس و دهکده گنج‌نامه میزبان بودندکه همین بارش برف نقطه طلایی بود که این میهمانان از این فضا لذت کافی ببرند به‌طوری‌که نماینده راهنمایان گردشگری کشور پرتغال از دیدن برف بعد از ۱۲سال به وجد آمده بود.

افتخاریان بابیان این مطلب که راهنمایان گردشگری همواره به دنبال اصالت‌ها هستند، خاطرنشان ساخت: بعد از اتمام برنامه‌ها در همدان زمانی که بنده در تهران میهمانان کنوانسیون را همراهی می‌کردم این افراد میهمان‌نوازی همدان رابه‌یادماندنی ارزیابی می‌کردند و همدان را به‌عنوان شهری زیبا با مردمی میهمان‌دوست و چهره‌های خندان معرفی می‌کردند.

وی تصریح کرد: با توجه به زمان محدودی که در اختیار داشتیم توانستیم تنوعی از جاذبه‌های گردشگری استان را به نمایش بگذاریم و رضایت راهنمایان را به‌دست آوریم و این رضایت را در چهره تک‌تک میهمانان قابل‌مشاهده بود.

رییس انجمن راهنمایان گردشگری استان همدان در ادامه با اشاره به همکاری سازمان میراث فرهنگی درزمینهٔ میزبانی گفت: این رویداد یکی از نمونه‌های خوب تعامل و همکاری بین بخش خصوصی و بخش دولتی بود.

افتخاریان خاطرنشان ساخت: با توجه به بازخوردهایی که داشتیم نکته قابل‌توجه ای که وجود داشت بحث برف در همدان بود که توجه گردشگران رابه خود جلب کرده بود و این نشان‌دهنده این است که باید بیشتر به جاذبه‌های زمستانی توجه شود و زیرساخت‌های لازم جهت بهره‌برداری از این پتانسیل مهیا شود.




منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار