رییس کمیسیون برنامه‌وبودجه، حقوقی و امور اداری شورای اسلامی شهر همدان در جمع خبرنگاران گفت: سال ۹۶ سالی است که تعرفه‌ها بعد از چند سال واقعی و قانونی می‌شود و بودجه واقعی براساس عملکردها مصوب خواهد شد.
کد خبر: ۳۷۳۵۳۷
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۷ 06 February 2017
رییس کمیسیون برنامه‌وبودجه، حقوقی و امور اداری شورای اسلامی شهر همدان در جمع خبرنگاران گفت: سال ۹۶ سالی است که تعرفه‌ها بعد از چند سال واقعی و قانونی می‌شود و بودجه واقعی براساس عملکردها مصوب خواهد شد. 

به گزارش تابناک همدان، حسین قرا‌باغی وظیفه شورا و کمیسیون برنامه‌وبودجه را نظارت بر حسن اداره، حفظ سرمایه و دارایی‌های منقول وغیرمنقول، درآمد، هزینه‌ها، لوایح شهرداری‌ها دانست و یادآور شد: بررسی بودجه سال‌های گذشته همگی به نحو شایسته‌ای انجام‌شده است. 

وی با اشاره به میزان بودجه سه سال گذشته شهرداری تصریح کرد: بودجه سه سال گذشته شهرداری همدان بدون در نظر گرفتن بودجه سال ۹۶ به میزان ۱۳ هزار و ۹۲۰ میلیارد ریال بوده است.

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه، حقوقی و امور اداری شورای اسلامی شهر همدان تصریح کرد: بودجه سال‌های ۹۳ تا ۹۵ سازمان‌های شهرداری بالغ‌بر ۵۲۰۰ میلیارد ریال توسط کمیسیون موردبررسی و رسیدگی قرارگرفته است و همچنین اصلاحیه و متمم بودجه شهرداری و سازمان‌ها از سال ۹۲ تا ۹۴ بررسی و رسیدگی شده است.

قرا باغی با اشاره به بررسی و رسیدگی لوایح شهرداری به تعداد ۷۰۰ پرونده اظهار کرد: بررسی و رسیدگی بالغ ‌بر ۳هزار و ۸۰۰مورد نامه پیشنهادی طی سه سال گذشته نیز صورت گرفته است.

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه، حقوقی و امور اداری شورای اسلامی شهر همدان در ادامه در خصوص تعرفه‌های مصوب شهرداری، نیز گفت: این موضوع از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است که بیشترین چالش را در شورا داشته و غالباً اکثر مراجعات به شورا و شهرداری را شامل می‌شد.

وی بابیان اینکه دفترچه تعرفه امسال بسیار دقیق است، یادآور شد: در دفترچه تعرفه امسال ۷۰ منطقه را بلوک‌بندی کرده و بسیار دقیق عمل کرده‌ایم.

قرا باغی بابیان اینکه بالغ‌بر ۶۰مورد اصلاحات دفترچه‌ای داشتیم که تغییرات حذف تغییر کاربری‌ها و حذف ارزش‌افزوده از مهم‌ترین تغییرات آن بوده است، افزود: تعرفه‌های مصوب در دفترچه شهرداری، کاهش ۶۰ تا ۷۰ درصدی درآمد شهرداری را موجب خواهد شد.

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه، حقوقی و امور اداری شورای اسلامی شهر همدان به حذف بهره‌برداری سالیانه از واحدهای آموزشی، فرهنگی و ورزشی را در دفترچه عنوان کرد و ادامه داد: حذف عوارض برج  باغ‌ها و کمپین‌های اقامتی نیز در دفترچه عوارض شهرداری دیده‌شده است.
 وی تأکید کرد: یکی از موضوعات مطرح‌شده در دفترچه عوارض شهرداری حذف تمام عوارض ساخت هتل‌ها ومراکز اقامتی بوده که برای تشویق سرمایه‌گذار مورد تأیید سازمان گردشگری و توریستی در برنامه قرار گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مطالبات شهرداری از ادارات دولتی، خاطرنشان ساخت: شهرداری همدان بالغ‌بر ۱۳۰میلیارد تومان بستانکاری از ادارات دولتی دارد که باید باهمت زیاد برای وصول این بدهی‌ها قدمی برداشته شود.

قرا باغی در ادامه با اشاره به میزان بدهکاری شهرداری به پیمانکاران، گفت: بدهی شهرداری به پیمانکاران بالغ‌بر ۱۴۰ میلیارد تومان است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال نیز بیشتر شود.
رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه، حقوقی و امور اداری شورای اسلامی شهر همدان در خصوص بدهکارترین اداره به شهرداری نیز تصریح کرد: بدهی اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی که موجب توقیف یک پروژه نیز شد آخرین بحث در این خصوص بوده که فعلاً شهرداری برای وصول حق‌وحقوق خود دست نگه‌داشته است.

عضو شورای شهرهمدان کاربردی کردن نقش شهرداری ستاد در نظارت عالی بر شهرداری‌های چهارگانه را ازدیگر تأکیدات شورای شهر دانست و عنوان کرد: شهرداری مرکزی باید از نقش اجرایی خود خارج وبه نظارت بپردازد.

قراباغی در پایان بابیان اینکه ۲۲۰ نفر در سال ۹۳حائز شرایط بازنشستگی در شهرداری بودند، تصریح کرد: این رقم در سال ۹۴ به ۱۵۵ رسید و درسای جاری ۶۹نفر حائز شرایط بازنشستگی داریم که امیدواریم تا پایان سال این افراد بازنشسته شوند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار