دشتکی حضور مدافعان حرم برای دفاع از مرزهای اعتقادی و حرم اهل‌بیت(ع) و دفاع از قرآن و عترت لازم را دانست و افزود: هر جایی مرزهای اعتقادیمان مورد هجوم قرار گیرد، مدافعان حرم نیز بی‌شک در آنجا حضور خواهند داشت.
کد خبر: ۳۷۱۵۰۳
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۸ 02 February 2017
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان از برگزاری اجتماع مردمی تجلیل از مدافعان حرم همزمان با ایام الله دهه فجر در همدان خبر داد.

به گزارش ایسنا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین علی دشتکی همزمان با میلاد فرخنده حضرت زینب(س) یه عنوان روز تجلیل از مدافعان حرم نامگذاری شده است، اظهار کرد: فردا اجتماع مردمی تجلیل ازمدافعان حرم وخانواده‌های آنها پیش ازبرپایی نماز درهمه مصلاهای نمازجمعه استان با مشارکت هیئت‌های مذهبی، جامعه مداحان، شاعران آئینی و کانون‌های تبلیغی استان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه تربیت دینی و فرهنگی در جامعه به پیشرفت و تعالی انسان‌ها می‌انجامد، تصریح کرد: در میان مسائل تربیتی، اجتماعی و سیاسی نقش فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان نیروی محرک هر جامعه اسلامی بسیار پررنگ بوده و حائز اهمیت است. 

دشتکی با بیان اینکه استقلال، آزادی، عزت فردی، سیاسی، اجتماعی و پیشرفت و تعالی انسان‌ها با تمسک به آیات الهی امکان‌پذیر است، عنوان کرد: خداوند تبارک و تعالی جهاد را در این راستا بر مسلمانان و جامعه اسلامی و منبریت دینی به عنوان یک واجب ابلاغ فرموده و در سیره انبیا الهی نیز نسبت به این موضوع اهتمام  ویژه‌ای صورت گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه پیامبر اسلام(ص) نیز در جهاد حضور پیدا می‌کردند و معصومین(ع) روحیه این‌چنینی داشتند، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی زائیده فرهنگ جهادی و ایثار و شهادت است به طوریکه شهدای قبل از انقلاب هستی خود را فدا کردند تا این انقلاب به نتیجه برسد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان خاطرنشان کرد: بعد از انقلاب جبهه استکبار منافع خود را در خطر دید و تهاجم فیزیکی گسترده‌ای را ترتیب داد اما مردم با اتکا به فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت در مقابل دشمنان ایستاده و آنان را از مرزهای کشور بیرون راندند.

وی با بیان اینکه امروز حوزه مورد تأکید انقلاب اسلامی در خارج از مرزها است، یادآور شد: مجاهدان جبهه حق همراه با گسترش انقلاب اسلامی به خارج از مرزها برای دفاع از منافع ملت ایران و دفاع از حریم‌های اعتقادی در عرصه‌های خارج از میهن اسلامی حضور پیدا کردند که این حضور و مجاهدت باید در اذهان عمومی، فردی و اجتماعی نهادینه شود.

دشتکی حضور مدافعان حرم برای دفاع از مرزهای اعتقادی و حرم اهل‌بیت(ع) و دفاع از قرآن و عترت لازم را دانست و افزود: هر جایی مرزهای اعتقادیمان مورد هجوم قرار گیرد، مدافعان حرم نیز بی‌شک در آنجا حضور خواهند داشت.

وی ضمن اشاره به جانفشانی و شهادت مدافعان حرم در مقابله با جبهه باطل یادآور شد: مدافعان حرم  فرهنگ شهادت را در جامعه نهادینه کردند.

وی بر لزوم تجلیل از مدافعان حرم و تکریم خانواده‌های آنان سخن به میان آورد و گفت: بحث از میان برداشتن جغرافیا در مسائل عقیدتی، توحیدی و انقلابی به عنوان یکی از عوامل ایجاد بصیرت باید در جامعه نهادینه شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار