کد خبر: ۳۶۹۸۳۱
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰ 31 January 2017
استاد عباس آذر از ۲۸ سال پیش فعالیت آواز را آغاز نمود و شاگرد اساتیدی نامداری همچون استاد شجریان، استاد صدیف، رضوی سروستانی، تعریف، نوربخش، مهرورز و ابلقی بود. وی از ۱۵سال گذشته به‌عنوان مربی و مدرس آواز مشغول آموزش این هنربه جوانان و علاقه‌مندان است از همین رو می‌توان آذر را مسلط به شیوه‌های مختلف آواز شاخص و عیار دانست همچنین آذر از موفق‌ترین معلم‌های همدان درزمینه آواز به شمار می رود.

عباس آذر در گفتگوی اختصاصی با تابناک همدان بابیان اینکه دربین سازها به"سه تار" علاقه بیشتری داردگفت: علاوه بر تدریس آواز سنتی ۱۵سال درزمینه آموزش پاپ فعالیت دارد.

آذر با اشاره به اینکه باید سبک‌ها و روش‌های موسیقی متعالی و متعهد به اخلاق باشند افزود: سبک‌های موسیقی باید در خدمت اخلاق جامعه قرار گیرند وگرنه تفاوتی بین موسیقی پاپ و سنتی و دیگر سبک‌ها وجود ندارد به‌شرطی که نگاه هنرمند اخلاقی و هدایت به سمت کمال جامعه باشد. 

این استاد با اشاره به اینکه سال‌ها در آموزش‌وپرورش شغل معلمی را انجام می‌داده ادامه داد: سال‌های زیادی را به آموزش رشته‌های مختلف هنری پرداخته و نیز از مدرک ممتاز خوشنویسی برخوردار‌است همچنین درکارهای هنری نقاشی، تذهیب و حتی بازیگری تئاتر تجربه چشم‌گیری دارد.

آذر رمز موفقیت در کارهای هنری را داشتن عشق به‌کار، مهارت، پشتکار و تمرین اعلام و اضافه کرد: در آموزش‌هایش این نکات را مدنظر قرار داده وبا عشق وافری به آموزش موسیقی برای جوانان  پرداخته است.

وی در خصوص تأسیس آموزشگاه موسیقی آذرستان  که ابرازمی کند دیر اقدام کرده است تصریح کرد: با توجه به تخصص و علاقه‌ای که در این زمینه داشتم همچنین برای خدمت به مردم و جوانان شهرم که متأسفانه درمعرض انواع آسیب‌های رسانه‌های معاند قرار دارند برای آموزش موسیقی به مردم به‌ویژه جوانان موفق به تأسیس آموزشگاه موسیقی آذر ستان در آذرماه سال ۱۳۹۵ نیز شدم.

آذر تأسیس این آموزشگاه را نوعی اشتغال‌زایی دانست و اظهار کرد:  حدود ۲۰ مربی به‌عنوان مدرس فعالیت خواهند کرد که اکثراً جوان و باانگیزه و در کنار اساتید باتجربه در این زمینه به فعالیت خود ادامه می‌دهند همچنین  در این آموزشگاه تمام سازها تدریس خواهد شد.

این استاد از برگزاری دوره آهنگسازی و میکس و مستریک با نرم‌افزارها برای اولین بار در همدان خبر داد و خاطرنشان کرد: این شیوه آموزش موردپسند جوانان بوده و موردتوجه قرار خواهد گرفت که قرار است آموزشگاه آذرستان به اجرای این برنامه بپردازد.

وی ضمن تشکر از اداره ارشاد شهرستان همدان اظهار کرد: از همکاری و مساعدت مسئولین و کارشناسان اداره ارشاد اسلامی همدان سپاسگزارم که خوشبختانه همکاری خوبی با بنده داشتند همچنین آموزشگاه موسیقی آذر ستان نیز در تمام زمینه‌ها آماده هر نوع همکاری با اداره ارشاد است.

این استاد برجسته درزمینه آواز هدف از تأسیس این آموزشگاه را فعالیت در عرصه موسیقی خواند و یادآور شد: جوانان مستعد وعلاقه‌مندان می‌توانند جهت همکاری دراین گروه موسیقی و همچنین والدین برای پر کردن اوقات فراغت کودک و نوجوانان خویش می‌توانند به آموزشگاه موسیقی آذرستان واقع در آرامگاه بوعلی مراجعه کنند.

آذر در پایان با توجه به موقعیت مناسب  آموزشگاه موسیقی آذرستان وقرار داشتن آن در مرکز شهر بیان کرد: همشهریان می‌توانند به‌راحتی صبح تا ۹ شب برای بهره‌مندی ازخدمات آموزشی این آموزشگاه به این مرکز مراجعه کنند همچنین آموزشگاه آذرستان تخفیفات ویژه‌ای برای فرهنگیان، دانشجویان و دانش آموزان در نظر دارد.



تصنیف کوتاه از استاد آذر

دانلود

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار