رئیس دادگستری شهرستان رزن حفر هر گونه چاه بدون مجوز را جرم دانست و گفت: در این منطقه آب به صورت رودخانه جریان ندارد و دشت رزن نیز جزء دشت های ممنوع استان به شمار می رود.
کد خبر: ۳۶۴۱۴۲
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۰ 21 January 2017
رئیس دادگستری شهرستان رزن ازدستگیری اعضای یک باند در رزن خبر داد که می خواستند با دریافت پول از مردم برای چاه های غیر مجاز مجوز دریافت کنند.

به گزارش فارس، اصغر خدابنده لو در دیدار با امام جمعه رزن از وجود دادگاه و شورای حل اختلاف در سه بخش شهرستان رزن خبر داد و اظهار کرد: شهرستان رزن از نظر کم بودن وقوع جرم در بین شهرستان های استان جزو شهرستان های برتر استان است.  

وی اختلافات خانوادگی، مواد مخدر و ضرب و جرح را بیشترین جرائم رایج در شهرستان رزن دانست و در ادامه با اشاره به انسداد چاهای غیر مجاز افزود: صاحبان این چاه ها به دستگاه قضا معرفی شده اند و دستگاه قضا نیز اخطارهایی به آنها داده است.

رئیس دادگستری شهرستان رزن حفر هر گونه چاه بدون مجوز را جرم دانست و گفت: در این منطقه آب به صورت رودخانه جریان ندارد و دشت رزن نیز جزء دشت های ممنوع استان به شمار می رود.

وی با اشاره به اینکه در گذشته نظارت دقیقی از سوی سازمان های ذی ربط مثل شرکت منابع آب بر روی چاه ها صورت نگرفته است، اظهار کرد: در یکی از روستاهای شهرستان رزن  200 تا 250 چاه حفر شده که ما ورود پیدا کردیم.

خدابنده لو گفت: با وجود اینکه زمین های اطراف چاه های مجاز به تعداد کافی هست که کشاورزان بتوانند زمین های خود را آبیاری کنند اما متاسفانه زیاده خواهی بعضی از کشاورزان باعث شده هر کس دنبال این باشد برای خودش یک چاه داشته باشد.

وی ادامه داد: در سالهای قبل به تناوب تعدادی از چاه ها مسدود شد و امسال هم با صدور حکم، انسداد چاه های غیر مجاز سرعت گرفت.  

رئیس دادگستری شهرستان رزن افزود: اوایل سال قصد انسداد چاه های غیر مجاز را داشتیم که با مراجعه برخی مسئولان که خواستار عدم انسداد در فصل کشت بودند؛ انسداد چاه ها چند ماه کمتر شد تا کشاورزان محصولات خود را از زمین برداشت کنند، اما متاسفانه بعد از برداشت محصول نه تنها کشاورزان این کار را نکردند بلکه دوباره درصدد زیر کشت بردن زمین های خود بودند.

وی ضمن اینکه از دستگیری اعضای باندی خبر داد که می خواستند با دریافت پول از مردم برای چاه های غیر مجاز مجوز دریافت کنند، اظهار کرد: در مراحل رسیدگی به جرائم آنها قرار داریم.
 
خدابنده لو گفت: دادن مجوز به حفر چاه در رزن، قانونی نیست و اداره منابع آب هم اعلام کرده مجوزی داده نخواهد شد مگر در مواقعی که واقعاً نیاز باشد و وجود چاه به چاه های دیگر صدمه وارد نکند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار