میرزایی پژوهشگر دفاع مقدس و مسئول مجمع راویان دفاع مقدس استان همدان با اشاره به پژوهش‌های خود در مورد خاطرات شهدا گفت: شهدای دفاع مقدس همواره به اقامه نماز و عمل به واجبات، رعایت و حفظ حجاب و تبعیت از ولایت، تأکید داشته‌اند و هر مسئولی که در این نظام پست و مقامی دارد، باید بداند این جایگاه با خون شهدا به دست آمده است.
کد خبر: ۳۶۴۱۴۰
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۶ 21 January 2017
یک پژوهشگر دفاع مقدس و مسئول مجمع راویان دفاع مقدس استان همدان با اشاره به پژوهش‌های خود در مورد خاطرات شهدا گفت: شهدای دفاع مقدس همواره به اقامه نماز و عمل به واجبات، رعایت و حفظ حجاب و تبعیت از ولایت، تأکید داشته‌اند و هر مسئولی که در این نظام پست و مقامی دارد، باید بداند این جایگاه با خون شهدا به دست آمده است.

به گزارش ایسنا، رضا میرزایی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر همدان، با بیان اینکه اگر شهدا نبودند ما هیچ چیز نداشتیم، به برگزاری عملیات‌های کربلای 4 و 5 در دی و بهمن‌ماه اشاره و خاطرنشان کرد: حضور 203 هزار رزمنده پاک، مخلص و دلسوز نظام در این عملیات‌ها برای پایداری نظام و انقلاب بود بنابراین نباید رشادت‌ها و اهداف شهدا را فراموش کنیم.

وی از لو رفتن عملیات‌های فوق توسط جاسوس‌های دشمن سخن گفت و اظهار کرد: فرماندهان این عملیات که با هدف پیشروی به سمت بصره آغاز شده بود، وقتی فهمیدند عملیات لو رفته، آن را متوقف کردند و حد این عملیات که از خرمشهر تا شلمچه بود، حفظ شد و اینکه گفته می‌شود ما در این عملیات شکست خوردیم، درست نیست.

میرزایی با بیان اینکه دشمن از انجام این عملیات خبردار شده و تمام توان خود را به‌کار گرفته بود، عنوان کرد: دشمن در پی گرفتن تلفات و یگان‌های ما بود اما عقب‌نشینی و توقف این عملیات توسط فرماندهان ما کمک الهی بود که باعث شد گردان 155 و 153 و گردان غواصی دچار تلفات نشود.

وی تعداد شهدای کربلای 4 را 1835نفر عنوان کرد و گفت: از 23 هزار نفری که در این عملیات شرکت کردند، 1835 نفر در این عملیات به شهادت رسیده و 8071 نفر مجروح شدند که فرماندهان بلافاصله عقب کشیدند و تغییر جهت دادند.

این پژوهشگر دفاع مقدس با بیان مفهوم شکست در عملیات تصریح کرد: شکست در عملیات به معنی انهدام یگان‌ها و از هم پاشیده شدن نیروها است که در عملیات والفجر آرایش عملیات به هم ریخت و شکست خوردیم.

وی تعداد شهدای استان همدان در عملیات کربلای 4 را نیز 145 نفر اعلام و بیان کرد: در واقع از تعداد 1835 نفر شهید کشور در این عملیات، 145نفر مربوط به استان همدان و از مجموع 23 هزار رزمنده کشور نیز 11 هزار رزمنده از استان همدان بود.

میرزایی با اشاره به خط‌شکنی و حضور همیشگی رزمندگان استان خاطرنشان کرد: بعد از عملیات کربلای 4 رزمندگان استان همدان در عملیات کربلای 5 که در 19 دی 1366 برگزار شد و 44 روز بدون وقفه ادامه داشت، سه بار در سه نقطه شلمچه عملیات ویژه انجام دادند.

وی با اشاره به 743رزمنده استان همدان که در عملیات شلمچه به شهادت رسیدند، تأکید کرد: این شهدا برای پایداری اسلام هزینه شدند و نباید این روزها را فراموش کنیم.

وی تعداد شهدای استان در عملیات‌های کربلای 4 و 5 را 888 نفر اعلام کرد و گفت: اسامی تمام این شهدا در کتاب حماسه‌ها آمده و 15 سردار استان را که به شهادت رسیدند، شامل سردار سپاه اسلام حاج ستارابراهیمی فرمانده گردان 155،مطلب قیصری فرمانده گردان 157،مجید رضی فرمانده گردان 158،حسن مرادابوزند فرمانده گردان 159،حاج ناصر قاسمی فرمانده یکی ازمحورهای عملیات شلمچه،احمد هدایت‌پناه فرمانده گردان توپخانه، حسین‌علی روحی فرمانده اطلاعات، محمدعلی رفیعی فرمانده گردان پدافند هوایی، نبی‌الله احدی، یونس گنجی، محمدحسین محجوب، علی اسماعیل‌بیگی، قدرت‌الله دارابی و حاج سعید اسلامیان بود که باید راه آنان را ادامه دهیم.

وی خطاب به مسئولان نظام اظهار کرد: هر مسئولی که در این نظام پست و مقامی دارد، باید بداند این جایگاه با خون شهدا به دست آمده و برای اینکه حکومت اسلامی ما حفظ شود، 219 هزار شهید پرپر شده‌اند.

میرزایی با بیان اینکه در دفاع مقدس همه کشورهای کفر در مقابل ما ایستاده بودند، یادآور شد: ما تا آخر عمر به شهدا مدیونیم چرا که اگر آنان جان خود را فدا نمی‌کردند اکنون در سلطه دشمنان اسلام بودیم.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری افزود: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند، تنها راه نجات ما از مشکلات اقتصادی، مقاومت اقتصادی است.

این پژوهشگر دفاع مقدس همچنین به پژوهش‌های خود در مورد خاطرات شهدا اشاره کرد و گفت: با مرور خاطرات و دست‌نوشته‌های بیش از 160شهید دفاع مقدس مشاهده کردم که بیش از 400 هزار بار 3اصل اقامه نماز و عمل به واجبات، رعایت و حفظ حجاب و تبعیت از ولایت را مورد تأکید قرار داده‌اند.

وی با بیان این مطلب ادامه داد: اگر می‌خواهیم در روز قیامت شرمنده شهدا نباشیم، باید همواره این سه اصل را در زندگی رعایت کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار