محمدی با بیان اینکه جامعه را باید دو قسمت انقلابی و غیر انقلابی تقسیم کرد که خوشبختانه در کشور غیر انقلابی بسیار کم داریم، گفت: محور کارها باید انقلابی گری باشد.
کد خبر: ۳۶۴۱۳۵
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۸ 21 January 2017
نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری گفت: برخی از هم اکنون چاقوهای خود را تیز کرده اند در صورتی که باید در سایه مدارا و خوشرویی کارها را انجام داد.

به گزارش فارس،آیت الله غیاث‌الدین طه‌محمدی درخبطه‌های نماز عبادی ـ سیاسی جمعه همدان ضمن دعوت خود و نمازگزاران  به تقوای الهی با بیان اینکه دین مقدس اسلامی به عنوان دین کامل وانسان ساز چیزی رافروگذار نکرده است، اظهار کرد: دین هر چیزی که انسان به اوج سعادت می‌رساند را آورده است.

وی با بیان اینکه یکی از مسایلی که این جهان و جهان آخرت را تضمین می کند رفق و همیاری است افزود: رفق یعنی مدارا کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه برخی افراد خصلت عقرب را دارند و همیشه نیش می‌زنند، افزودگل سر سبد عقل این است که با خلق خدا مدارا کنیم.

وی با بیان اینکه ما برای جنگ و ستیز نیامده‌ایم، گفت در محیط خشن بی‌رحم غرب جاهلیت غیر از جنگ و خونریزی هیچ چیز نمی‌فهمیدند؛ هشت ماه سال را می جنگیدند و بی هدف بود همانند آل سعود که دو سال با یمن می‌جنگد.

محمدی با اشاره به اینکه در ماه‌های حرام کلیدداران خانه کعبه جنگ را یک لحظه رها نکردند و ادعای کلیدداری کعبه هم دارند، گفت: خداوند پیامبری را فرستاده تا خشونت، بدرفتاری و کینه ورزی را از بین برده و مودت، دوستی و برادری بیاورد.

وی بیان کرد: تمام کسانی که اطراف رسول خدا بودند پیامبر گرامی اسلام به اندازه‌ای با آنها مهربان رفتار می‌کرد که همه فکر می‌کردند رسول الله او را بیشتر از دیگران دوست دارد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه همه اطرافیان پیامبر حزب‌اللهی نبودند افزود: پیامبر با همه با محبت برخورد می‌کرد چراکه اگر اینگونه نبود کار پیش نمی‌رفت.

وی با اشاره به اینکه مدارا کردن با مردم نصف ایمان است، افزود: خانمی که حجاب مناسبی ندارد که نباید مورد هجمه قرار داد بلکه باید او را با امر به معروف و نهی از منکر وارد دین کرد.

محمدی با بیان اینکه افراد اهل مدارا سالم می مانند، بیان کرد: افرادی که جناحی عمل می کنند برای خود دشمن تراشی می کنند.

وی با بیان اینکه انسان اگر مدارا کند دین خود را نگه داشته و اگر مدارا نکند دین خود را به باد داده است، ادامه داد: زمانی امام جمعه سمنان به من گفت خبری آمده که امام جمعه همدان رفته در بین دراویش نماز خوانده است من در پاسخ گفتم اگر اینگونه است که دین ما محکم و قرص است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه سه سال برای تولد حضرت مسیح در کلیسا با کشیش جشن گرفته ایم، افزود: پس اگر این گونه باشد من اول مسیحی هستم.

وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری پیش رو اظهار کرد: برخی از هم اکنون چاقوهای خود را تیز کرده اند در صورتی که باید در سایه مدارا و خوشرویی کارها را انجام داد.

محمدی با بیان اینکه جامعه را باید دو قسمت انقلابی و غیر انقلابی تقسیم کرد که خوشبختانه در کشور غیر انقلابی بسیار کم داریم، گفت: محور کارها باید انقلابی گری باشد.

وی با طرح این سوال که چرا آمار طلاق زیاد شده است؟ دلیل آن را نداشتن مدارا دانست و در ادامه یکی از مشکلات کشور را بچه های طلاق عنوان کرد.

امام جمعه همدان در خطبه دوم با اشاره به حادثه ساختمان پلاسکو افزود: تعدادی از آتش نشانان فداکار زیر آوار ماندند که این اتفاق بسیار دلخراش بود.

وی با تقدیر از ایثار آتش نشانان اظهار کرد: فوج جمعیت برای اهدای خون نیز به قدری بود که نشان از ایمان، فدا کاری و ایثار مردم دارد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه چراباید این اتفاق بیفتد؟ افزود: متاسفانه امسال بعد از برخورد دو قطار در سمنان این دومین بار است که حادثه ای به این تلخی رخ می دهد.

وی با طرح این سوال که آیا در سانحه قطار و سانحه دیروز افراد هیچ تقصیری نداشتند؟ بیان کرد: تمام نابسامانی ها به این دلیل است که کار را برخی به عهده گرفته اند که یا تعهد ندارد و یا کاربلد نیستند.

محمدی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه حکومت دست نشانده آمریکایی و انگلیسی آل خلیفه سه جوان انقلابی را در یمن اعدام کردند، افزود: در یمن 4 سال مردم تظاهرات مسالمت آمیز دارند اما دنیا نسبت به آن بی تفاوت است.

وی با اشاره به اینکه فردا اگر همین مردم یمن دست به اسلحه ببرند آمریکایی ها برای آل خلیفه اشک تمساح می ریزد افزود: از خدا بخواهیم که فرج آقا امام زمان(عج) را برساند.





اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار