دبیر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی همدان با اشاره به نقش مسجد پیغمبر و حضور بازاریان در صحنه به منظور شکل‌گیری انقلاب اسلامی، افزود: بازگویی نقش مسجد میرزا داوود و مسجد ملاجلیل که باعث شکل‌ گیری حرکت‌های انقلابی شد را باید در نظر گرفت.
کد خبر: ۳۶۳۷۵۶
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳ 20 January 2017
دبير شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي همدان خواستار توجه به نقش مساجدي كه در طول انقلاب اسلامي فعال بودند، درايام دهه فجر شد.

به گزارش فارس، محمدجواد بیات در جلسه ستادی کمیته مساجد دهه فجر با بیان اینکه یکی از مهمترین کمیته‌ها در ستاد دهه فجر کمیته مساجد است، اظهار کرد: توجه به مساجد شاخص در برگزاری برنامه‌های دهه فجر بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری مراسم ایام دهه فجر در مساجد حاشیه شهر، گفت:‌ پرداختن به نقش مساجدی که در طول انقلاب اسلامی فعال بودند از طریق رسانه‌های جمعی می‌تواند مورد توجه باشد.

دبیر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی همدان با اشاره به نقش مسجد پیغمبر و حضور بازاریان در صحنه به منظور شکل‌گیری انقلاب اسلامی، افزود: بازگویی نقش مسجد میرزا داوود و مسجد ملاجلیل که باعث شکل‌ گیری حرکت‌های انقلابی شد را باید در نظر گرفت.

وی با اشاره به نقش مسجد دره مرادبیگ و ‌مسجد مهدیه با حضور آیت‌الله مدنی در این مساجد در ادامه با اهمیت به نقش مدرسه ملا آخوند و حوزه علمیه در شکل‌گیری انقلاب، خاطرنشان کرد: مردمی کردن برنامه‌های دهه فجر مانند سرکشی کردن از خانواده شهدا در راستای اشاعه فرهنگ جهاد و شهادت می‌تواند مورد توجه باشد.

بیات با تاکید به آذین‌بندی مقابل مساجد و بیرون بردن جشن‌ها به مانند جشن نیمه شعبان، افزود:‌ خاطره‌گویی اهل محلات از انقلاب اسلامی نیز موضوع قابل توجهی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در ستاد امر به معروف و نهی از منکر ظرفیت بسیاری بالایی وجود دارد، گفت: از ظرفیت نمازخانه ادارات نیز نباید غفلت کرد و می‌توان جشن‌هایی که در نمازخانه‌های ادارات برگزار می‌شود را سمت و سو داد.

بیات از شکل‌گیری 136 شورای امر به معروف در ادارات خبر داد و افزود:‌ در قالب آموزش و پرورش نیز یک‌هزار و 336 شورای آموزشگاه شکل گرفته که اگر برنامه‌های آنها را محوری کنیم بسیار مهم خواهد بود.

وی با بیان اینکه در 9 شهرستان و 27 شهر می‌توان برنامه‌های در خوری را برگزار کرد و این ظرفیت بالایی است، گفت:‌ هیأت‌های مذهبی نیز با هماهنگی تبلیغات اسلامی می‌توانند برنامه‌هایی را در این ایام برگزار کنند.

وی با اشاره به فعالیت 400 هیأت مذهبی در شهر همدان و 3 هزار هیأت مذهبی در استان، این امکان را ظرفیت بالایی دانست و افزود:‌ 22 بهمن ماه مردم همدان در میدان امام (ره) ساعت 10 تا 11 راهپیمایی خواهند کرد که البته امسال در مسیر راهپیمایی از خواجه رشید عبور نخواهیم کرد و مستقیم به حسینیه امام (ره) برای اقامه نماز خواهیم رفت.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار