تیموری گفت: مجوز احداث سه نیروگاه خورشیدی دیگر 7 مگاواتی نیز در فامنین، کبودراهنگ و قهاوند صادر شده است که عملیات اجرایی آنها نیز دهه فجر اغاز می شود و برای هفته دولت سال 96 بهره برداری می شود.
کد خبر: ۳۶۳۷۴۹
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰ 20 January 2017
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: یک نیروگاه هفت مگاواتی در مزرعه احیایی در 35 کیلومتری شهر همدان به صورت آزمایشی راه اندازی شد.

به گزارش ایرنا؛ حاجی رضا تیموری در قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان همدان افزود: این نیروگاه با سرمایه گذاری شرکت دایسک آلمان و مشارکت شرکت ایرانی ماد راه ابریشم اجرایی شده است و هفت میلیون یورو برای احداث این نیروگاه سرمایه گذاری شده است.

وی اضافه کرد: همچنین یک نیروگاه مولد هفت مگاواتی دیگر در زمینی به مساحت 10 هکتار در نزدیکی پلیس راه همدان در حال احداث است که با هفت میلیون یورو سرمایه گذاری در حال اجرا است که دهه فجر امسال بهره برداری می شود.

تیموری گفت: 80 درصد تجهیزات مورد نیاز این 2 نیروگاه ، تولید شرکت های خارجی است و 20 درصد تجهیزات آن از طریق شرکت های داخلی تامین شده است.

وی با بیان اینکه این 2 نیروگاه زمینه اشتغال برای 20 نفر را فراهم می کند افزود: احداث این 2 نیروگاه خورشیدی اقدامی بزرگ در راستای توسعه انرژی خورشیدی در استان همدان است و تاکنون احداث نیروگاه خورشیدی در این اندازه و مقیاس در استان همدان بی سابقه بوده است.

تیموری گفت: مجوز احداث سه نیروگاه خورشیدی دیگر 7 مگاواتی نیز در فامنین، کبودراهنگ و قهاوند صادر شده است که عملیات اجرایی آنها نیز دهه فجر اغاز می شود و برای هفته دولت سال 96 بهره برداری می شود.

رئیس پارک علم و فناوری استان همدان نیز گفت: حمایت مالی از شرکت های دانش بنیان بر اساس تسهیلات داخلی از جمله فعالیت های این کمیته است که برای اجرای طرح پارک علم و فناوری هفت میلیارد ریال اختصاص یافته که 90 درصد برنامه اجرا شده است.

مجید کزازی افزود: شکل گیری شرکت های دانش بنیان از سه هزار شرکت در کل کشور 50 شرکت سهم استان همدان بوده است که 49 شرکت تا امروز مجوز گرفته که 95 درصد پیشرفت داشته است.

وی ادامه داد: 10 مرکز رشد تخصصی باید در این استان راه اندازی شود که تاکنون 8 مرکز در دست اجرا است که 2 مرکز دهه فجر اجرا می شود و بقیه نیز تا پایان سال بهره برداری می شود.

وی بر پیوست فناوری به عنوان دومین طرح ملی تاکید کرد و افزود: برای انتقال سرمایه به کشور این پیوست باید جدی گرفته شود و اگر بومی نشود و تطبیق نیابد توسعه آن بیهوده است که این امر باید از طریق دانشگاه ها صورت گیرد.

وی دو برابر کردن تولید داخلی با توجه به کسب و کار را از دیگر فعالیت های این کمیته عنوان کرد و گفت: این برنامه 70 درصد پیشرفت کار داشته است و 9 طرح را زیر پوشش قرار داده است. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار