معاون وزیر جهاد کشاورزی
معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: قانون رفع تداخل‌های منابع طبیعی که در ماده ۵۴ گنجانده‌شده، بسیاری از مشکلات این حوزه را برطرف می‌کند.
کد خبر: ۳۶۳۷۲۶
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۶ 20 January 2017
معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: قانون رفع تداخل‌های منابع طبیعی که در ماده ۵۴ گنجانده‌شده، بسیاری از مشکلات این حوزه را برطرف می‌کند.

به گزارش تابناک همدان از تویسرکان؛ جلالی در نشست بررسی مشکلات حوزه منابع طبیعی تویسرکان افزود: بر اساس آخرین نتایج کارشناسی‌های صورت گرفته، قانون رفع تداخل‌ها در قالب ماده ۵۴در برنامه ششم توسعه کشور آمده است.

وی بیان کرد: این قانون درواقع یک راه میانبر و مؤثر برای حل مشکلات بین مردم و مجموعه منابع طبیعی و جلوگیری از تضییع حقوق مردم و درعین‌حال اراضی ملی و بیت‌المال است.

جلالی با اشاره به اینکه رویکرد سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور حفظ منابع طبیعی در کنار بهبود معیشت مردم است اضافه کرد: ازنظر ما حفظ منابع طبیعی و اراضی ملی در نقطه مقابل معیشت مردم قرار ندارد و حفاظت از منابع طبیعی، معیشت مردم را بهبود هم می‌بخشد.

وی اظهار کرد: سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور به دنبال استفاده از روش‌ها و راهکارهای نوینی است که علاوه بر صیانت از منابع طبیعی با استفاده از امکانات سرزمینی، وضعیت معیشت عمومی مردم نیز ارتقا یابد.

جلالی با اذعان بر اینکه رهبر معظم انقلاب بر حفظ و حراست از منابع طبیعی و اراضی ملی کشور تأکید ویژه دارند متذکر شد: درعین‌حال معتقدیم در اجرای قانون نباید افراط‌وتفریط به خرج داد.

وی گفت: اکنون اعتبارهای مالی موردنیاز برای نقشه‌برداری از منابع طبیعی و ارضی ملی وجود دارد و شهرستان‌های کوچک نیز باید نهایت استفاده را از مزایای این بخش بکنند.
جلالی یادآور شد:حل بسیاری از مشکلات حوزه منابع طبیعی به آموزش فراگیرو فرهنگ‌سازی هدفمند و ایجاد تعامل گسترده و مستمر با مردم نیاز دارد.

وی با اشاره به مشکلات حوزه منابع طبیعی شهرستان تویسرکان گفت: بحث‌هایی مانند زمین‌خواری که در کلان‌شهرهایی مانند تهران و استان‌های شمالی کشور مطرح است در شهرستان‌های کوچکی مانند تویسرکان مطرح نیست و بسیاری از خواسته‌های مردمی در این بخش از مصادیق زمین‌خواری به‌حساب نمی‌آیند.

جلالی از مدیرکل منابع طبیعی استان همدان و مدبر اداره منابع طبیعی تویسرکان خواست تا یک نشست هم‌اندیشی اختصاصی با کشاورزان و روستاییان شهرستان تویسرکان برای رفع موردی مشکلات آنها داشته باشند.

شهرستان تویسرکان از ۹۰هزار هکتار اراضی ملی و ۸۸ هزار هکتار مرتع برخوردار است.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار