رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا ازپیگیری مسئولان این دانشگاه به منظور ایجادرشته سرمایه‌گذاری خارجی در این دانشگاه خبر داد.
کد خبر: ۳۶۲۴۳۱
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶ 17 January 2017
رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا ازپیگیری مسئولان این دانشگاه به منظور ایجادرشته سرمایه‌گذاری خارجی در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش ایسنا؛ دکتر منصور غلامی با بیان اینکه با اداره‌کل امور اقتصاد و دارایی استان تفاهم‌نامه‌ای دراین زمینه منعقد شده است، افزود: در پی اخذ مجوز از شورای گسترش برای ایجاد این رشته در سالتحصیلی آینده هستیم.

وی با اشاره به اینکه این رشته دوره‌های مرتبط با توسعه اقتصای است، تأکید کرد: با توجه به اینکه تاکنون دوره رسمی برای متخصصان و کارشناسانی بارویکرد برنامه‌ریزی برای سرمایه‌گذاری خارجی وجود نداشت بنابراین باید کارشناسان و متخصصانی در این زمینه وجود داشته باشند که قوانین و مقررات لازم را مورد توجه قرار دهند.

غلامی ادامه داد: این رشته نه تنها مورد نیاز استان است بلکه کشور نیز به ایجاد این رشته در دانشگاه‌ها نیازمند است چرا که هر منطقه‌ای از کشور که در این زمینه فعال باشد، در توسعه اقتصادی استان و کشور موثر خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه مسئولان استان درصدد جذب سرمایه‌گذاری‌های مفید و موثر در استان هستند، یادآور شد: این رشته تحصیلی به جذب سرمایه‌گذاران ایرانی خارج ازکشور و اتباع خارجی کمک خواهد کرد.

غلامی در پایان گفت: امیدواریم در سالتحصیلی آینده این رشته در مقطع کارشناسی‌ارشد ایجاد شود و اگر در دوره کارشناسی هم مورد نیاز باشد، تعریف خواهیم کرد.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار