رییس خانه صنعت و معدن استان همدان
حمیدرضا رهبر دز نشست تخصصی بررسی راهکارهای توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در صنایع استان اظهار کرد:در دنیای کنونی و شرایط موجود دیگر نمی‌توان به شکل سنتی فعالیت اقتصادی انجام داد.
کد خبر: ۳۶۲۲۷۲
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱ 17 January 2017
حمیدرضا رهبر دز نشست تخصصی بررسی راهکارهای توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در صنایع استان اظهار کرد:در دنیای کنونی و شرایط موجود دیگر نمی‌توان به شکل سنتی فعالیت اقتصادی انجام داد.

وی بابیان اینکه تأثیر تکنولوژی و فناوری در فعالیت‌های اقتصادی انکارناپذیر است، افزود:  اکنون در فعالیت‌های اقتصادی نمی‌توان به شکل سنتی کیفیت را بالا برد و بازار را شناخت و کنترل کرد.

رییس خانه صنعت و معدن استان همدان با تأکید بر اینکه زمان فعالیت‌های اقتصادی به‌صورت سنتی گذشته است، خاطرنشان کرد: از ابتدا که مطالعه برای راه‌اندازی یک واحد تولیدی آغاز می‌شود مباحث اطلاعات و فناوری موردنیاز است.

رهبر اضافه کرد: اگر اطلاعات به‌موقع مورد بهره‌برداری و پردازش قرار نگیرد به‌طورقطع انجام فعالیت اقتصادی آن‌چنان که باید موفقیت‌آمیز نخواهد بود.

وی همچنین با بیان اینکه دیگر تولیدهای یدی و دستی جدای از بحث هنرهای دستی بدون تکنولوژی در حجم انبوه جوابگو نیست، گفت: کنترل کیفیت محصولات هم امروزه با استفاده از تکنولوژی و پردازش اطلاعات امکان پذیر است.

رهبر با اشاره به اینکه باید با دست یافتن به تکنولوژی به وضعیت ایده آل صنعت برسیم، بیان کرد: برای این دسترسی الزاماتی لازم است و یکی از الزامات فرهنگ سازی است.

رییس خانه صنعت و معدن استان همدان فناوری اطلاعات را جزء جدای ناپذیر از حوزه صنعت دانست و افزود: در حال حاضر با صنعتی روبرو هستیم که در پیچ و خم اولیه کار با ناخوشی روبرو و بیمار است.

وی همچنین با بیان اینکه اهالی صنعت باید خودشان به فکر باشند، خاطر نشان کرد:  واحدهای انگشت شماری از سیستمهای فناوری استفاده می کنند.]

رهبر با اشاره به مشکلات مختلفی که واحدهای صنعتی و تولیدی آن مواجه هستند، گفت: مشکلات حوزه مالیاتی، بانکی و تامین اجتماعی ودیگر بخش ها مباحثی هستند که واحدهای تولیدی و صنعتی درشرایط کنونی با آن درگیرند و در شرایط و مشکلات موجود، واحدهای تولیدی ایثارگری می کنند.

رهبر در پایان تاکید کرد: فرهنگ استفاده از سیستمهای اطلاعاتی و فناوری در واحدهای تولیدی نهادینه شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار