وی با اشاره به تایید در خواست‌های اینترنتی سوخت به میزان پنج میلیون و 500 لیتر بیان کرد: افزایش تولید گوشت ماهی قزل آلا و ماهیان گرم آبی از 160 تن در سال گذشته به 330 تن در سال 95 دیگر دستاورد اقتصاد مقاومتی در شهرستان بوده است.
کد خبر: ۳۶۱۰۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۹ 15 January 2017
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین با اشاره به کاهش سطح زیرکشت محصولات پرآب‌بر اولویت شهرستان گفت: افت شدید منابع آبی فامنین تهدیدی برای کشاورزی است.

به گزارش تسنیم؛ علی موحدی با تاکید بر اینکه در راستای علمی شدن کشاورزی بایستی دید و نگرش خود را نسبت به منابع تولید تغییر داد اظهار داشت: توزیع هزار و 300 تن بذر گواهی شده غلات با توجه برش 70 تنی که 17 درصد تحقق عملکرد به همراه داشته است.

وی با اشاره به افزایش سطح زیرکشت کلزا از 117 هکتار به 350 هکتار در سال خبر داد و گفت: در راستای محدود کردن کشت‌های پر آب بر کاهش 60 هکتاری سطح زیرکشت هندوانه و کاهش 150 هکتاری کشت چغندرقند اقدام و علاوه بر این کاشت هندوانه به روش آبیاری قطره‌ای تیپ و کشت نشاء چغندر قند انجام شده است.

موحدی با بیان اینکه عملیات خاکورزی حفاظتی در سطح دو هزار و 800 هکتار از اراضی آبی و دیم شهرستان انجام شده است تصریح کرد: سطح بیمه محصولات  کشاورزی از 11 هزار هکتار در سال 1394 به 30 هزار هکتار در سال 95 افزایش یافته و شهرستان رتبه اول را در بین شهرستان‌های دیگر استان به دست آورده است.

وی با اشاره به مبارزه با سن غلات به منظور حفظ جهت امنیت غذایی در سطح 33 هزار هکتار توسط 10 نفر از کارشناسان بخش دولتی گفت: 900 هکتار پرونده متقاضیان اجرای آبیاری بارانی و تیپ به سازمان جهاد کشاورزی ارسال شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین با بیان اینکه 550 راس پرورش  DHI دام سنگین اصلاح نژاد شده‌اند، عنوان کرد: اصلاح نژاد گوسفند نژاد مهربان به تعداد 450 راس تلقیح مصنوعی با نژاد رومانوف و بهسازی و نوسازی اماکن دامی به متراژ 13 هزار مترمربع از دیگر اقدامات در این حوزه بوده است.

وی با اشاره به تایید در خواست‌های اینترنتی سوخت به میزان پنج میلیون و 500 لیتر بیان کرد: افزایش تولید گوشت ماهی قزل آلا و ماهیان گرم آبی از 160 تن در سال گذشته به 330 تن در سال 95  دیگر دستاورد اقتصاد مقاومتی در شهرستان بوده است.

موحدی از آموزش تعداد هزار و 700 نفرروز به کشاورزان و دامداران شهرستان توسط اداره ترویج شهرستان با هماهنگی شرکت‌های بخش خصوصی خبر داد و گفت: شهرستان تلاش خود را برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به کار گرفته است.

وی ضمن تاکید بر علمی شدن کشاورزی و استفاده از یافته‌های نوین علمی تاکید و دقت در استفاده بهینه ازآب و منابع آبی را مورد توجه دانست و استفاده بی‌رویه و غلط از منابع در سنوات و سال‌های قبل را علت کاهش آب‌های زیرزمینی دانسته و بر کاهش شدید آب در شهرستان فامنین اشاره کرد.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان فامنین بیان کرد: با توجه اینکه کمترین بارش در سال 95 در شهرستان فامنین بوده این موضوع هشداری برای همه بخصوص کشاورزان است که باید به سمت کشت‌های کم‌آب‌بر و کشاورزی علمی پیش بروند و هدف دولت را خدمت به مردم در راستای حفظ منابع آب و خاک برای نسل‌های بعدی و برنامه‌ریزی مدبرانه برای استفاده بهینه از منابع موجود دانستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار