معاونت نهاد کتابخانه‌های عمومی همدان از اهدای ۳۸ هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های همدان خبر داد و گفت: با توجه به محوریت طرح اهدای کتاب امسال حدود نیمی از کتب اهدایی کتابهای کمک درسی است.
کد خبر: ۳۶۰۸۷۹
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸ 15 January 2017
معاونت نهاد کتابخانه‌های عمومی همدان از اهدای ۳۸ هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های همدان خبر داد و گفت: با توجه به محوریت طرح اهدای کتاب امسال حدود نیمی از کتب اهدایی کتابهای کمک درسی است.

به گزارش تسنیم؛ حسن عرفانی اظهار داشت: در طول چند سال گذشته طرح‌های گسترده خوبی همانند طرح نذر کتاب، کتاب من و طرح بزرگ اهدای کتاب انجام گرفت که طرح اهدای کتاب از سال 92 در همدان آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

عرفانی مقدم بیان کرد: این طرح طبق نیاز هر ساله با محوریت خاصی تعیین می‌شود که سال گذشته با محوریت کتب کودک و نوجوان و امسال نیز با محوریت کتب کمک درسی اعلام و از ابتدای امسال تا پایان آذرماه تعداد 38 هزار نسخه کتاب توسط  خیران و مردم به کتابخانه‌های عمومی استان همدان اهدا شده است.

وی با بیان اینکه 3.85 از جمعیت مردم همدان عضو کتابخانه‌های عمومی هستند، عنوان کرد: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه 67 هزار و 644 نفر به عضویت کتابخانه‌‌ها درآمده اند.

عرفانی مقدم عنوان کرد: این رقم نسبت به ایام مشابه سال گذشته حدود 3 هزار نفر افزایش داشته که این رقم علاوه بر تثبیت اعضای قبلی کتابخانه ها بوده است.

معاون نهاد کتابخانه‌های همدان ضمن تصویق این مطلب که کتابخانه‌های عمومی از نظر برخورداری از منابع جدید ضعیف هستند، گفت: ممکن است برخی کتابخانه‌هایی که چندین سال است تأسیس شده‌اند منابع به روزی نداشته باشند و یا در برخی عناوین کم برخوردار باشند.

عرفانی مقدم افزود: به صورت مستمر هر یک الی دو ماه کتاب برای تقویت منابع کتابخانه‌ها بر اساس درجه بندی آنها ارسال می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال بودجه خوبی برای کتابخانه‌ها اختصاص یافت، افزود: در نشستی که چندی پیش با استاندار همدان برگزار شد نیز یکصد میلیون تومان بودجه تنها برای خرید کتاب از ناشران بومی اختصاص یافت که منتظر تزریق بودجه هستیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار