حجت الاسلام صابری اراکی با تاکید بر اینکه باید قدر این شخصیت های بزرگ را در زمان حیاتشان بدانیم، بیان کرد: آیت الله هاشمی در سن14 سالگی هجرتی پربرکت از روستای بهرمان به شهر قم داشت و ثابت کرد که در سن کم هم می توان هجرتی عظیم و هدفمند داشت.
کد خبر: ۳۵۸۵۹۴
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳ 11 January 2017
یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: علمایی همچون آیت الله هاشمی رفسنجانی مرزبانان عقاید مردم بودند که برای تاریخ کشور ما ماندگار شد.

به گزارش ایرنا؛ حجت الاسلام ابوالفضل صابری در آیین بزرگداشت و ادای احترام به یار دیرین امام راحل(ره) آیت الله هاشمی رفسنجانی در مسجد جامع شهر ملایر اظهار کرد: این شخصیت بزرگ نظام جمهوری اسلامی نگاهش، نگاه امیرکبیر بود و همواره تا پیروزی انقلاب در کنار امام راحل(ره) در این نهضت حرکت کرد.

وی افزود: امروز که شبهه ها، وسوسه ها و انحراف ها از طریق امواجی چون شبکه های مجازی، رادیوهای بیگانه و شبکه های ماهواره ای منتشر می شود، شخصیت های بزرگی چون شهید مطهری، شهید بهشتی و آیت الله هاشمی مرزبانان عقاید می شوند تا مردم منحرف نشوند.

وی ادامه داد: زمانیکه تهاجم و هجمه های دشمنان به اوج خود می رسد، امام راحل(ره) در یک کشور پرافتخار شیعه حضور پیدا می کند و مرزبانی برای کل کشورهای اسلامی می شود تا قیمت عزت و آزادگی را معرفی کند که آیت الله هاشمی در این عرصه مجاهدی نستوه و همراه امام راحل(ره) بود.

حجت الاسلام صابری اراکی با تاکید بر اینکه باید قدر این شخصیت های بزرگ را در زمان حیاتشان بدانیم، بیان کرد: آیت الله هاشمی در سن14 سالگی هجرتی پربرکت از روستای بهرمان به شهر قم داشت و ثابت کرد که در سن کم هم می توان هجرتی عظیم و هدفمند داشت.

وی ادامه داد: آیت الله هاشمی با این هجرت به نقطه ای رسید که یار دیرین و همراه بزرگ مرجع عالم تشیع و رهبر آزادگان امام راحل(ره) و از همگامان رهبر معظم انقلاب شد.

این استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه جوانان نخبه باید از این شخصیت بزرگ درس بگیرند و به آینده خود هدفمند نگاه کنند، افزود: شعاع فکری آیت الله هاشمی به جایی رسید که یک شخصیت ممتاز ملی و آزادی خواه در کل ملل و ایران را مورد بررسی قرار می دهد و کتابی به نام وی می نویسد.

حجت الاسلام صابری اراکی اظهار کرد: آیت الله هاشمی سند پرافتخار کشور است، و باید بعد از وفات وی به ابعاد شخصیتی و زندگی وی بپردازیم.

وی گفت: آیت الله هاشمی همواره برای نظام و انقلاب جانفشانی کرد و همراه رهبری و ولایت مداری بود و در سخنان خود همیشه عنوان می کرد که هیچکس همانند من عاشق رهبری نیست، چرا عده ای طبل جدایی می زدند، آنها چه سودی از این کار می بردند.

وی ابراز کرد: این در حالیست که رهبر معظم انقلاب نیز در صدور پیامی به مناسبت رحلت جانگذار آیت الله هاشمی فرمودند این مصیبتی سخت و جانکاه است و هیچکس با 59 سال رفاقت برای من مانند هاشمی رفسنجانی نمی شود.

وی مراسم تشییع آیت الله هاشمی را نماد وحدت ملی دانست و گفت: این حضور گسترده دشمن را ناامید و زمین گیر کرد و چپ و راست، تندرو و کندرو و اصلاح طلب و اصولگرا معنا نداشت، امروز همه آمده بودند و هیچکس حق ندارد این حضور را به نفع خود تصاحب کند.

او تاکید کرد: مسئولان باید بدانند که ادامه راه باید این باشد و اختلاف ها پنهان، اما باید وحدت ملی را حفظ کنیم.

آیین بزرگداشت و ادای احترام به یار دیرین امام راحل(ره) و انقلاب، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی شامگاه سه شنبه همزمان با تشییع پیکر وی با حضور گسترده و پرشور اقشار مختلف مردم، مسئولان، نیروهای نظامی و انتظامی این شهرستان و خانواده های معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان در مسجد جامع شهر ملایر برگزار شد.

آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی شامگاه یکشنبه در سن 82 سالگی بر اثر عارضه قلبی در تهران دعوت حق را لبیک گفت و به ملکوت اعلی پیوست، پیکر پاک این یار دیرین امام راحل(ره) و انقلاب روز سه شنبه در مرقد مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به خاک سپرده شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار