معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره)استان همدان با اشاره به خروج سه هزار خانوار از چرخه حمایتی این نهاد گفت: پس از اجرای طرح‌های خودکفایی و اشتغال توسط مددجویان با پرداخت تسهیلات موردنیاز، بازدید و نظارت از نحوه هزینه‌کرد و اجرای طرح توانمندسازی توسط کارشناسان کمیته امداد انجام می‌شود به طوری که امسال بیش از30 هزار مورد بازدید به عمل آمده است.
کد خبر: ۳۵۸۵۵۰
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹ 11 January 2017
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان گفت: یک هزار و 637 طرح اشتغالزا با اعتبار 159 میلیارد و 532 میلیون ریال در 9ماهه سال جاری برای مددجویان این نهاد اجرایی شده است.

به گزارش ایرنا؛ قاسم یار محمدی در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: از این تعداد، 572 طرح با اعتبار 39 میلیارد و 538 میلیون ریال از محل اعتبارات کمیته امداد و یک هزار و 65 طرح با اعتبار 119 میلیارد و 994 میلیون ریال از محل تسهیلات قرض الحسنه بانک ها اجرایی شده است.

وی توضیح داد: 98 طرح اشتغالزا با اعتبار 17 میلیارد و 250 میلیون ریال در حوزه کشاورزی ، 452 طرح با اعتبار 56 میلیارد و 870 میلیون ریال در بخش دامپروری، 375 طرح با اعتبار هفت میلیارد و 598 میلیون ریال در بخش صنایع دستی،74طرح با اعتبار هفت میلیارد و 360 میلیون ریال در بخش صنعت و معدن ، 637 طرح با اعتبار 70 میلیارد و 304 میلیون ریال در بخش خدمات و یک طرح با اعتبار 150 میلیون ریال در بخش شیلات اجرایی شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان همدان گفت: امسال یک هزار و 68 فقره تسهیلات خودکفایی و اشتغال به مددجویان همدانی پرداخت شد و توانمندسازی اقتصادی، توسعه فرهنگ کار و تلاش و کمک به افزایش تولید ناخالص ملی از مهم ترین اهداف پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان تحت حمایت این نهاد است.

یار محمدی تاکید کرد: امسال برای خودکفایی مددجویان تحت حمایت، 366 میلیارد و 384 میلیون ریال اعتبار تخصیص داده شده است که در قالب پرداخت وام‌های اشتغالزایی، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، ارائه خدمات فنی، پشتیبانی و نظارت بر طرح‌های اشتغالزایی هزینه می‌شود.

وی توانمندسازی اقتصادی، توسعه فرهنگ کار، تلاش و کمک به افزایش تولید ناخالص ملی را از مهم ترین اهداف پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد عنوان کرد.

یار محمدی با اشاره به پرداخت بیش از 100میلیارد ریال وام اشتغال به مددجویان تحت حمایت این نهاد در سال جاری گفت: تسهیلات اشتغال کمیته امداد برای خودکفایی و توانمندسازی محرومان و نیازمندان به مددجویان تحت حمایت پرداخت می‌شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان بیان کرد: تسهیلات اشتغال این نهاد در قالب طرح‌های کارانگیزی، خودکفایی و توان‌افزایی در زمینه‌های دامپروری، کشاورزی، صنایع دستی، خدمات، صنعتی و تولیدی، حمل و نقل به مددجویان تحت حمایت این نهاد پرداخت می‌شود.

وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون با پرداخت تسهیلات خودکفایی و اشتغال به مددجویان زمینه توانمندسازی یک‌ هزار و 68 نفر از خانواده‌های تحت حمایت این نهاد فراهم شده است.

یارمحمدی با بیان اینکه سالانه 10درصد از خانواده‌های مددجویان با توانمندسازی و خودکفایی از چرخه حمایتی این نهاد خارج می‌شوند عنوان کرد: سال گذشته برای اشتغالزایی خانواده‌‎های تحت حمایت این نهاد بیش از 311 میلیارد ریال تسهیلات به مددجویان پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: امسال برای خودکفایی مددجویان تحت حمایت 366 میلیارد و 384 میلیون ریال اعتبار تخصیص داده شده است که در قالب پرداخت وام‌های اشتغالزایی، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، ارائه خدمات فنی، پشتیبانی و نظارت بر طرح‌های اشتغالزایی هزینه می‌شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره)استان همدان با اشاره به خروج سه هزار خانوار از چرخه حمایتی این نهاد گفت: پس از اجرای طرح‌های خودکفایی و اشتغال توسط مددجویان با پرداخت تسهیلات موردنیاز، بازدید و نظارت از نحوه هزینه‌کرد و اجرای طرح توانمندسازی توسط کارشناسان کمیته امداد انجام می‌شود به طوری که امسال بیش از30 هزار مورد بازدید به عمل آمده است.

وی بیان کرد: نیکوکاران برای کمک‌رسانی به محرومان و نیازمندان می‌توانند کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را به دفاتر کمیته امداد در سطح استان تحویل دهند و یا صدقات خود را از طریق سامانه #٨٨٧٧* پرداخت کنند.

کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان 48 هزار و 50 خانوار در قالب 90 هزار و 595 نفر را به طور مستقیم زیر پوشش قرار داده است و به 13 هزار و 862 نفر خدمات موردی ارائه می کند. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار