جهانگیری افزود: اتحادیه ها طبق قانون به واحدهای فاقد پروانه کسب اخطار داده و مهلتی را برای دریافت مجوز به واحدهای صنفی می دهند که در صورت بی توجهی متصدیان، محل کسب آنها پلمپ می شود.
کد خبر: ۳۵۷۳۶۷
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹ 09 January 2017
مدیر بازرسی اتاق اصناف همدان گفت: بیش از 11 هزار و500 واحد صنفی شهرستان همدان فاقد پروانه کسب هستند.

به گزارش ایرنا؛ حاتم جهانگیری افزود: طرح آمارگیری از وضعیت واحدهای صنفی این استان از ابتدای سالجاری آغاز شد که نتایج به دست آمده گویای این است که حدود 45 درصد از 23 هزار و 500 واحد صنفی شهرستان همدان پروانه فعالیت ندارند.

وی اضافه کرد: واحدهایی که مدت زمان پروانه آنها منقضی شده یا با وجود داشتن مدت اعتبار فعالیت ولی شغل خود را تغییر داده اند نیز جز واحدهای فاقد پروانه کسب محسوب می شوند.

وی توضیح داد: برخی از متصدیان که طبق پروانه فعالیت داشتند به عللی حرفه خود را تغییر داده که در این صورت پروانه آنها از نظر قانونی باطل شده و آنها باید مجدد برای دریافت مجوز فعالیت اقدام کنند.

مدیر بازرسی اتاق اصناف همدان گفت: تمامی واحدهای فاقد پروانه شناسایی شده و لیست آنها در اختیار 50 اتحادیه موجود در همدان قرار گرفته است.

جهانگیری افزود: اتحادیه ها طبق قانون به واحدهای فاقد پروانه کسب اخطار داده و مهلتی را برای دریافت مجوز به واحدهای صنفی می دهند که در صورت بی توجهی متصدیان، محل کسب آنها پلمپ می شود.

وی بیان کرد: پس از رصد و شناسایی واحدهای فاقد پروانه و دعوت آنها از سوی اتحادیه ها برای دریافت مجوز فعالیت شمار مراجعه کنندگان به اتحادیه ها سه برابر افزایش داشته است.

مدیر بازرسی اتاق اصناف همدان بیان کرد: افرادی که برای دریافت پروانه کسب به اتحادیه ها مراجعه می کنند ملزم به دریافت تاییدیه هایی هستند.

جهانگیری افزود: برخی از رسته ها نیازمند دریافت تائیده از اداره اماکن عمومی بوده همچنین دریافت گواهی سوء پیشینه از پلیس آگاهی و استعلام از مراکز بهداشتی ضروری است.

وی اضافه کرد: پس از آن اتحادیه ها فرد متقاضی را برای گذراندن دوره آموزشی مکاسب، مشتری مداری، اموربازرگانی و تجارت، فقه بازار، اصول شرعی به اداره اصناف معرفی می کند.

وی از شهروندان خواست در صورت مواجهه با هر گونه تخلف صنفی موضوع را بدون حضور در اصناف بلکه از طریق سامانه پیامکی 1000127 اطلاع رسانی کنند.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار