رئیس هیئت والیبال استان‌ همدان بابیان اینکه چندین بار اعضای شورای شهر همدان را دعوت کرده‌ایم اما یک‌بار هم به سالن نیامده‌اند، گفت: اگر پول نمی‌دهند حداقل یک‌بار بیایند و بازی‌های ما را از نزدیک تماشا کنند چراکه این نفرات نماینده استان‌همدان هستند و سهم ما را از ورزش می‌گیرند.
کد خبر: ۳۵۶۷۱۳
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳ 08 January 2017
روزگاری همدان در رشته والیبال درخشش خیره‌کننده‌ای داشت و نام‌های بسیاری از والیبال همدان به والیبال کشور معرفی شدند و نام و آوازه والیبالیست‌های همدان در همه‌جا وجود داشت.

به گزارش مهر؛ استان همدان مملو از استعدادهای والیبالی بوده که عدم‌حمایت از آن‌ها این استعدادها را به نحوی در دهه‌های گذشته خاموش کرده است.

روزگاری با حمایت شهرداری، والیبال همدان در مسیر رشد قرار گرفت و تیم داری شهرداری همدان باعث شد تا نفرات خوبی به والیبال کشور معرفی شوند اما این حضور جرقه‌ای بیش نبود تا خیلی زود این تیم به دلیل مشکلات مالی کنار بکشد.

مشکلات مالی تیم والیبال همدان خیلی زود خود را نشان داد

امروز نیز دوباره تیمی تشکیل‌شده و شور و شوق و هیجان در سالن فردوسی همدان شنیده می‌شود و جوانانی با عشق و انگیزه در این سالن حضور پیدا می‌کنند و یک‌صدا نام تیم والیبال همدان را صدا می‌زنند اما باز هم سرنوشت تیم والیبال شهرداری، برای این تیم تصور می‌شود چراکه مشکلات مالی خیلی زود خود را نشان داد.

کارخانه فولاد ویان از حمایت این تیم عقب کشیده و تنها مبلغی که این کارخانه به تیم کمک کرده ۳۰ میلیون تومان است اما در این برهه از زمان که تیم به‌خوبی نتیجه‌گیری می‌کند به نظر می رسد باید امید و انگیزه‌ای دوباره را در کالبد والیبال همدان دمید و تیم از طرف مسئولان حمایت شود.

در حال حاضر همدانی‌ها این تیم را تنها نگذاشته‌اند و از گوشه و کنار هرکه توان مالی استان داشته به این تیم کمک کرده و اسپانسرهای تیم تاحدودی شرایط را درک کرده اند و کمکی به این تیم دارند.

رئیس هیئت والیبال استان‌همدان نیز تا جایی که توانسته منابع مالی را برای این تیم جذب کرده اما به‌طورقطع با این وضعیت نمی‌توان امیدی به ادامه کار داشت و باید مسئولان فکری اساسی به حال این تیم بکنند تا باز هم شاهد فروپاشی تیم دیگری در سطح استان نباشیم.

تنها دل‌خوشی جوانان این شهر تشویق و حضور در عرصه ورزش است درحالی‌که دیگر از شور هیجان فوتسال و ورزش های سالنی در این شهر خبری نیست می‌طلبد تا رشته پرهیجان و زیبای والیبال حمایت شود چراکه استان‌همدان استعدادهای بسیار نابی در رشته والیبال دارد که می‌توانند به این تیم کمک کنند.

فولاد ویان اعلام کرده پولی به تیم والیبال پرداخت نخواهد کرد

رئیس هیئت والیبال استان‌همدان با اشاره به وضعیت مالی تیم والیبال اتحاد جوان همدان اظهار داشت: اداره کل ورزش و جوانان استان‌همدان هر کمک مالی که به هیئت والیبال استان‌همدان کرده همان کمک را عیناً به تیم والیبال استان داده‌ام درصورتی‌که شاید نباید این‌طور می‌بود و باید در سایر قسمت‌ها هم کمک می‌کردم.

کریم ملکی افزود: شاید این تیم برای ادامه حیات خود تا پایان مسابقات به ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان پول احتیاج داشته باشد که باید شورای شهر و استاندار همدان فکری به حال این تیم کنند.

وی بابیان اینکه تیم والیبال اتحاد جوان همدان بدهی آن‌چنانی ندارد، گفت: باوجودی که وضعیت مالی این تیم بسیار نامناسب است فقط ۳ تا ۴ میلیون تومان پول غذا بدهکار هستیم و تمام هزینه‌های این تیم را اسپانسرهای والیبال پرداخت کرده اند.

رئیس هیئت والیبال استان‌همدان بابیان اینکه سایر تیم‌های استان‌های کشور مگر تا به امروز چند درصد قراردادهای خود را پرداخت کرده اند، عنوان کرد: ۱۳ درصد قرارداد بازیکنان را با کمک اسپانسرها، دوستان و اداره کل ورزش و جوانان استان پرداخت کرده‌ایم و همه‌جای کشور به این شکل است.

من از بازیکنان هم گلایه دارم

ملکی بابیان اینکه من از خود بازیکنان هم گلایه دارم، گفت: در حال حاضر تنها ۱۵ روز است که فولاد ویان به ما اعلام کرده پولی به شما نمی‌دهیم که در این ۱۵ روزه از دوستان و رفقا پول گرفته‌ و ۱۳ درصد قرارداد بازیکنان را پرداخت کرده‌ایم.

وی گفت: اگر دو ماه پیش فولاد ویان با ما این موضوع را مطرح می‌کرد که هیچ کمکی به شما نمی‌کنیم و اگر مسئولان استان به ما می‌گفتند این تیم هیچ حامی‌ای ندارد ما به همین صورت در مغازه‌های همدان و دوستان می‌گردیدیم و پول بازیکنان را جمع می‌کردیم.

وی با اشاره به حمایت اسپانسرها از تیم والیبال همدان بیان کرد: ما تازه متوجه شدیم که فولاد ویان کمک نمی‌کند و درک می‌کنیم که بازیکنان از این راه زندگی خود را تأمین می‌کنند و مطمئناً نمی‌گذاریم این تیم بی‌پول بماند.

ملکی بابیان اینکه استاندار می‌تواند به کارخانه فولاد ویان برای حمایت فشار بیاورد، گفت: ما از استاندار می‌خواهیم مستقیماً با فولاد ویان صحبت کند چراکه والیبالیست‌های ما بر اساس صحبت‌های فولاد ویان تیم را تشکیل داده‌اند نه بر اساس حمایت هیئت والیبال استان و اداره کل ورزش و جوانان، از سویی تأمین هزینه تیم والیبال برای فولاد ویان کار سختی نیست و شاید پول یک یا دو شمش این کارخانه باشد.

مجموع پرداختی فولاد ویان به تیم والیبال تا به امروز ۳۰ میلیون تومان بوده است

وی بابیان اینکه مجموع پرداختی فولاد ویان به تیم والیبال تا به امروز ۳۰ میلیون تومان بوده است، گفت: از این کارخانه پولی زیادی نمی‌خواهیم و اگر ۷۰ میلیون تومان هم به تیم کمک کند به‌راحتی تا پلی‌آف خواهد رفت.

ملکی عنوان کرد: اداره کل ورزش و جوانان استان و مدیریت ارشد استان هیچ‌وقت به ما نه نگفته‌اند و در حد توان کمک‌هایی به ما داشته‌اند.

وی با اشاره لزوم حمایت شورای شهر از این تیم بیان کرد: انتظار ما این است مسئولان شورای شهر یک‌بار به سالن فردوسی بیایند و این جمعیتی را که میانگین سنی آن‌ها زیر ۲۵ سال است ببینند و بررسی کنند که آیا این تیم ارزش آن را ندارد ۵۰ میلیون تومان برایش هزینه شود.

رئیس هیئت والیبال استان‌همدان بابیان اینکه چندین بار اعضای شورای شهر همدان را دعوت کرده‌ایم اما یک‌بار هم به سالن نیامده‌اند، گفت: اگر پول نمی‌دهند حداقل یک‌بار بیایند و بازی‌های ما را از نزدیک تماشا کنند چراکه این نفرات نماینده استان‌همدان هستند و سهم ما را از ورزش می‌گیرند.

مگر استان‌همدان در چند رشته به‌صورت حرفه‌ای تیم داری می‌کند که توان اداره یک تیم والیبال را هم ندارد ملکی با اشاره به لزوم تیم داری در سطح حرفه‌ای گفت: مگر استان‌همدان در چند رشته به‌صورت حرفه‌ای تیم داری می‌کند که توان اداره یک تیم والیبال را هم ندارد.

وی بااشاره به اینکه ۷ تا ۸ نفر از والیبالیست‌های خانم و آقا از استان همدان در سطح ملی فعالیت می‌کنند، عنوان کرد: والیبال استان‌همدان استحقاق این را ندارد که مسئولین استان و متولیان امور فرهنگی ورزشی توجه بیشتری به آن داشته باشند؟.

رئیس هیئت والیبال استان‌همدان بابیان اینکه بیش از ۶۰ درصد تیم والیبال اتحاد همدان بومی است، بیان کرد: این تیم با سیاست هیئت بسته نشده و یکسری والیبالیست‌ها خودجوش و علاقه‌مند این تیم را بسته‌اند.

وی بااشاره به اینکه برنامه اعلامی بنده در انتخابات هیئت والیبال توجه روی سنین پایه بوده و اینکه تیمی ۱۰۰ در صد بومی در لیگ دسته اول والیبال داشته باشیم، گفت: وقتی این تیم به میدان آمد همه برنامه‌ها و پول‌ها را معطوف این تیم کردیم.

ملکی باتاکید بر اینکه سیاست مناسب این است که ما تیم ۱۰۰ در صد بومی داشته باشیم، گفت: شاید تیم چند سال نتیجه نگیرد اما در سال‌های بعد در سطوح بالاتر مانند لیگ برتر حضور خواهیم داشت.

وی گفت: تنها خواسته ما این است یک‌بار اعضای شورای شهر، استاندار و سایر مسئولین استان داخل سالن والیبال بیایند و شور و هیجانی که این تیم ایجاد کرده را از نزدیک ببینند.

سرمربی تیم والیبال اتحاد جوان همدان نیز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به وضعیت این تیم اظهار داشت: تمام سعی رئیس هیئت والیبال استان‌همدان به رفع موانع مالی این تیم معطوف شده که جای تقدیر و تشکر دارد.

علی خبارگه افزود: برطرف شدن مشکلات مالی باعث انگیزه و روحیه بیشتر بازیکنان خواهدشد و دغدغه مندی ما را کمتر می‌کند.

وی با اشاره به شانس صعود تیم والیبال فولاد ویان همدان بیان کرد: امیدوارم با حمایت هواداران خوب همدانی و مسئولان ورزش دوست استان و غیرت و تلاش بازیکنان، به لیگ برتر والیبال کشور صعود کنیم.

خبارگه عنوان کرد: این تیم پتانسیل و ظرفیت صعود به لیگ برتر را در صورت حمایت دارد.

در پایان این گزارش امیدواریم مسئولان استان‌همدان، شورای شهر و شهرداری همدان نگاه خود را به تیم والیبال همدان تغییر دهند و یک‌بار برای دیدن بازی‌های این تیم به سالن بیایند تا روزگار خوب والیبال همدان دوباره آغاز شود.




اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار